تاریخ انتشار : 1401/6/12 چاپ خبر

توسعه در محروم‌ترین نقطه استان بوشهر

منطقه گیسکان در شهرستان دشتستان یکی از محروم‌ترین مناطق استان بوشهر است که مردم از داشتن راه، آب، برق، گاز و دیگر امکانات محروم هستند و حالا قرار است راه آنها هموار شود.

به گزارش سایت خبری "جنوب24"شهرستان دشتستان به عنوان بزرگترین شهرستان در استان بوشهر محسوب می‌شود که دارای شش بخش بوده و به خاطر پراکندگی جغرافیایی و مراکز جمعیتی دارای شرایطی خاص است.

بخش ارم یکی از بخش‌های وسیع در شهرستان دشتستان است که زیرساخت‌های این بخش به خوبی توسعه نیافته و در این بخش، منطقه گیسکان بیش از دیگر نواحی محروم مانده است.

منطقه گیسکان یکی از محروم مناطق استان بوشهر است که مردم در بخش عمده این منطقه از داشتن راه، آب، برق، گاز و دیگر امکانات محروم هستند. برق به تعدادی از خانه‌های این منطقه رسیده ولی همچنان بسیاری از خانه‌ها برق ندارند.

آبرسانی به مردم با تانکر صورت می‌گیرد و در بسیاری از مناطق گیسکان خبری از آنتن‌دهی تلفن و یا اینترنت و… نیست. مسیر فعلی روستاهای منطقه گیسکان خاکی و سنگلاخی بوده و با توجه به شرای کوهستانی منطقه مشکل‌آفرین است.

بی‌شک راه یکی از مهمترین زیرساخت‌ها برای توسعه هر منطقه است و تحقق آن می‌توان به اجرای دیگر زیرساخت‌ها نیز کمک کند تا روند توسعه هموارتر شود.

در همین راستا با پیگیری‌های صورت گرفته اولین گام برای توسعه منطقه گیسکان، با احداث مسیر تحت عنوان پروژه راه روستایی باغتاج آغاز شده است تا مردم این منطقه به توسعه و رفع مشکلات و کمبودها امیدوارتر شوند.

لزوم رفع محرومیت‌های گیسکان

به مناسبت هفته دولت و در آئینی با حضور جمعی از مسئولان عملیات اجرایی پروژه راه روستایی باغتاج در شهرستان دشتستان بطول ۱۰ کیلومتر آغاز شد.

ابراهیم رضایی نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی با تقدیر از استاندار و دیگر مسئولان استان اظهار داشت: امروز یک روز خوب بود و شاهد اتفاقات خوبی نظیر افتتاح و آغاز پروژه‌هایی بودیم که برای مردم مهم بود.

وی بیان کرد: یکی از برنامه‌های ما احداث راه منطقه گیسکان است؛ منطقه‌ای که از افتخارات شهرستان دشتستان است و انسان‌های بزرگی داشته و دارد ولی محروم مانده و محروم‌ترین منطقه استان بوشهر است.

توسعه در محروم‌ترین نقطه استان بوشهر/ راه «گیسکان» هموار می‌شود

مسیر توسعه گیسکان هموار می‌شود

نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه منطقه گیسکان از داشتن راه، آب، برق، ارتباطات و… محروم مانده است اضافه کرد: مهمترین عامل عدم توسعه در این منطقه موضوع راه است و اگر راه حل شود بقیه مسائل هم حل می‌شود.

وی تاکید کرد: این مطالبه به صورت مستمر پیگیری شد و این پروژه در اولویت قرار گرفت و با جذب اعتبارات لازم امروز شاهد آغاز عملیات اجرایی آن هستیم و باید تلاش کنیم تا در موعد مقرر به بهره‌برداری برسد.

احمد بنافی فرماندار دشتستان با تبریک هفته دولت گفت: پروژه راه روستایی باغتاج از جمله پروژه‌های بسیار ضروری و از مطالبات چندین ساله مردم منطقه است که در دولت سیزدهم عملیاتی می‌شود.

اجرای ۱۰ کیلومتر راه گیسکان

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان با تبریک هفته دولت و گرامی داشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر گفت: این پروژه از جمله پروژه‌های شاخص راهداری و در امتداد محرومیت زدایی و برخورداری روستاهای بالای ۲۰ خانوار استان از راه مناسب است که در راستای رضایت مندی مردم محروم این منطقه عملیاتی می‌شود.

عبدالکریم اخترشناس بیان داشت: طول پروژه راه روستایی باغتاج ۱۰ کیلومتر و اعتبار در نظر گرفته شده برای آن ۹۰ میلیارد ریال است که انشاالله به مدت ۲۴ ماه آماده بهره برداری خواهد شد.

وی افزود: با انجام این پروژه مسیر دسترسی به روستاهای منطقه گیسکان از جمله جمغاری، لرده، ناخا، سوک، انارستان و باغتاج کوتاه و ایمن تر خواهد شد.

انتهای پیام/

نظرات

سعید
9 مهر 1401 03:46:01
پس از 40 سال انقلاب زیبنده نیست روستایی در ایران باشد که از نعمت برق و اب و جاده محروم باشد
پاسخ
بخشدار
9 مهر 1401 03:37:33
بخش پشت کوه هم مناطق محروم زیادی دارد لطفا رسیدگی نماید با تشکر
پاسخ