تاریخ انتشار : 1402/6/8 چاپ خبر
در نشست خبری بخشدار دلوار مطرح شد؛

تشریح برنامه های کنگره ملی شهید رئیسعلی دلورای / 74 پروژه شاخص در هفته دولت افتتاح شد

بخشدار دلورا گفت: امسال برنامه‌های ویژه‌ای در ۵ محور برای کنگره ملی شهید رئیسعلی دلوار در نظر داریم که مهمترین آن همایش روز شهادت رئیسعلی دلواری در ۱۲ شهریور و با حضور مهمانان کشوری است.

به گزارش سایت خبری "جنوب24"؛ عبد الرضا عالیپور بخشدار دلوار پیش از ظهر چهارشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه برنامه های کنگره ملی شهید رئیسعلی دلورای را تشریح کرد و به طرح های انجام شده در هفته دولت نیز پرداخت.

عالیپور اظهار داشت:  همایش بزرگداشت شهید رئیسعلی دلورای در منزل شهید و در تاریخ 13 شهریور  برگزار می‌شود.

وی در ادامه افزود: برای این مراسم دعوت‌نامه برای شرکت‌کنندگان ارسال شده و سخنران این همایش وزیر کشور یا معاون اول رئیس جمهور است.

 
بخشدار دلوار اضافه کرد: همایش پیرغلامان حسینی نیز از دیگر برنامه‌هاست که پس از هفته دولت در بخش دلوار و با محوریت استانی برگزار می‌شود و از هر شهرستان یک نفر پیرغلام در این برنامه حضور خواهد داشت.
 
وی عنوان کرد: رزمایش نظامی دریایی از دیگر برنامه‌هاست که هر سال به مناسبت بزرگداشت شهید رئیسعلی در ساحل خلیج فارس و در تپه رشادت با حضور نیرو‌های نظامی و مردمی برگزار می‌شود.
 
عالیپور گفت: امسال نیز پیگیر هستیم که اعضا ستاد کنگره شهید رئسعلی دلواری دیداری با رهبر معظم انقلاب داشته باشند.
بخشدار دلوارخاطر نشان کرد با توجه به برگزاری خوب و موثر کنگره ملی سال گذشته ، یادواره ملی سردار جنوب شهید رئیسعلی دلواری امسال به صورت ویژه متفاوت تر از هر سال در سطح استان و ملی برگزار خواهد شد که از اصحاب رسانه و رسانه ملی انتظار می رود برای پوشش و رسانه ای کردن این رویداد ملی تمام توان خود را به کار بگیرند.
 
بخشدار دلوار در خصوص مسائل و مشکلات و همچنین طرح های انجام شده در هفته دولت اظهار داشت: برخی روستاهای دلوار یک یا دو روز در هفته آب شرب داشتند که با اقداماتی نظیر اجرای خط لوله رستمی به عامری، خط دوم ایستگاه پمپاژ دلوار به محمدعامری، افزایش 30 لیتر بر ثانیه ورودی آب بخش و اجرای مخزن در برخی روستاها، تنش آبی در دلوار پایان یافته، هرچند نوبت بندی یک روز در میان در برخی مناطق وجود دارد.

عالی پور درخصوص وضعیت برق در بخش دلوار نیز گفت: پایه های فرسوده برق یکی از مشکلات دلوار بوده که در دولت کنونی 770 پایه برق تعویض شده، همچنین توسعه شبکه فشار ضعیف و اصلاح شبکه برق در برخی مناطق، باعث شده خاموشی ناشی از افت ولتاژ خصوصا در تابستان کمتر شود.

وی به مشکلات راههای بخش دلوار اشاره کرد و گفت: تعریض و بهسازی مسیرهای روستایی علی آباد به دلوار، چاه تلخ به علی آباد و خورشهاب به طول 11 کیلومتر انجام شده، ضمن اینکه با پیگیری های صورت گرفته، 10 میلیارد تومان برای جاده محمدعامری به باشی در جنوب دلوار اختصاص یافته اما ناکافی است.

عالی پور با بیان اینکه طرح واگذاری 100 هکتار در ساحل روستای دل آرام به عنوان منطقه گردشگری به سرمایه گذار در مراحل نهایی می باشد، یادآور شد: برآورد اولیه اجرای برای سرمایه گذاری در این روستا هزار میلیارد تومان است و قرار شده بخش خصوصی در راستای مسئولیت اجتماعی به بهسازی مسیر محمدعامری به باشی اقدام نماید.

بخشدار دلوار درخصوص اقدامات فرهنگی در این بخش اظهار داشت: مجتمع فرهنگی دلوار که طی 15 سال اخیر ناتمام رها شده بود فعال گردیده، ولی اعتبار 15 میلیارد تومانی جوابگو نیست و تلاش داریم در سفر وزیر ارشاد برای شرکت در مراسم سالگرد شهید رئیسعلی دلواری، محوز تامین تجهیزات از وزیر اخذ شود.

وی افزود: همچنین 20 میلیارد تومان برای تعمیر و تجهیز موزه شهید رئیسعلی دلواری اختصاص یافته که از مهرماه پروژه فعال و شاهد بهبود وضعیت این موزه خواهیم بود.

به گفته عالی پور، در هفته دولت امسال 74 پروژه با اعتبار 500 میلیارد تومان در بخش دلوار آغاز یا افتتاح شده که شاخص ترین آنها در خصوص تولید نوزاد یا غذای ماهی در قفس بوده است.

انتهای پیام/

نظرات

هیچ نظری در مورد این خبر تاکنون ثبت نشده است.