تاریخ انتشار : 1402/3/22 چاپ خبر
مدیر کل کمیته امداد استان بوشهر:

استان بوشهر سال گذشته با جذب 79 میلیارد تومان رتبه دوم کشوری زکات را کسب کرد

مدیرکل کمیته امداد استان بوشهر گفت: استان بوشهر در سال 1401 با جذب 79 میلیارد تومان زکات به صورت نقدی و کالایی رتبه دوم کشوری زکات را از آن خود کرد.

به گزارش سایت خبری "جنوب24"؛  اولین جلسه نشست شورای زکات استان پیش از ظهر امروز با حضور آیت الله صفایی بوشهری، نماینده ولی فقیه و رئیس شورای زکات در استان، مدیر کل کمیته امداد استان، معاون عمرانی استانداری بوشهر،ائمه جمعه و دیگر اعضای شورای زکات استان در سالن اجتماعات شهید احمدی جوان اداره کل کمیته امداد استان بوشهر برگزار شد.

عباس روشن مدیر کل کمیته امداد استان بوشهر، در این نشست اظهار داشت: بر اساس شاخص‌های ارزیابی شورای زکات کشور، کمیته امداد استان بوشهر در زمینه رشد و تحقق برنامه زکات در سال 1401 مقام دوم کشوری را به خود اختصاص داده است که این نشان از دین باوری و ولایتمداری مردم خوب استان است.

وی در ادامه افزود: سال گذشته با جذب 79 میلیارد تومان زکات به صورت نقد و کالا  ۱۸۶ درصد برنامه زکات در این استان تحقق پیدا کرده است.

روشن به هزینه کرد زکات جمع‌آوری‌شده در استان اشاره کرد و گفت:  ۴۷ درصد از زکات جمع‌آوری شده در بخش معیشت، ۱۲ درصد در بخش تعمیر و احداث مسکن، 5 درصد در بخش درمان افراد بی بضاعت ، ۲ درصد جهیزیه نوعروسان نیازمند، یک درصد فرهنگی و ۳۳ درصد در سایر بخش‌ها  از جمله تامین لوازم ضروری زندگی نیازمندان و یا تکمیل پروژه های عام المنفعه روستاییان هزینه شده است.

مدیر کل کمیته امداد استان بوشهر ادامه داد: در این ارتباط ۱۹۴ فقره جهیزیه، پرداخت ۹۷۲ مورد کمک هزینه تحصیلی، کمک به تامین ۱۰ هزار و ۷۹۰ مورد لوازم خنک کننده و سایر کمک‌های موردی بوده است.

به گفته روشن تعهد زکات استان بوشهر برای سالجاری یکصد میلیارد تومان تعیین شده که تاکنون ۶۱ درصد آن طی ۲ ماه گذشته تامین شده است.

مدیر کل کمیته امداد استان بوشهر در پایان با تقدیر از همه مردم عزیز استان و دست اندرکاران امر زکات به ویژه نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر به عنوان رئیس شورای زکات استان گفت: خداوند را شاکرم که توفیق احیا و تلاش در جهت فریضه الهی زکات نصیب مجموعه کمیته امداد استان شده است.

شایان ذکر است در پایان این جلسه از فعالان عرصه زکات استان به عمل آمد.

انتهای پیام/

نظرات

هیچ نظری در مورد این خبر تاکنون ثبت نشده است.