تاریخ انتشار : 1398/2/2 چاپ خبر
شنیدنی‌های هفتگی استان؛

انتصاب دو هم‌استانی در پایتخت/ دوربین‌های سرکاری در بوشهر/ ماجرای استیضاح برخی شهرداران استان،

ماجرای استیضاح برخی شهرداران استان،سفر مدیر نفتی استان به ایتالیا کمربندی گناوه و غفلت مسئولان، افزایش قیمت شکر تنظیم بازار در استان و گلایه کشاورزان از معطلی مقابل سیلوها برخی از شنیدنی های هفتگی در استان بوشهر است.

به گزارش جنوب 24؛ به نقل از " خلیج فارس"؛ در جریان پیگیری های خبری برخی از شنیده های هفتگی در استان بوشهر برای خوانندگان خالی از لطف نیست.

  • نخست اینکه باخبر شدیم یکی از مدیران عامل شرکت های وابسته به وزارت نفت در استان بوشهر طی ایام نوروز به کشور ایتالیا سفر داشته است. این سفر در شرایطی صورت گرفته که به دلیل سیلاب و آبگرفتگی، به اغلب مدیران استان ها آماده باش اعلام و مرخصی آنها لغو شده بود.
  • پلیس گناوه اعلام کرد: درگیری مردم با نیروهای حشدالشعبی کذب است. سرهنگ احمدی، فرمانده انتظامی این شهرستان با اشاره به انتشار کلیپی در فضای مجازی با عنوان "درگیری روز گذشته مردم  و حمله شهروندان جنوبی به نیروهای حشدالشعبی عراق در بندر ریگ این شهرستان" اعلام کرد: هیچ گونه درگیری در این خصوص رخ نداده و کلیپ منتشر شده مربوط به بندر ریگ، شهرستان گناوه و حتی استان بوشهر نمی باشد.
  • آرش تاجدینی عضو شورای شهر دیلم طی نامه ای به رییس این شورا، نسبت به آنچه تبعیض در تقسیم بندی وظایف میان اعضا عنوان نموده انتقاد کرد. در لیستی که توسط وی منتشر شده، برخلاف سایرین، وی تنها یک مسئولیت در شورا دارد.

  • باخبر شدیم وزارت نیرو فرایند تعیین مدیر شرکت برق استان بوشهر را مجددا آغاز کرده است. براین اساس، در شرایطی که هفته پیش خبر می رسید معاون شرکت برق اهواز در فراخوان وزارت نیرو برای مدیرعاملی برق بوشهر شرکت کرده و تعیین شده، اما به دلیل انتقاداتی که درخصوص بی توجهی به انتصاب نیروهای بومی وجود داشت، گویا این انتصاب لغو گردید. براین اساس، وزارت نیرو فراخوان جدیدی برای اعلام رزومه گزینه های تصدی مدیریت برق بوشهر منتشر کرده است. از آبان ماه سال گذشته "تمیمی" به عنوان سرپرست برق استان فعالیت می کند و انتظار می رود تا قبل از تابستان تعیین تکلیف شود.
  • همچنین وزارت نیرو که در انتخاب مدیران به شیوه فراخوان اقدام می کند، به تازگی برای مدیریت شرکت آب منطقه ای استان فراخوان منتشر و اعلام کرد: مديريت بخش آب کشور در راستای راهبرد شایسته‌گزینی وزارت نيرو در دولت دوازدهم و ايجاد فرصت‌هاي برابر براي همه افراد واجدشرایط عمومي و تخصصي خدمت‌گذاري، با لحاظ مجموعه اسناد بالادستي و رعايت مواد قانوني ذيربط، براي سمت «مديرعامل شرکت آب منطقه‌اي بوشهر» دعوت به اعلام آمادگي مي‌نمايد.
  • شاپور رجایی مدیرعامل آب منطقه ای استان بوشهر در وزارت نیرو پست گرفت. وی که طی 10 سال گذشته دارای این مسئولیت در بوشهر و پیش از این هم دو سال شهردار مرکز استان بود، با حکم وزیر نیرو به عنوان "مدیرکل دفتر نظامات بهره برداری و حفاظت آب و آبفا" این وزارتخانه منصوب شد و روز دوشنبه نیز معارفه می شود.
  • طی حکمی از سوی فرمانده سپاه، سردار فتح الله جمیری فرمانده سپاه حفاظت کل کشور شد. جمیری نزدیک به یک دهه فرمانده سپاه امام صادق(ع) استان بوشهر و فرمانده سپاه الغدیر استان یزد بوده است. سپاه حفاظت ماموریت حفاظت از اشخاص و حفاظت از پروازهای جمهوری اسلامی ایران را برعهده دارد.
  • کمربندی شهر گناوه، مطالبه عمومی که مغفول مانده است. بر اثر بی تفاوتی مسئولان پروژه تعریض مسیر قدیمی سیدرضا تا سه راهی والف گناوه نیز نیمه کاره رها شد و با وجود شرایط حادثه ساز ورودی قبرستان سیدرضا اما هیچ مسئولی پاسخگو نیست.
  • خبر می رسد دوربین های کنترل سرعت در خیابان های امام علی و ساحلی شهر بوشهر غیرفعال است! اخیرا در پی تصادفات فوتی که در این محورها رخ داده، امکان استفاده از این دوربین ها برای پیگیری حادثه نبوده است.
  • شهرداری گناوه از هفته پیش تاکنون در بلاتکلیفی مدیریتی به سر می برد. در پی درخواست استعفای ماشاالله احمدی که دلیل آن را حضور در انتخابات مجلس دانست، شورای شهر برای تعیین تکلیف آن و تعیین سرپرست به حدنصاب نرسید. نهایتا پنجشنبه گذشته شورای شهر گناوه با استعفای شهردار مخالفت کرده و قرار شد موضوع استیضاح وی امروز (شنبه) در دستور کار قرار بگیرد.
  • باخبر شدیم شکر تنظیم بازار در بوشهر مجددا از این هفته توزیع خواهد شد، اما قیمت آن از کیلویی 3600 تومان به 4200 تومان افزایش یافته است. اکنون میانگین قیمت شکر در خرده فروشی های این شهر بین 6 تا 7 هزار تومان می باشد.
  • کشاورزان بوشهری از معطلی مقابل سیلوهای تحویل گندم در بوشهر و برازجان گلایه مند هستند. برخی از آنها می گویند: بدلیل رطوبت در گندم و جوهای استحصال شده یا حتی در بعدازظهرها سیلو محصولات را تحویل نمی‌گیرد و در این بین افرادی در اطراف سیلو هستند که غله‌ها را با قیمت بسیار نازل‌تر خریداری و بعدا به سیلو می‌فروشند. آنها خواستار افزایش نیروی انسانی و مراکز تحویل گندم هستند.
  • با توجه به اعلام وزیر کشور مبنی بر اینکه مدیران استانداری، فرمانداری و بخشداری ها که تمایل به کاندیداتوری در انتخابات مجلس دارند باید تا آخر فروردین استعفا دهند، مسعود شيرافكن بخشدار بندرريگ گناوه استعفا کرد. همچنین حسن اسماعیلی مشاور اجرایی استاندار بوشهر و فرماندار سابق شهرستان های دیلم و عسلویه نیز استعفای خود را با هدف کاندیداتوری در دشتستان اعلام کرده است.
  • عبدالرسول عمادی معاون بوشهری وزارت آموزش و پرورش از سمت معاون آموزش متوسطه کناره گیری کرده و به وزارت علوم برگشت. وی از سال 93 با سمت مدیر مرکز سنجش و آموزش مجددا به وزارت آموزش و پرورش بازگشته بود.
  • با گذشت چندین سال، تسهیلات سیل 1395 استان بوشهر برای جبران خسارت کشاورزان که در هیات دولت هم مصوب شد، پرداخت نشده است.
  • حادثه برای یک دختربچه در دیوار مرگ بوشهر صحت ندارد. اخیرا کلیپی در فضای مجازی با عنوان حادثه دلخراش برای یک دختر در دیوار مرگ بوشهر دست به دست می شود، اما حادثه ای در استان در این خصوص رخ نداده است. بررسی ها نشان می دهد کلیپ مربوطه سال ۹۵ در اردبیل است.
  • قیمت مرغ در استان بوشهر به ثبات رسیده و در خرده فروشی ها بین 12 تا 13 هزار تومان عرضه می شود. براین اساس توزیع مرغ تنظیم بازار متوقف شده است.
  • راننده اسنپ در بوشهر که غیر از وای‌فای، شارژ و پرداخت الکترونیکی، سخن روز هم دارد!

  • نام منوچهر آتشی شاعر هم استانی بر یک خیابان پایتخت نشست. با پیشنهاد محمدجواد حق شناس و با تصویب شورای شهر تهران، خیابان دوم در محدوده شهید کلاهدوز به نام منوچهر آتشی شد. این درحالیست که شورای شهر بوشهر با گذشت حدود 14 سال از درگذشت این شاعر و خاکسپاری وی در بوشهر، هنوز از نامگذاری خیابان یا میدانی به نام "آتشی" ناتوان است.

  • ترخیص کولر در گمرکات کشور ممنوع اعلام شد. رئیس اتحادیه لنج داران وحمل و نقل دریایی استان بوشهر با اعلام مطلب بالا گفت: گمرک ایران طی نامه‌ای به گمرکات مرزی واردات کولر به صورت ته‌لنجی و کوله‌بری را تا اطلاع ثانوی ممنوع کرد. سیدعلی موسوی گمارانی می گوید: گویا این موضوع بنا به درخواست شرکتی مجهول که مدعی‌است در زمینه تولید سردخانه‌های صنعتی و کولرهای گازی فعالیت ‌دارد انجام گرفته است.
  •  کارگری به شرط دستمزد پارسال در واحدهای تولیدی کشور؛ اتفاقی که ناشی از مشکلات مالی کارفرمایان است و از افزایش حقوق کارگران خودداری می کنند. این درحالیست که حداقل حقوق در سالجاری 36 درصد افزایش داشته و به یک میلیون و ۵۱۶ هزار و ۸۸۲ تومان رسیده، اما خبر می رسد در برخی واحدهای تولیدی، کارفرمایان ادامه فعالیت را مشروط به افزایش ندادن حقوق دانسته اند و بسیاری از کارگران هم به دلیل نیاز مالی حاضر شدند با دستمزد سال گذشته کار خود را ادامه دهند.
  • دست آخر اینکه دو عضو شورای شهر خارگ طرح استیضاح شهردار را در دست پیگیری دارند. مشابه این وضعیت برای شهردار آبپخش هم وجود دارد.
انتهای پیام/

نظرات

هیچ نظری در مورد این خبر تاکنون ثبت نشده است.