تاریخ انتشار : 1397/12/26 چاپ خبر
سرپرست برق استان بوشهر:

توقع مردم استان بوشهر پایداری برق در همه ایام سال است

سرپرست شرکت توزیع برق استان بوشهر گفت: توقع مردم استان بوشهر پایداری برق در همه ایام سال است.

به گزارش جنوب 24؛ نادر تمیمی بعد از ظهر یکشنبه در نشست وزیر نیرو با مدیران صنعت آب و برق استان بوشهر اظهار داشت: در استان بوشهر ۴۶۰ هزار مشترک وجود دارد که ۷۶ درصد آنها مصرف کننده خانگی هستند.

وی با اشاره به وضعیت اقلیمی خاص استان بوشهر در هشت ماه از سال، افزود: استان بوشهر دارای بیشترین میزان مصرف برق در سطح کشور است به گونه‌ای که با ۱۳ کیلو وات در سال، عنوان اول کشور در مصرف برق را داراست.

سرپرست شرکت توزیع برق استان بوشهر تصریح کرد: هرچند در عرصه‌های مختلف از جمله تبلیغات وسیع میدانی و اطلاع رسانی‌های گسترده در کنار کاهش ساعات کار ادارات دولتی برای کاهش میزان مصرف در تابستان برنامه‌های مناسبی در سال گذشته به اجرا در آمد اما تأثیر قابل توجهی در کاهش مصرف برق ایجاد نشد.

تمیمی بیان کرد: شرایط استان بوشهر به گونه‌ای نیست که با خاموشی‌های مستمر در تابستان بتوان در مصرف برق صرفه‌جویی کرد بلکه نیاز است که در کنار برنامه‌های کمی و کیفی اطلاع رسانی برای بهینه سازی مصرف برق، وزارت نیرو نیز به شکل خاص و ویژه استان بوشهر را از لیست خاموشی‌های نوبتی حذف کند.

سرپرست شرکت توزیع برق استان بوشهر ادامه داد: وقتی که کل برق مصرفی در صنعت سه درصد و در بخش کشاورزی چهار درصد است دیگر فضایی وجود ندارد که بتوان تعدیل مصرف به شکل انبوه انجام شود.

وی ادامه داد: البته این بدان معنا نیست که مردم اقدام به مصرفی رویه کنند بلکه تمام وقتمان را برای ارتقا سطح بینش مردم برای استفاده بهینه مصرف معطوف داشته و کماکان نیز از مردم درخواست داریم که در مصرف برق رعایت الگوهای مصرف نیز داشته باشند.

تمیمی با اشاره به دیگر مشکلات صنعت برق در استان بوشهر بیان کرد: در کنار افزایش تجهیزات برق، هزینه یک انشعاب حدود چهار میلیون و ۹۰۰ هزار تومان برآورد می‌شود در حالی که مشترکین فقط یک میلیون و ۶۵۰ هزار تومان پرداخت می‌کنند.

سرپرست شرکت توزیع برق استان بوشهر خطاب به وزیر نیرو گفت: مردم استان بوشهر میزبان نیروگاه اتمی هستند و این توقع را از ما دارند که برق آنها به شکل پایداری تأمین شود.

وی ادامه داد: تلاش‌های دولت تدبیر و امید برای ارائه خدمات به مردم استان بوشهر در حوزه برق ستودنی است و نیاز است که دایره این خدمات وسیع‌تر شود.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

نظرات

هیچ نظری در مورد این خبر تاکنون ثبت نشده است.