تاریخ انتشار : 1397/12/15 چاپ خبر
رئیس کمیته امداد اداره چغادک در نشست خبری مطرح کرد:

بیش از 3 هزار خانوار مددجو خدمات حمایتی می گیرند/ 70 درصد مددجویان صاحب مسکن می شوند

رئیس کمیته امداد اداره چغادک در نشت خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: بیش از 3 هزار مددجو از خدمات کمیته امداد بهره مند می شوند که 70 درصد از این مددجویان تا دو سال آینده صاحب مسکن می شوند.

به گزارش سایت خبری جنوب 24؛ احمد محمد نیا، رئیس کمیته امداد اداره چغادک در نشست خبری با اصحاب رسانه  گفت: کمیته امداد اداره شهر چغادک حدود یکسال است که با هدف ارائه خدمات بهتر به شهروندان و جهت سهولت در دسترسی در شهر چغادک مستقر شده است و ۸ روستا شامل تل سیاه، آبطویل، چاهکوتاه، دویره، احمدی، حسینکی، سرمل، تل اشکی و ۲ شهر شامل چغادک و عالیشهر را تحت پوشش دارد.

رئیس کمیته امداد اداره چغادک با بیان اینکه ۲ هزار و ۴۰ خانوار مددجو را تحت پوشش دارد، عنوان کرد: جمعیت پراکنده ما ۳هزار و ۱۵۰ نفر می باشد که برخی تعدادی از مددجویان نیز زیر نظر مرکز نیکوکاری نبی اکرم(ص) عالیشهر و فاطمه زهرا(س) شهر چغادک می باشند.

وی با اشاره به اینکه اولویت اصلی کمیته امدادمرتفع کردن مشکل مسکن می باشد، ابراز کرد: طی دو سال اخیر طرح های مختلفی اجرا شده است که یکی از آنان طرح ساخت مسکن با مشارکت سپاه می باشد که حدود ۷۰ درصد از مددجویان صاحب مسکن خواهند شد.

محمدنیا ایجاد مشاغل زود بازده را در دستور کار کمیته امداد عنوان کرد و گفت: قریب به ۹۰خانوار در قالب این طرح تحت پوشش قرار گرفته اند که در نهایت با ایجاد کسب و کارهایی همچون غذا فروشی، تاکسی بانوان و….در این حوزه استحفاظی مشغول بکار هستند.

رئیس کمیته امداد اداره چغادک یکی از ملاک های اصلی کمیته را بحث بالا بردن عزت نفس خانواده ها و مسائل فرهنگی عنوان کرد و افزود: امسال ۲۰۰نفر از خانواده های مددجو کمیته امداد را جهت زیارت به مشهد مقدس اعزام نموده ایم که اکثر آنها زائر اولی بوده اند.

وی با اشاره به الکترونیکی شدن امورات خدمات رسانی کمیته امداد، عنوان کرد: جهت کاهش هزینه های مددجویان و تسهیل در امورات اجرایی، ثبت درخواست های آنان در بحث ارائه خدمات درمانی، تسهیلات و…. بصورت الکترونیکی انجام می شود و مددجویان می توانند با مراجعه به سایت iemdad.ir که در سراسر کشور افتتاح شده است درخواست های خود را ارائه دهند .

محمد نیا از ایجاد پرداخت صدقه بصورت الکترونیکی در چغادک خبر داد و گفت: هر شهرستان و اداره کدی را برای پرداخت صدقه بصورت اینترنتی دارد که کد اداره چغادک #۰۷۷۱۶*۸۸۷۷* می باشدکه شهروندان چغادک، عالیشهر و ۸ روستای تحت نظر این اداره می توانند با این کد صدقه خود را پرداخت نمایند.

وی در خصوص آمار صندوق های صدقه بیان کرد: در حوزه استحفاظی این اداره ۹۷ صندوق صدقه بزرگ و ۳۶۰۰صندوق صدقه کوچک وجود دارد که هر ۴ ماه یکبار تخلیه شده و میانگین موجودی آنها نیز ۴ الی ۵ هزار تومان برآورد شده است.

رئیس کمیته امداد اداره چغادک با اشاره به اجرای جشن نیکوکاری ، عنوان کرد: جشن نیکوکاری هرساله در کشور اجرا می شود که در این راستا کلیه مددجویان چشم انتظار کمیته امداد و خیرین می باشند که امسال از ۱۵، ۱۶ و ۱۷ اسفندماه در مدارس و ۱۶ و ۱۷ اسفندماه پایگاه ثابت در مسجدالنبی عالیشهر ورودی کوچه فاطمیه شهر چغادک برپا خواهدشد.

وی با اشاره به اینکه خیرین کمک های زیادی را در قالب اهداء جهیزیه  و..به این اداره داشته اند، خاطر نشان کرد: سال گذشته در جشن نیکوکاری  خیرین بیش از ۳میلیارد و ۷۰۰میلیون تومان به این کمیته کمک نموده اند و در طول ۷۵ روز تعیین شده، امسال نیز بیش ۳میلیارد و ۲۰۰میلیون تومان تاکنون کمک کرده اند که شامل مواد غذایی، پوشاک، آجیل شب عید، جهیزیه ، پول نقد و… می باشد که در این جا لازم می دانی از این خیرین تشکر و قدردانی نمایم.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

نظرات

هیچ نظری در مورد این خبر تاکنون ثبت نشده است.