تاریخ انتشار : 1397/12/9 چاپ خبر
مدیرعامل سازمان بیمه سلامت کشور:

هزینه های میلیاردی برای صدور دفترچه ها حذف می شود/ ۱.۷ میلیون دفترچه‌ درمانی در کشور حذف شد

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت با اشاره به تشکیل کمیته مشترک برای حذف دفترچه‌های افرادیکه تحت پوشش چند نوع بیمه هستند گفت: در این راستا با همکاری سازمان تامین اجتماعی تاکنون یک‌میلیون و۷۸۰ هزار نفر شناسایی و دفترچه‌های درمانی آنها از چرخه فعالیت حذف شد.

به گزارش سایت خبری جنوب 24؛ طاهر موهبتی در نشست خبری که  در جمع خبرنگاران در بوشهر برگزار شد از اجرای طرح همپوشانی دفترچه‌های بیمه‌ها درمانی خبر داد و اظهار داشت: در این زمینه کمیته‌ای مشترک با حضور مسئولان سازمان بیمه سلامت، تامین اجتماعی نیروهای مسلح، صندوق بازنشستگی کشوری، صندوق بیمه روستاییان و عشایر تشکیل شده است.

وی با بیان اینکه در هم‌پوشانی دفترچه درمانی بیمه‌ای اقداماتی انجام شده است افزود: تاکنون یک‌میلیون و780 هزار نفر شناسایی شدند که بیش از یک دفترچه درمانی داشتند که دفترچه‌های آنها حذف و باطل شد چرا که تحت پوشش بیش از یک نوع صندوق و یا سازمان بیمه‌ای قرار گرفته بودند. 

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت با تاکید بر استمرار برنامه رفع همپوشانی افزود: ما نگران همپوشانی دفترچه بیمه‌ای جدید هستیم که نباید انجام شود.

موهبتی از همکاری یک‌هزار و 300 دفتر پیشخوان با بیمه سلامت در سراسر کشور خبر داد و بیان کرد: براساس فرایندی که ایجاد شده یک‌هزار و 300 دفتر پیشخوان دولت با سازمان بیمه سلامت همکاری می‌کنند که موظفند همپوشانی بیمه‌ای را مورد توجه قرار دهند.

وی با تاکید بر ثبت جمعیت بیمه شدگان درمانی در پایگاه جمعیتی خاطر نشان کرد: ایده‌آل این است که پایگاه جمعیت بیمه شدگان درمان کشور مربوط به بند چ ماده 70 قانون برنامه ششم توسعه مربوط به سازمان بیمه سلامت باید ایجاد شود و دستگاه‌های بیمه‌ای موظف به ثبت اطلاعات خود در این پایگاه شوند.

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت با بیان اینکه پایگاه جمعیت بیمه شدگان درمان کشور قرار است تا شش ماه آینده به لحاظ زیرساختی شکل بگیرد گفت: در این صورت همه باید ازاین پایگاه استعلام کنند.

موهبتی بیان کرد: مطالبات خصوصی و دولتی بیمه سلامت سال گذشته و امسال در بخش دولتی شهریور و مهر تسویه و 70 درصد آبان ماه پرداخت شده است.

وی با اشاره به اینکه هزینه درمانی بیمه سلامت در بخش داروخانه‌ها شهریور و مرداد تسویه شده گفت: تلاش می‌شود با مدیریت منابع هزینه‌ها با رویکرد اینکه خدشه‌ای به خدمات وارد نشود کنترل شود.

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت با بیان اینکه منابع سازمان بیمه سلامت از نظام بودجه‌ای،مالیات، صادرات و منابع نفتی تامین می‌شود خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه  سازمان بیمه سلامت همواره با کسری بودجه روبه‌رو است تلاش می‌شود به سمتی حرکت کنیم که از خدمات بیهوده پیشگیری و خدمات پزشکی براساس نیاز واقعی افراد ارائه شود.

هزینه 100 میلیاردی برای دفترچه های کاغذی حذف می شود

مدیرعمل بیمه سلامت ایران هم در نشستی خبری با تاکید بر حذف دفترچه های کاغذی از سال آینده در کشور گفت: سازمان بیمه سلامت ایران در سال گذشته  ۱۰۰ میلیارد تومان برای تامین اوراق کاغذی خود هزینه  می کند که این به غیر از هزینه هایی مانند انبارداری،نگهداری و رسیدگی به اسناد که توسط حدود دو هزار کارشناس انجام می شود، است و لذا هزینه ای که برای این طرح شده نسبت به هزینه نسخه های کاغذی بسیار به صرفه است و در صورت الکترنیکی کردن نسخه ها این هزینه ها به حداقل می رسد.

طاهر موهبتی ادامه داد: تا دو هفته آینده در هر استان یک شهرستان مجهز به سامانه نسخه نویسی الکترونیکی می‌شود.

وی تصریح کرد: با اجرای این طرح بیماران در بخش سرپایی نیاز به ارائه دفترچه به مطب ندارند و نسخه نویسی از طریق کد ملی و به صورت الکترونیکی انجام می‌شود. سپس اگر دارویی در داروخانه ناقص بود یا خدمتی کامل ارائه نشد، در نسخه وی باقی می ماند و در محل دیگر قابل دریافت است.

موهبتی ادامه داد: در این سامانه هم پوشانی بیمه افراد، احراز هویت و اعتبار بیمه‌ای دفترچه‌ها کنترل و متعاقب آن از طریق درگاه مورد نظر، نسخه پزشک تجویز می‌شود و بدون نیاز به دفترچه، خدمات خود را از داروخانه دریافت می کند.

مدیرعامل بیمه سلامت همچنین با اشاره به اینکه 90 درصد بیمه شده های ما شامل صندوق روستایی و صندوق همگانی بصورت رایگان بیمه شده اند، ادامه داد: تامین نقدینگی بابت خدمات مراکز طرف قرارداد یکی از مشکلات جدی ماست، طوری که تا آبان توانسته ایم با مراکز دولتی تسویه کنیم، هرچند درخصوص داروخانه و آزمایشگاهها دچار تاخیر زیادتری هستیم.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

نظرات

هیچ نظری در مورد این خبر تاکنون ثبت نشده است.