تاریخ انتشار : 1397/12/8 چاپ خبر
مدیرعامل بیمه سلامت ایران:

نسخه‌نویسی الکترونیکی در ۳۱ استان اجرایی می‌شود

مدیرعامل بیمه سلامت ایران با اشاره به اجرای نسخه نویسی الکترونیک، در استان بوشهر گفت: بر اساس برنامه‌ریزی تا پایان امسال در ۳۱ استان نسخه نویسی الکترونیکی اجرایی می‌شود.

به گزارش جنوب 24؛ طاهر موهبتی صبح امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران در بوشهر اظهار داشت: با توجه به الزام قانونی نسخه نویسی الکترونیک، از امروز این پروژه در استان بوشهر آغاز می‌شود.

وی افزود: این طرح به شکل آزمایشی به مدت دو سال در کرمان انجام شده و پس از رفع ایرادات آن ، از امروز در استان بوشهر و شهرستان گناوه به شکل رسمی آغاز می‌شود.

مدیرعامل بیمه سلامت ایران تصریح کرد: قریب به 43 هزار مراکز پزشکی، پاراکلینیکی و بیمارستانی با بیمه سلامت ایران قرارداد دارند، که تمامی زیرساخت‌های اجرای این طرح آماده و نحوه اجرای آن به مراکز طرف قرارداد اعلام شده است.

موهبتی عنوان کرد: در این مسیر، ابتدا در هر استان یک شهرستان تحت اجرای این پروژه قرار می‌گیرد و پس از آن به شکل فراگیر تمام شهرستان‌های کشور را در بر خواهد گرفت.

مدیرعامل بیمه سلامت ایران بیان کرد: ثبت و نگهداری مراجعات به پزشکان، مراجع تشخیصی و داروخانه‌ها و ایجاد یک پرونده الکترونیک سلامت به بیماران کمک می‌کند که سیر درمان آنها با داشتن خلاصه ای از پرونده پزشکی در یک مسیر علمی قرار گیرد.

وی تصریح کرد: از دیگر مزیت‌های اجرای این پروژه می‌توان به جلوگیری از مراجعات مکرر، کاهش هزینه بیماران و کاهش مصرف کاغذ به عنوان مدیریت سبز اشاره کرد.

مدیرعامل بیمه سلامت ایران با بیان اینکه نسخه نویسی الکترونیک یکی از پروژه‌های زیرمجموعه سازمان الکترونیک بیمه سلامت  است افزود:در اجرای این پروژه به‌صورت پایلوت در کرمان 65  درصد حضور موثر ارایه‌کنندگان خدمت شامل پزشکان عمومی، متخصص، فوق تخصص، دندان پزشک و 100 درصد داروخانه‌ها، آزمایشگاه‌ها و مراکز تصویربرداری انجام شد.

موهبتی بیان کرد: بر اساس برنامه‌ریزی تا پایان امسال در یک شهرستان از هر 31 استان کشور نسخه نویسی الکترونیکی اجرایی می‌شود.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

نظرات

هیچ نظری در مورد این خبر تاکنون ثبت نشده است.