تاریخ انتشار : 1397/11/30 چاپ خبر
رییس کمیته امداد شهرستان بوشهر در نشست خبری مطرح کرد:

خودکفایی مددجویان، اولویت اصلی کمیته امداد/ پرداخت تسهیلات با سود صفر درصد به مددجویان

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان بوشهر با بیان اینکه 2 هزار و 745 خانوار زیرپوشش این نهاد هستند گفت: با توجه به اینکه خودکفایی مددجویان در اولویت کمیته امداد است، از همه ظرفیت ها نظیر پرداخت تسهیلات صندوق امداد ولایت و جذب مشارکت های مردمی در این مسیر بهره می گیریم.

به گزارش سایت خبری جنوب 24؛ سید محمد علی مهیمنیان‌پور در نشستی خبری افزود: این صندوق نسبت به پرداخت تسهیلات بدون سود یا جریمه دیرکرد اقساط اقدام می کند که از خیرین و افراد نیک اندیش تقاضا می شود با سپرده گذاری در این صندوق، نسبت به اشتغال و خودکفایی مددجویان مشارکت داشته باشند.

وی با بیان اینکه با وجود مشکلات اقتصادی و افزایش مراجعه جهت برخورداری از حمایت های کمیته امداد، با کمک صندوق امداد پشت نوبتی نداریم، ادامه داد: همچنین پرداخت 669 فقره تسهیلات ضروری 5 میلیون تومانی، 52 وام ودیعه مسکن، 94 وام تعمیرات مسکن، تشکیل 11 پرونده وام خرید مسکن برای هرکدام به ارزش 13 میلیون تومان و پرداخت کمک هزینه اجاره مسکن بابت هر ماه 300 هزارتومان که به 120 خانوار امسال پرداخت شده با کمک منابع جذب شده در صندوق امداد ولایت و جذب مشارکت های مردمی صورت گرفته است.

وی اعزام خانواده های زیارت اولی به مشهد، تامین جهیزیه 40 نوعروس و داماد شهرستان به ارزش 970 میلیون تومان، کمک های بلاعوض درمانی و بیمه حوادث منزل همه مددجویان را از دیگر اقدامات این نهاد دانست و ادامه داد: همچنین تا پایان بهمن ماه بیش از یک میلیارد و 300 میلیون تومان کمک معیشت ماهیانه به خانوار پرداخت شده که براساس اعضای هر خانوار بین 70 تا 200 هزارتومان متفاوت می باشد.

مهیمنیان‌پور اظهار داشت: کلیه کمک‌های دریافتی از خیرین و نیکوکاران چه از طریق روش‌های سنتی و چه از طریق روش‌های نوین در زمینه‌های تعمیر و ساخت مسکن نیازمندان، هزینه‌های درمانی نیازمندان، پرداخت جهیزیه به نوعروسان مددجو، پرداخت وام‌های کارگشایی و اشتغال، کمک به معیشت نیازمندان و پرداخت هزینه‌های دانش آموزی و دانشجویی فرزندان مددجویان هزینه می‌شود.

بازدید خبرنگاران از مغازه فروش عرقیات به عنوان یکی از طرح های اشتغالزایی

1800 نفر در طرح حامی ایتام و کودکان بدسرپرست بوشهر

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان بوشهر با بیان اینکه طرح اکرام یکی از موفقیت ترین طرح‌های این نهاد است گفت: 1800 نفر حامی در طرح فرزندان یتیم یا محسنین (بدسرپرست یا مطلقه) شهرستان بوشهر فعال هستند که امسال تاکنون 850 میلیون تومان بصورت مستقیم به حساب افراد واریز شده است که کمک زیادی به نیازهای تحصیلی و معیشتی نیازمندان می کند.

بازدید خبرنگاران از کارگاه تولید محصولات خرمایی تنگسیر به عنوان یکی از طرح های اشتغالزایی

واریز کمک های مردمی به شکل الکترونیکی

وی به توسعه روش‌های نوین پرداخت کمک های مردمی به منظور سرعت در رسیدن کمک به نیازمندان اشاره کرد و ادامه داد: در این ۱۱ ماهه امسال ۶۵۰ میلیون ریال به شکل الکترونیکی دریافت و به دست نیازمندان و افراد تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان بوشهر رسیده است.

مهیمنیان‌پورتصریح کرد: برهمین اساس مردم و خیران استان می‌توانند از طریق شماره گیری کد #۰۷۷*۸۸۷۷* صدقه روزانه و یا دیگر کمک‌های نقدی خود را در سرفصل‌های مختلف از جمله صدقه، زکات، مسکن نیازمندان، نذورات، جشن عاطفه‌ها، جشن نیکوکاری، طرح‌های اکرام ایتام، محسنین، شفاء، کوثر، طاها و جهیزیه نوعروسان پرداخت کنند تا در سریع‌ترین زمان ممکن به دست نیازمندان برسد.

وی همچنین از برگزاری جشن نیکوکاری برای جذب کمک های مردمی و رساندن آن تا 25 اسفند به دست نیازمندان خبر داد و گفت: تلاش داریم با کمک حامیان و خیرین، بسته ارزاق ضروری شب عید به دست خانواده ها برسد تا مددجویی در این ایام شرمنده خانواده خود نباشد.

بازدید از دو طرح اشتغال آفرینی کمیته امداد

در پایان خبرنگاران از دو طرح خودکفایی مددجویان کمیته امداد بوشهر بازدید کردند که مغازه فروش عرقیات توسط یک خانم مددجو با دریافت تسهیلات 20 میلیون تومانی از آن جمله بود.

در ادامه خبرنگاران به روستای بندرگاه رفته و از کارگاه تولید محصولات خرمایی تنگسیر بازدید کردند که به گفته جوکار مدیر آن، زمینه اشتغال 20 نفر فراهم شده و 9 نفر آنها مددجویان معرفی شده از سوی کمیته امداد هستند.

بازدید خبرنگاران از کارگاه تولید محصولات خرمایی تنگسیر به عنوان یکی از طرح های اشتغالزایی

وی با بیان اینکه تولیدکننده اولین خرمای طعم دار جهان (موزی، قهوه، توت فرنگی، ارده و...) هستیم، افزود: با تسهیلات دریافتی که از کمیته امداد داشته ایم، فعالیت خود را توسعه داده و اکنون واحد برتر از نظر سازمان غذا و دارو و صادرات در استان هستیم. طوری که عمده تولیدات را به کشورهای حاشیه خلیج فارس صادر می کنیم.

جوکار ادامه داد: در راستای توسعه بازار صادراتی در کشور آذربایجان و راه اندازی شیفت دوم فعالیت کارگاه، درخواست 10 نیروی جدید به کمیته امداد داده ایم و حقیقتا فرصتی که برای خودکفایی خانواده های نیازمند فراهم شده، به فعالیت ما نیز برکت داده است.

مدیر کمیته امداد شهرستان بوشهر یادآور شد: مددجویانی که توان معرفی ضامن برای خودکفایی و اشتغال نداشته باشند، به واحدهای کارآفرین و تولیدی معرفی شده و در ازای آن تسهیلات تا سقف 20 میلیون تومان پرداخت می شود که زمینه ساز توسعه فعالیت های تولیدی و از سویی خودکفایی تعداد بیشتری از مددجویان را فراهم می کند.

انتهای پیام/

نظرات

هیچ نظری در مورد این خبر تاکنون ثبت نشده است.