تاریخ انتشار : 1397/11/28 چاپ خبر

رییس شیلات برکنار شد؛ صید کشتی‌های چینی ادامه دارد!

صید ترال در آب‌های ساحلی کشورمان موجب شده تا امکان صید برای لنج‌ها و کشتی‌های ایرانی تنها در فواصل دور از ساحل ممکن باشد.

به گزارش جنوب 24؛ صید کشتی‌های چینی در آب‌های خلیج فارس آنقدر ادامه یافت که باعث شد مدیر سازمان شیلات ایران برکنار شود.

محمود حجتی وزیر جهاد کشاورزی در روز تعطیل حسن صالحی رئیس شیلات را برکنار کرد و نبی‌الله خون‌میرزایی را جایگزین او کرد. آنگونه که گفته شد این تصمیم به خاطر صید گسترده کشتی‌های چینی در خلیج فارس بوده است.

 در بخشی از حکم محمود حجتی خطاب به رئیس جدید سازمان شیلات به موضوع «استفاده مطلوب از ظرفیت‌های سواحل شمال و جنوب کشور با رعایت استاندارد‌های بین‌المللی» اشاره شده بود

سه سال  از ماجرای حضور چینی‌ها در آب‌های جنوبی کشورمان و صید ترال می‌گذرد و با وجود برکناری رئیس سازمان شیلات، صید بی‌رویه ماهیان و سایر آبزیان در خلیج فارس توسط کشتی‌های چینی ادامه دارد. یک منبع آگاه پیش از این به رویداد۲۴ خبر داده بود که برخی از شناورهای چینی با برخی مدیران میانی یکی از وزارتخانه‌ها شراکت کرده‌اند.

 صید ترال در آب‌های ساحلی کشورمان موجب شده تا امکان صید برای لنج‌ها و کشتی‌های ایرانی تنها در فواصل دور از ساحل ممکن باشد؛ موضوعی که بار‌ها مورد اعتراض صیادان ما قرار گرفته تا حتی به گوش دادستانی هم برسد. صیادانی که تأکید دارند، اگر زیاد پاپیچ مسئولان شوند، ممکن است مجوز صیدشان باطل و به کل زندگی شان فلج شود./ مرجع: خلیج فارس

انتهای پیام/

انتهای پیام/

نظرات

هیچ نظری در مورد این خبر تاکنون ثبت نشده است.