تاریخ انتشار : 1397/11/17 چاپ خبر

تعداد روستاهای دارای برق در استان بوشهر ۵۵ برابر شده است

مدیرعامل برق منطقه‌ای فارس و بوشهر گفت: به برکت انقلاب اسلامی تعداد روستاهای دارای برق در استان بوشهر ۵۵ برابر شده است.

به گزارش جنوب 24؛ عبدالعزیز کریمی عصر امروز در مراسم افتتاح طرح‌های برق‌رسانی استان بوشهر با اشاره به افتتاح 9 پروژه برق‌رسانی در استان اظهار داشت: این پروژه‌ها با اعتبار 20 میلیارد و 370 میلیون تومان در شهرهای مختلف به میمنت دهه مبارک فجر به بهره‌برداری رسید.

وی خاطر نشان کرد: به برکت انقلاب اسلامی شاهد تلاش های گسترده را در راستای برق رسانی به شهرها و روستاهای مختلف کشور هستیم.

مدیرعامل ‌برق منطقه‌ای استان فارس و بوشهر اجرای سیستم اسکادا در پست‌های برق بهمنی، چغادک، بوشهر، عالی‌شهر، رستمی و فانوس را از جمله طرح‌های برق استان دانست و گفت: برای اجرای این سیستم 1.9 میلیارد ریال هزینه شده است.

وی، خرید و نصب 10 دستگاه پایانه راه دور انتقال و تجهیزات مخابراتی پست‌های برق را از دیگر طرح‌ها دانست و افزود: برای اجرای این پروژه 5.8 میلیارد ریال سرمایه‌گذاری شده است.

کریمی تهیه و نصب تجهیزات مخابرانی در پست‌های برق استان را مورد اشاره قرار داد و بیان کرد: در اجرای این پروژه و افزایش ظرفیت خط 66 کیلوولت بوشهر 23 میلیارد ریال تخصیص یافته است.

مدیرعامل ‌برق منطقه‌ای استان فارس و بوشهر از نصب پوشش عایقی در پست‌های فوق توزیع و انتقال خبر داد و تصریح کرد: امروز این پروژه با 12 میلیارد ریال سرمایه گذاری افتتاح شده است.

وی افتتاح طرح توسعه و افزایش پست 66 کیلوولت دشتستان، تعویض تابلو برق 20 کیلوولت آب پخش، توسعه پست برق 66 کیلوولت پودر و نصب تابلو و تعویض کلیدهای پست مرکزی بوشهر را از دیگر پروژه‌های افتتاحی دانست و گفت: برای اجرای این سه پروژه 142 میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است.

مدیرعامل ‌برق منطقه‌ای استان فارس و بوشهر با اشاره به افزایش تولید برق از نیروگاه‌ها در استان در مقایسه با قبل از انقلاب گفت: تولید برق از نیروگاه‌های استان بوشهر از 12 مگاوات در سال 1357 با افزایش 328 برابری اکنون به 4 هزار مگاوات رسیده است.

کریمی افزایش طول شبکه فوق توزیع برق استان را مورد اشاره قرار داد و بیان کرد: طول شبکه فوق توزیع و انتقال برق استان بوشهر از 229 کیلومتر در سال 1357 اکنون با افزایش 16 برابری به 3 هزار و 677 کیلومتر رسیده است.

وی با اشاره به مشترکان برق استان بوشهر افزود: تعداد مشترکان برق در استان بوشهر از 26 هزار مشترک به 450 هزار مشترک رسیده است.

مدیرعامل ‌برق منطقه‌ای استان فارس و بوشهر با اشاره به اینکه قبل از انقلاب 11 روستای استان برقدار بودند خاطر نشان کرد: اکنون تمام روستاهای استان بوشهر به تعداد 608 روستا از نعمت برق برخوردار هستند.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

نظرات

هیچ نظری در مورد این خبر تاکنون ثبت نشده است.