تاریخ انتشار : 1397/11/17 چاپ خبر
مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان بوشهر:

افتتاح اولین مدرسه کسب و کار کشور در بوشهر/ مسابقات موشن‌گرافی کشور در بوشهر برگزار خواهد شد

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان بوشهر گفت: اولین مدرسه کسب و کار کشور با انعقاد تفاهم‌نامه با دانشگاه خلیج فارس بوشهر در جهت توانمندسازی دانشجویان در دهه مبارک فجر در استان بوشهر افتتاح خواهد شد.

به گزارش جنوب 24؛ عبدالمجید دوراهکی صبح امروز در حاشیه برگزاری نمایشگاه چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی در بوشهر اظهار داشت: در سال 1353 تیم سیاری تحت عنوان صندوق کار آموزی که زیر نظر منطقه فارس اداره می‌شد در محل میدان امام فعلی احداث و در رشته‌های جوشکاری، برق، لوله‌کشی، آب سرد و گرم و برق ساختمان فعالیت خود را شروع کرد و کلاس‌های آموزشی ابتدا در چادر و سپس در کانکس‌هایی به همین منظور ساخته شده بود دایر می‌شد که پس از انقلاب با سرمایه‌گذاری در این بخش مراکز آموزش فنی و حرفه ای به 15 مرکز توسعه یافته است.


مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای استان بوشهر با بیان اینکه روند رو به رشد توسعه مراکز ثابت ، سیار ، پادگان‌ها، دانشگاه، صنعت و زندان در سال‌های متمادی ادامه داشته و در حال حاضر اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان بوشهر با15 مرکز آموزشی ثابت ، 10 مرکز آموزش سیار و 135 آموزشگاه  فنی و حرفه ای آزاد در کلیه شهرستان‌های استان فعالیت می نماید، اظهار داشت: آموزش فنی و حرفه ای با دارا بودن نیروهای متخصص و مجرب، دوره‌های آموزشی را در 95 کارگاه آموزشی به علاقه‌مندان به فراگیری مهارت ارایه می‌دهد.


وی از توسعه آموزش‌های مهارتی در 80 روستای استان بوشهر پس از انقلاب خبر داد و افزود: در راستای توسعه عدالت آموزشی در نقاط محروم و کمتر توسعه یافته آموزش‌های مهارتی در 4 شهرستان دشتی، دشتستان، بوشهر و دیلم برای عشایر و در سکونت‌گاه‌های غیر رسمی ارایه شده است.


دراهکی از توسعه آموزش‌های مهارتی در زندان‌های شهرستان‌های دشتی، بوشهر و دشتستان در راستای توانمندسازی زندانیان برای ورود موفق به جامعه اشاره و اظهار کرد: در جهت تربیت نیروی ماهر در دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی، آموزش‌های مهارتی در 4 دانشگاه معتبر استان بوشهر ارایه شده است.


مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای بوشهر از انعقاد 54 تفاهم نامه همکاری در راستای ترویج آموزش‌های مهارتی در بین همه احاد جامعه با دیگر دستگاه‌ها و نهادهای اجرایی خبر داد و افزود: در همین راستا اولین مدرسه کسب و کار کشور با انعقاد تفاهم‌نامه با دانشگاه خلیج فارس بوشهر در جهت توانمندسازی دانشجویان در دهه مبارک فجر در استان بوشهر افتتاح خواهد شد.


وی به افتتاح 5 کارگاه آموزشی در کمپ‌های ترک اعتیاد شهرستان‌های دشتستان و گناوه در دهه فجر در راستای توانمندسازی معتادان بهبود یافته در جهت حضور موفق در بازار کسب و کار در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی اشاره کرد و گفت: با برنامه ریزی منسجم و هدفمند آموزش‌های مهارتی از توانمندسازی 200 نفر در سال قبل از انقلاب به توانمند سازی 35 هزار نفر به‌طور سالیانه در استان بوشهر سوق داده شده است.


دوراهکی افتتاح اولین مرکز تائید صلاحیت حرفه‌ای شاغلین در صنعت کشور در استان بوشهر را از دیگر دستاوردهای آموزش فنی و حرفه‌ای دانست و اضافه کرد: این مرکز در راستای تفاهم‌نامه همکاری با مجتمع شرکت گاز پارس جنوبی در دهه مبارک فجر در شهرستان عسلویه افتتاح خواهد شد.


مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای استان بوشهر  از توسعه حرفه‌های مهارتی از سه حرفه آموزشی قبل از انقلاب به اجرای 400 حرفه آموزشی در سال 97 خبر داد و اظهار کرد: ایجاد 35 کارگاه آموزشی در پادگان‌ها و یگان‌های نظامی از دیگر دستاوردهای آموزش فنی و حرفه ای در دوران چهل ساله انقلاب اسلامی بوده است.


دوراهکی از توسعه آموزش‌های مهارتی در بخش خصوص پس از انقلاب اسلامی در 135 آموزشگاه آزاد فنی و حرفه‌ای خبر داد و اظهار داشت: در همین راستا سالانه بیش از 10 هزار نفر آموزش‌های مهارتی را در بخش‌های صنعت، خدمات، کشاورزی و فرهنگ و هنر در این آموزشگاه‌ها فرا می‌گیرند.

مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای بوشهر از نگاه ویژه آموزش فنی و حرفه‌ای به همه بخش‌ها اشاره و خاطرنشان کرد: آموزش فنی و حرفه‌ای با تمام ظرفیت‌ها و استفاده از 130 مربی متخصص و توانمند آماده ارایه آموزش‌های مهارتی مورد نیاز صنایع و اصناف جهت تربیت نیروی ماهر در راستای ایجاد اشتغال پایدار در جامعه است.


وی از برگزاری اولین دوره مسابقات آزاد مهارتی ساخت انیمیشن و موشن گراف‌های مهارتی کشور به میزبانی استان بوشهر خبر داد و افزود: این مسابقات با حضور 30 استان از 18 الی 20 اسفند ماه سالی جاری در شهر بوشهر با حضور تمامی علاقه‌مندان در حوزه برگزار می‌شود.


دوراهکی تاکید کرد: شرکت در این مسابقه هیچ‌گونه محدویت سنی نداشته و همه افراد ماهر در حوزه ساخت انیمیشن و موشن‌گرافیگ با موضوعات مهارتی می‌توانند در مسابقات شرکت کنند.

انتهای پیام/

نظرات

هیچ نظری در مورد این خبر تاکنون ثبت نشده است.