تاریخ انتشار : 1402/1/5 چاپ خبر

افزایش تردد در جاده‌های استان بوشهر/ رانندگان مراقب باشند

آغاز تعطیلات نوروزی با افزایش تردد در همه محورهای مواصلاتی استان بوشهر همراه شده و می‌طلبد که رانندگان ضمن رعایت قوانین، با تمرکز بیشتری به رانندگی بپردازند.

به گزارش سایت خبری "جنوب24" سفر به استان بوشهر هر ساله از اسفندماه روند صعودی به خود می‌گیرد و در ایام نوروز میزان سفرها به استان بوشهر اوج می‌گیرد.

هم‌وطنان از نقاط مختلف کشور در تعطیلات نوروز به استان بوشهر سفر می‌کنند تا چند روزی را در این استان از آب و هوای مناسب و جاذبه‌های گردشگری آن بهره‌مند شوند.

ورود مسافران نوروزی به استان بوشهر طی تعطیلات امسال نسبت به سال‌های قبل افزایش یافته و میزان تردد خودروها در محورهای مواصلاتی این استان رشد چشمگیری داشته است.

در این شرایط انتظار می‌رود که رانندگان ضمن رعایت قوانین و مقررات رانندگی، از رانندگی در شرایط خستگی و خواب آلودگی پرهیز کنند تا سفر ایمن و سالم‌تری برای خود و دیگران رقم بزنند.

افزایش سفر به استان بوشهر

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان بوشهر در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: به منظور میزبانی مناسب از مسافران نوروزی در استان بوشهر همه دستگاه‌ها پای کار هستند.

از ۲۵ اسفند تاکنون تعداد گردشگران و تردد خودروها در محورهای ورودی استان بوشهر افزایش یافته استاسماعیل سجادی‌منش از افزایش حدود ۲۸ درصدی ورود مسافران به استان بوشهر طی تعطیلات سال جاری خبر داد و اضافه کرد: از ۲۵ اسفند تاکنون تعداد گردشگران و تردد خودروها در محورهای ورودی استان بوشهر افزایش یافته است.

وی با پیش‌بینی افزایش حجم و تراکم ورودی مسافران به استان بوشهر در روزهای پایانی هفته جاری خاطرنشان کرد: از همه ظرفیت‌ها برای ارائه بهترین و بیشترین خدمات به مسافران نوروزی استفاده می‌شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان بوشهر با تقدیر از تلاش‌های، راهداری، آموزش و پرورش، هلال احمر، نیروی انتظامی و پلیس راهور بیان کرد: تصادفات جرحی و فوتی در محورهای استان بوشهر کاهش یافته است.

وی بیان کرد: پویش سفر ایمن در سه نقطه شمالی، جنوبی و مرکزی استان بوشهر راه‌اندازی شده است و برنامه‌های مختلفی در مجتمع‌های اقامتی بین راهی اجرا می‌شود.

افزایش تردد در جاده‌های استان بوشهر/ رانندگان مراقب باشند

افزایش تردد خودروها در استان بوشهر

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان بوشهر در گفت‌وگو با خبرنگار مهر از نصب و راه‌اندازی ۶۰ دستگاه تردد شمار خودرو در جاده‌های استان خبر داد و بیان کرد: ورود مسافران نوروزی به استان بوشهر افزایش یافته است.

عبدالکریم اخترشناس با اشاره به ورود ۲۰۵ هزار خودرو به استان بوشهر طی پنج روز گذشته بیان کرد: طی این مدت ورود خودرو به استان بوشهر ۳۲ درصد افزایش یافته است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان بوشهر اضافه کرد: بیشترین تردد خودروها در محور فارس به بوشهر، عسلویه و خوزستان بوده است.

وی با اشاره به فعالیت ۲۰۰ راهدار در کنار ۱۷۵ دستگاه ماشین‌آلات راهداری در سطح استان بوشهر خاطرنشان کرد: گشت‌های راهداری افزایش یافته و آماده خدمات‌دهی به مسافران نوروزی هستیم.

اخترشناس با اشاره به فعالیت ۱۶ راهدارخانه و ۳۴ گروه گشت راهداری افزود: عملیات خط کشی محورهای شریانی و اصلی برای جلوگیری از حوادث، ضمن آشکارسازی نقاط پر حادثه اجرا شده است.

حادثه مرگبار در محور بوشهر- گناوه

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان بوشهر با اشاره به وقوع یک حادثه مرگبار در نخستین روز از سال نو اظهار داشت: برخورد ۲ خودروی پراید و ساینا سه کشته و چهار مصدوم در پی داشت.

احسان ایزدپناه اضافه کرد: در این حادثه سه نفر جان خود را از دست دادند و چهار نفر دیگر توسط عوامل امدادی جمعیت هلال احمر استان بوشهر و اورژانس به بیمارستان امیرالمومنین گناوه انتقال یافتند.

وی با اشاره به استقرار ۴۴ پایگاه امدادی شامل ۱۵ پایگاه در حوزه جوانان و ۲۹ پایگاه در حوزه امداد و نجات بیان کرد: از همه ظرفیت‌ها برای خدمات رسانی به مسافران نوروزی در استان بوشهر استفاده می‌شود.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان بوشهر با اشاره به اجرای طرح نوروزی خاطرنشان کرد: در این طرح ۳۰۰ نفر از جوانان و ۴۵۰ نفر نیروی امدادی در پایگاه‌های امدادی استان بوشهر آماده خدمت به مردم استان و مسافرین نوروزی هستند.

وی اضافه کرد: همچنین ۸۵ دستگاه خودرو امدادی شامل آمبولانس، خودرو نجات، وانت کمک‌دار و موتورسیکلت پیش بینی شده است.

ایزدپناه گفت: استان بوشهر با دارا بودن بیشترین مرز آبی با خلیج فارس دارای پنج پایگاه امداد دریایی است که در مواقع مورد نیاز با داشتن تیم‌های تخصصی وارد عملیات‌های امداد و نجات می‌شود.

افزایش تردد در جاده‌های استان بوشهر/ رانندگان مراقب باشند

رانندگان استراحت مناسب داشته باشند

رئیس پلیس راهور استان بوشهر نیز گفت: رانندگان و مسافران برای داشتن سفر ایمن باید قبل از سفر، برای سفر و مسیر برنامه ریزی داشته باشند و قطعاً با اطلاعات و شناخت قبلی آرامش بیشتری در طول سفر خواهند داشت.

سرهنگ جابر پاپری بازدید از وضعیت خودرو به‌ویژه چراغ، لاستیک، آب، روغن و… را ضروری دانست و بیان کرد: در حین حرکت راننده و همه سرنشینان کمربند ایمنی را ببندند، به تابلوها و علائم رانندگی توجه و توصیه‌ها و هشدارها را مراعات کنند.

خستگی و خواب‌آلودگی یکی علل اصلی وقوع تصادفات در ایام نوروز استوی اضافه کرد: در محل‌های ممنوع مانند پیچ‌ها، تقاطع‌ها، تونل‌ها، جاهای که دید محدود است، سبقت نگیرند و در جاده‌های دو طرفه با احتیاط و دقت بیشتر رانندگی کنید. از حرکت در شانه راه و سبقت از سمت راست پرهیز کنید.

رئیس پلیس راهور استان بوشهر با تاکید بر لزوم استفاده از سرعت مجاز و حرکت با سرعت مناسب و مطمئن افزود: خستگی و خواب‌آلودگی یکی علل اصلی وقوع تصادفات در ایام نوروز است.

وی ادامه داد: در حین رانندگی توجه رانندگان باید به جلو باشد و از هرگونه رفتاری که موجب حواس پرتی می‌شود مانند استفاده از تلفن همراه، خوردن و آشامیدن، …پرهیز کرده و فاصله طولی ایمن را با وسیله جلویی رعایت کنند.

بیشتر تصادفات بعد از ظهر و شب رخ می‌دهد

سرهنگ پاپری ادامه داد: در راه‌های روستای و جاده فرعی با توجه به اینکه عرض راه کم است با احتیاط و حوصله بیشتر رانندگی کنند و در محدوده ۳۰ کیلومتری ورودی و خروجی شهرها و روستاها با سرعت کمتر، دقت بیشتر و تمرکز بالا رانندگی کنند.

بیشتر تصادفات در ساعات بعد از ظهر و شب هنگام اتفاق می‌افتد و به علت محدودیت دید حتی المقدور در شب رانندگی نکنیدوی با تاکید بر اینکه رانندگان باید مراقب موتورسوارها و عابران پیاده باشند تصریح کرد: در تقاطع و میدان‌ها قوانین حق تقدم را مدنظر قرار بدهند و به حقوق دیگران احترام بگذارند.

رئیس پلیس راهور استان بوشهر با بیان اینکه بیشتر تصادفات در ساعات بعد از ظهر و شب هنگام اتفاق می‌افتد اظهار داشت: به علت محدودیت دید حتی المقدور در شب رانندگی نکنید.

وی با بیان اینکه باید زمان برگشت از سفر مدیریت شود گفت: برگشت را به ساعات پایانی تعطیلات موکول نکرده و در ورودی شهرهای مقصد و نزدیکی منزل با آرامش و احتیاط رانندگی کنند و لحظه‌ی از رانندگی ایمن غافل نشوید.

انتظار می‌رود همه مسافران در حین رانندگی با بالاترین تمرکز پشت فرمان بنشینند و ضمن رعایت قوانین از رانندگی در زمان خستگی پرهیز کنند.

انتهای پیام/

نظرات

هیچ نظری در مورد این خبر تاکنون ثبت نشده است.