تاریخ انتشار : 1401/12/28 چاپ خبر

حضور گسترده مسافران نوروزی در بوشهر/ ظرفیت مراکز اقامتی تکمیل شد

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان بوشهر با اشاره به حضور گسترده گردشگران و مسافران نوروزی در استان گفت: کل ظرفیت مراکز اقامتی پر شد.

به گزارش سایت خبری "جنوب24" اسماعیل سجادی‌منش صبح یکشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: به منظور میزبانی مناسب از مسافران نوروزی در استان بوشهر برنامه‌ریزی و اقدامات لازم صورت گرفته است.

وی اضافه کرد: در همین راستا هتل‌ها، هتل آپارتمان‌ها، میهمان‌پذیرها و بوم‌گردی‌های استان، کلاس‌های درس مدارس و دیگر اقامتگاه‌ها برای پذیرایی از مسافران و گردشگران در ایام نوروز مد نظر قرار گرفته است.

سجادی منش با اشاره به حضور گسترده مسافران و گردشگران در استان بیان کرد: بیشتر تخت‌های هتل‌ها، هتل آپارتمان‌ها، کلاس‌های درس مدارس و دیگر اقامتگاه‌های استان بوشهر اشغال شده است.

۳ کمپ خود چادری در ساحل بوشهر

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان بوشهر اضافه کرد: در حال حاضر و در حالی که چند روز تا عید نوروز باقی مانده است، ۱۰۰ درصد ظرفیت مراکز اقامتی و هتل‌های استان بوشهر پر شده است.

وی از تعیین سه کمپ خود چادری در ساحل بوشهر برای اسکان مسافران خبر داد و افزود: با مشارکت شهرداران و مسئولان شهرستان‌ها در تمام شهرهای استان بوشهر اقدامات مهمی برای خدمات‌رسانی به مسافران در نظر گرفته شده است.

سجادی منش از ارائه خدمات لازم رفاهی برای مسافران نوروزی در نقاط مختلف استان بوشهر خبر داد و گفت: سرویس‌های بهداشتی در نقاط گردشگرپذیر استان بوشهر ایجاد شده است.

راه‌اندازی گردشگری مقاومت

وی از راه‌اندازی گردشگری مقاومت در شهر بوشهر خبر داد و ادامه داد: گورستان انگلیسی‌ها، موزه شهید رئیس‌علی دلواری، کنسولگری و بافت تاریخی بوشهر، قلعه ری‌شهر از جمله طرح‌های گردشگری مقاومت در بوشهر تعیین شده و این گردشگری همراه با روایت‌گری است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان بوشهر با اشاره به سفر رئیس جمهور و هیئت دولت به استان بوشهر خاطرنشان کرد: در سفر هیئت دولت به استان بوشهر ۱۵۰ میلیارد تومان اعتبار برای طرح‌های زیرساخت گردشگری مصوب شد.

وی اضافه کرد: علاوه بر این ۵۰ میلیارد تومان اعتبار نیز به کارگاه‌های صنایع دستی، ابنیه‌های میراث فرهنگی و موزه شهید رئیس‌علی دلواری مصوب شد.

سجادی‌منش از سرمایه‌گذاری هلدینگ‌های بزرگ کشور در این استان خبر داد و بیان کرد: در این زمینه هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان برای ایجاد دهکده گردشگری ساحلی در تنگستان سرمایه‌گذاری می‌شود.

وی با بیان اینکه با مشارکت سرمایه‌گذاران تحول مهمی در حوزه گردشگری رقم خواهد خورد اضافه کرد: پس از بازدید وزیر میراث فرهنگی از کاروانسرای دالکی و کاروانسرای مشیر دشتستان برای مرمت این آثار تاریخی اعتبارات لازم اختصاص داده شد که تا پایان فروردین عملیات اجرایی آنها آغاز می‌شود.

انتهای پیام/

نظرات

هیچ نظری در مورد این خبر تاکنون ثبت نشده است.