تاریخ انتشار : 1401/12/24 چاپ خبر

میزبانی استان بوشهر برای مسافران نوروزی و پای لنگ مراکز اقامتی

استان بوشهر با وجود کمبودهایی که از گذشته تاکنون در زمینه مراکز اقامتی، تفریحی و زیرساخت‌های گردشگری دارد، برای میزبانی از مسافران نوروزی آماده است.

به گزارش سایت خبری "جنوب24" هر ساله در ایام نوروز مسافران و گردشگران از نقاط مختلف کشور راهی استان بوشهر می‌شوند تا چند روزی را در از جاذبه‌های گردشگری این استان استفاده کنند.

استان بوشهر دارای یک عقب افتادگی تاریخی در حوزه گردشگری است و همچنان این مشکلات وجود دارد و مسئولان هم علی‌رغم وعده‌های فراوان، عزمی برای توسعه زیرساخت‌ها و جذب گردشگر ندارند.

کمبود مراکز اقامتی مناسب، نبود مراکز تفریحی جدید و به‌روز، عدم برخورداری از شهربازی و پارک‌های آبی بزرگ، عدم توسعه زیرساخت‌ها در روستاهای ساحلی و مناطق گردشگری از چالش‌های اساسی در حوزه گردشگری استان است.

بوشهر استانی ساحلی است و دریا و ساحل یکی از مهمترین ظرفیت‌های گردشگری در این استان محسوب می‌شود که بسیاری از مسافران نوروزی به خاطر همین موضوع راهی استان بوشهر می‌شوند.

با وجود این جذابیت، زیرساخت‌های مناسب در سواحل استان بوشهر گسترش نیافته است و انتظار می‌رود برای ایجاد پلاژ های مناسب، ایجاد مجموعه‌های آبی، تفریحات دریایی و… در مناطق ساحلی استان تلاش بیشتری صورت گیرد.

ضعف مراکز اقامتی یکی از مشکلات و چالش‌های تاریخی در استان بوشهر است و تعداد تخت‌های اقامتی در این استان تناسبی با نیازها و میزان حضور گردشگران در استان ندارد. هرچند اقداماتی در این زمینه انجام شده ولی کافی نیست.

بسیج همه امکانات برای سفرهای نوروزی

استاندار بوشهر در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: بوشهر یکی از مقاصد اصلی مردم ایران برای سفرهای نوروزی محسوب می‌شود که امسال نیز همچون گذشته شاهد حضور گسترده گردشگران از نقاط مختلف کشور خواهیم بود.

احمد محمدی زاده از آمادگی استان بوشهر برای میزبانی شایسته از مسافران نوروزی خبر داد و بیان کرد: با توجه به وضعیت آب و هوایی استان، طی هفته‌های اخیر بسیاری از مردم سفرهای خود به استان بوشهر را آغاز کرده‌اند.

وی شهرها و روستاهای ساحلی استان بوشهر را از مهمترین نقاط هدف گردشگری عنوان کرد و ادامه داد: پیش بینی شده که امسال شاهد افزایش حضور مسافران نوروزی در استان نسبت به سال‌های قبل باشیم.

استاندار بوشهر تاکید کرد: نشست‌های متعددی به منظور ارائه بهترین خدمات به مسافران نوروزی صورت گرفته و در این راستا از همه ظرفیت‌ها برای ایجاد لحظاتی خوب از مسافرت به استان بوشهر استفاده می‌شود.

وی با اشاره به تشکیل ۶ کارگروه برای مدیریت نوروز و تأمین خدمات عمومی از جمله اقلام اساسی، حمل و نقل، بهداشت، امداد، امنیت عمومی، مسائل فرهنگی و کنترل ساحل خاطرنشان کرد: ایجاد شرایط مناسب برای حضور و اقامت مسافران نوروزی در دستور کار است.

آمادگی شهرهای استان برای میزبانی از مسافران

مدیرکل امور شهری و شوراهای استانداری بوشهر در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: از هفته‌ها پیش برنامه‌ریزی برای آمادگی شهرهای استان بوشهر برای میزبانی از مسافران نوروزی در استان آغاز شده است.

مجید محمودی با اشاره به اینکه استان بوشهر هر ساله در ایام نوروز میزبان خیل عظیم گردشگران از نقاط مختلف کشور است افزود: به شهرداران تاکید شده که شهرها را برای میزبانی مناسب از مسافران نوروزی آماده کنند.

وی با اشاره به آماده‌سازی شهرهای استان بوشهر برای میزبانی مهمان نوروزی تاکید کرد: از همه ظرفیت‌ها برای میزبانی از گردشگران و میهمانان نوروزی استفاده خواهد شد.

مدیرکل امور شهری و شوراهای استانداری بوشهر با اشاره به آماده‌سازی تجهیزات ارتباطی، ماشین‌آلات و نیروهای تحت امر شهرداری‌ها افزود: تلاش می‌شود که در شهرهای ساحلی، گردشگران بتوانند از این ظرفیت بیشتر استفاده کنند.

استان بوشهر آماده حضور مسافران نوروزی/پای مراکز اقامتی لنگ می‌زند

ایجاد ۴ اقامتگاه در بوشهر

شهردار بوشهر با اشاره به بسیج همه امکانات برای میزبانی از مسافران نوروزی گفت: بوشهر از مقصدهای اصلی مسافران نوروزی است و به منظور تسهیل سفرهای نوروزی تمهیدات لازم اندیشیده شده است.

حسین حیدری با اشاره به مشخص شدن کمپ‌های شهرداری بوشهر برای ایام نوروز خاطرنشان کرد: برای خدمات دهی شایسته به مسافران سرویس‌های بهداشتی و حمام‌های عمومی شهر مورد ساماندهی مطلوبی قرار گرفتند.

وی گفت: هدف نهایی شهرداری بوشهر از اقدامات شهرداری بوشهر سفری خاطره انگیز و آسوده خاطر به شهر اولین‌ها است که در این مسیر از هیچ تلاشی دریغ نخواهد شد.

حیدری افزود: بندر بوشهر جاذبه‌های تفریحی متنوعی شامل بافت تاریخی، ساحل نیلگون خلیج فارس و موزه‌های تاریخی، پزشکی و مردم شناسی دارد که بدون تردید می‌تواند منجر به جذب شمار قابل توجهی از گردشگران جنوب کشور شود.

به گفته معاون خدمات شهری شهرداری بوشهر، چهار اقامتگاه مسافران در شهر بوشهر آماده پذیرش گردشگران نوروزی است که ظرفیت پوشش بخش عمده‌ای از این مسافران را دارد.

محمد حسین محمدی اضافه کرد: اقامتگاه‌های دهکده گردشگری، شهید بشکوه در میدان انتظام و شغاب آماده پذیرش مسافران نوروزی بوشهر است و اقامتگاه بوستان لیان نیز به عنوان ذخیره در صورت نیاز مورد استفاده قرار می‌گیرد.

وی افزود: ظرفیت نصب چادر در این اقامتگاه‌ها بستگی به تراکم مسافران دارد اما بر اساس پیش بینی‌ها چهار اقامتگاه در نظر گرفته شده امکان پذیرش بیشتر مسافران نوروزی بوشهر را دارند.

آمادگی پلیس برای نوروز

فرمانده انتظامی استان بوشهر اظهار داشت: فرماندهی انتظامی و پلیس با آماده باش کامل در راه‌ها و معابر درون شهری آمادگی خود را ارتقا داده است و با استفاده از امکانات و با تمام توان به صورت محسوس و غیر محسوس در کنار سازمان‌ها و دستگاه‌های خدمات رسان در محورها حضور خواهند داشت.

سردار حیدر سوسنی با بیان اینکه طرح نوروزی از ۲۷ اسفند ماه امسال آغاز می‌شود، خاطر نشان کرد: همه دستگاه‌های خدمات رسان و پلیس بوشهر با تمام توان و امکانات در کنار سایر دستگاه‌ها در محورهای مواصلاتی و فرعی به جهت تأمین امنیت مسافران و حفظ و آرامش شهروندان حضور خواهند داشت.

وی با بیان اینکه همه اکیپ‌های پلیس، اقدامات نظارتی در محورهای مواصلاتی و فرعی و برخورد با تخلفات احتمالی را بر عهده دارند، گفت: پلیس با رانندگان متخلف بویژه رانندگانی که تخلفات حادثه ساز داشته باشند و همچنین با افرادی که جان و آرامش مردم را به مخاطره می‌اندازند برابر قانون برخورد خواهد کرد.

این مقام ارشد انتظامی تأکید کرد: امیدواریم شهروندان و رانندگان با لحاظ کردن همه مسائل، توجه به قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی سالی سرشار از امنیت، سلامتی و شادکامی را داشته باشند.

استان بوشهر آماده حضور مسافران نوروزی/پای مراکز اقامتی لنگ می‌زند

آمادگی هلال احمر برای نوروز

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان بوشهر در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: در راستای ارائه خدمات مناسب در ایام نوروز آمادگی لازم توسط هلال احمر ایجاد شده است.

احسان ایزدپناه با اشاره به فعال‌سازی ۱۳ پایگاه در ورودی شهرهای استان بوشهر خاطرنشان کرد: هشت پایگاه ثابت و پنج پایگاه موقت توسط هلال احمر استان بوشهر ایجاد شده است.

وی با اشاره به راه‌اندازی ۲۷ پایگاه امداد نجات هلال احمر در استان بوشهر اضافه کرد: در طرح نوروزی ۱۹ پایگاه امدادی ثابت و ۸ پایگاه به صورت موقت راه‌اندازی شده که در محورهای مواصلاتی فعال هستند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان بوشهر ادامه داد: در این پایگاه‌های امدادی ۴۵۰ نفر نیروی با تجربه و توانمند با ۸۵ خودرو تخصصی از جمله آمبولانس، خودرو نجات و کمک‌دار فعال هستند.

وی با اشاره به فعالیت پنج مرکز امداد و نجات دریایی و ساحلی، یک پایگاه امدادی هوایی، تیم آنست یا سگ‌های نجات و یک تیم کوهستان در ایام نوروز گفت: هلال احمر با روحیه جهادی و به صورت شبانه‌روزی در طرح نوروزی خدمات‌دهی می‌کند.

بقاع متبرکه آماده میزبانی از گردشگران

معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان بوشهر نیز از ایجاد زمینه اسکان مسافران نوروزی در ۵۰ بقعه متبرکه استان بوشهر خبر داد و گفت: به طور متوسط امکان اقامت ۲۰۰ نفر در هر یک از این بقاع وجود دارد.

سید مهدی حسینی بیان کرد: همچنین طرح آرامش بهاری از ابتدای نوروز در بقاع متبرکه استان بوشهر اجرا می‌شود و بر این اساس ایستگاه‌های مشاوره، اسکان، خدمت رسانی به مسافران و اقامه نماز در بقعه‌های متبرکه این استان برپا می‌شود.

وی گفت: در جوار برخی از بقاع متبرکه استان بوشهر زائرسرا برای پذیرش میهمانان نوروزی وجود دارد و مسافرانی که به شهرستان‌های دشتی، تنگستان و دشتستان سفر می‌کنند می‌توانند از زائرسراهای امامزاده پیرهاشم، امامزاده ابراهیم، امامزاده صالح، امامزاده حسنعلی و امامزاده زیدبن علی (ع) استفاده کنند.

آمادگی راهداری برای نوروز

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان بوشهر نیز از اجرای طرح نوروزی هلال احمر خبر داد و گفت: نیروهای راهداری استان به منظور تأمین ایمنی سفرهای نوروزی، عید نوروز را در جاده‌ها جشن می‌گیرند.

عبدالکریم اخترشناس با اشاره به آغاز طرح نوروزی راهداری از ۲۴ اسفندماه در جمع خبرنگاران افزود: ۲۰۰ راهدار در کنار ۱۷۵ دستگاه ماشین آلات راهداری در راستای تأمین ایمنی مسافرت‌ها فعال هستند.

وی ادامه داد: در طرح نوروزی راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان ۱۶ راهدارخانه و ۳۰ اکیپ گشت راهداری مشارکت دارند و در طول سفرهای نوروزی آماده ارائه خدمات به کاربران جاده‌ای هستند.

اخترشناس با اشاره به اینکه سرعت غیرمجاز و خستگی از عواملی هستند که سفر را به مخاطره می‌اندازند، افزود: با توجه به اینکه امسال تعطیلات نوروزی با ماه مبارک رمضان همراه می‌شود میزان بروز خستگی در رانندگان در ساعات قبل و پس از افطار و در طول روز بیشتر می‌شود به همین دلیل رانندگان و هموطنان در سفرهای نوروزی از مجتمع‌های خدماتی رفاهی بین‌راهی و همچنین نمازخانه‌های بین راهی برای استراحت و رفع خستگی استفاده کنند.

وی ادامه داد: با توجه به اهمیت بالای نقش رانندگان در سفرهای نوروزی، همه کاربران جاده‌ای باید دقت کنند که مسیر هم جزئی از سفر است و با توجه به اینکه سامانه‌های ثبت تخلفات در ایام عید، سرعت لحظه‌ای و متوسط را ثبت کرده، لذا رانندگان باید با آمادگی، حفظ آرامش و رعایت قوانین و مقررات به ویژه کنترل سرعت وسیله نقلیه خود در حد سرعت مجاز و مطمئنه به سلامت به مقصد خود برسند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان بوشهر گفت: با توجه به پیش‌بینی‌های صورت گرفته از حجم سفرهای نوروزی، اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان با هماهنگی پلیس راه و ارگان‌های دیگر با انجام اقدامات پیشگیرانه و آماده‌سازی و ایمن سازی راه‌ها، بستری امن را برای مردم مهیا سازد.

تلاش و پیگیری مستمر برای گفت‌وگو با مسئولان اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان بوشهر برای بررسی وضعیت مراکز اقامتی در استان، با عدم پاسخگویی روبرو شد.

انتظار می‌رود که مسئولان مربوطه عزم و تلاش جدی برای توسعه زیرساخت‌های اقامتی در استان بوشهر داشته باشند تا یکی از مهمترین چالش‌های حوزه گردشگری استان رفع شود.

انتهای پیام/

نظرات

هیچ نظری در مورد این خبر تاکنون ثبت نشده است.