تاریخ انتشار : 1401/10/4 چاپ خبر

آزادراه بوشهر - شیراز نیازمند تامین ۴۰ هزار میلیارد تومان است

استاندار بوشهر خواستار مشارکت بانک‌ها در پروژه‌های عمرانی استان شد و گفت: اجرا و تکمیل پروژه آزادراه بوشهر - شیراز نیازمند تامین ۴۰ هزار میلیارد تومان است.

به گزارش سایت خبری "جنوب24" احمد محمدی‌زاده صبح یکشنبه در نشست هماهنگی بانک‌های استان بوشهر اظهار داشت: تکمیل پروژه‌های عمرانی در استان بوشهر باید به صورت جدی در دستور کار قرار گیرد تا شاهد افتتاح و بهره‌برداری از آنها در موعد مقرر باشیم.

وی از در پیش بودن سفر رئیس جمهور به استان بوشهر در بهمن‌ماه خبر داد و اضافه کرد: در صورتی که هماهنگی لازم بین دستگاه‌هایی اجرایی با بانک‌های صورت گیرد می‌توان در این سفر ۷۰ هزار میلیارد تومان پروژه را افتتاح یا آغاز کرد.

استاندار بوشهر خواستار تدارک پروژه‌های سفر رئیس جمهور به استان شد و بیان کرد: پتروشیمی‌ها و بانک‌ها نیز باید بتوانند با تشکیل کنسرسیوم شرایط را برای اجرای پروژه آزادراه بوشهر - شیراز که ۴۰ هزار میلیارد تومان نیاز دارد فراهم کنند.

وی با اشاره به دعوت از برخی هلدینگ‌ها برای تشکیل کنسرسیوم تأمین اعتبار آزادراه بوشهر - شیراز افزود: با استفاده از منابع بانکی استان فارغ از کار روی منابع ملی، کمک‌های دولت و همچنین منابع سفر رئیس جمهوری قدم‌های بزرگی در استان برداشته می‌شود.

محمدی‌زاده خواستار جبران کم‌کاری‌ها از سوی برخی بانک‌های استان شد و ادامه داد: مدیران استانی نیز از ظرفیت بانک‌های استان بخوبی استفاده نکردند که با توجه به اولویت ارشد استان باید با تحقق این مهم میزان پیشرفت پروژه‌ها را به میزان قابل توجهی جلو ببرند.

وی خواستار پرداخت سریع تسهیلات تولید در بخش‌های صنعتی و کشاورزی، خدماتی، فرزندآوری و ازدواج و همچنین مسکن شد و گفت: بانک‌ها در پرداخت تسهیلات خود مالکی و ۹۹ ساله باید اهتمام جدی در پرداخت داشته باشند.

استاندار بوشهر با تاکید بر لزوم حمایت بانک‌ها از پروژه‌های تولیدی و اشتغال‌زا تاکید کرد: در شاخص نسبت مصارف به منابع رسیدن به هدف ۸۵ درصد باید در اولویت بانک‌های استان قرار گیرد.

 

انتهای پیام/

نظرات

هیچ نظری در مورد این خبر تاکنون ثبت نشده است.