تاریخ انتشار : 1401/7/20 چاپ خبر

محور ساحلی استان بوشهر همچنان قربانی می‌گیرد+ تصاویر

محور مواصلاتی جنوب استان بوشهر در مسیر بردخون به بندر دیر به «جاده مرگ» مشهور شده چراکه همچنان در حال گرفتن جان رانندگان و سرنشینان و بحرانی‌ترین محور از نظر تلفات ناشی از تصادفات رانندگی است.

به گزارش سایت خبری "جنوب24"به نقل از خبرگزاری تسنیم از بندر دیر، محو مواصلاتی از مهمترین زیرساخت‌ها در توسعه و پیشرفت مناطق محسوب می‌شود که در این راستا توجه ویژه‌ای به اجرا طرح‌های راهسازی شده است.استان بوشهر با داشتن ظرفیت‌های مهم تولیدی، صنعتی و سرمایه‌گذاری یکی از نقاط مهم و استراتژیک کشور محسوب می‌شود.سواحل، تأسیسات صنعتی در حوزه نفت، گاز، پتروشیمی، آبزیپروری، کشاورزی، گردشگری و تجارت دریایی از مهم‌ترین ظرفیت‌های استان بوشهر محسوب می‌شود که این قابلیت‌ها زمینه افزایش تردد در محورهای مواصلاتی به ویژه در نقاط ساحلی را فراهم کرده است.

محورهای مواصلاتی جنوب استان بوشهر از نقاط پرتردد است

بندر دیر در جنوب استان بوشهر از نقاط پرتردد است که جاده ساحلی این محور نیاز به توجه ویژه برای ایمن‌سازی دارد این درحالی است که پروژه بزرگراه محور ساحلی بوشهر به دیر از سال 1389 در دستور کار قرار گرفته که بخشی از این محور تکمیل و قسمت زیادی از آن نیاز به تخصیص اعتبار برای تکمیل دارد.

استاندار بوشهر با اشاره به اینکه جاده‌های ساحلی این استان نیاز به توجه ویژه برای ایمن‌سازی دارد اظهار داشت: محورهای ساحلی استان بوشهر در مسیر بوشهر به دیر و بوشهر به گناوه طرح توسعه‌ای آن باید تسریع شود.

احمد محمدی‌زاده بر لزوم تکمیل بزرگراه جاده ساحلی در مسیر بوشهر به دیر تأکید کرد و گفت: شرکت ملی نفت ساخت این بزرگراه را آغاز کرد اما چند سال است با پیشرفت فیزیکی 40 درصد متوقف مانده و وزارت نفت باید ملزم شود که این پروژه را به سرانجام برساند.

خطر آفرین بودن جاده ساحلی جنوب استان بوشهر معروف به جاده مرگ

مسئولان و مردم به‌ویژه رانندگان جاده ساحلی دیر به بردخون در جنوب استان بوشهر از نبود استانداردهای لازم و خطر آفرین بودن این مسیر پرتردد گلایه دارند.آنان در تماس با خبرنگار خبرگزاری تسنیم در بندر دیر از کم عرض بودن، نبود روشنایی و حادثه‌خیز بودن این جاده ساحلی برای خودروهای عبوری ابراز نگرانی کردند و خواستار تعریض و تجهیز این محور شدند.

یک راننده در شهر دیر با اشاره به پرخطر بودن جاده ساحلی بردخون به بندر دیر اظهار داشت: یکی از محورهای پر حادثه در جنوب استان بوشهر، راه ساحلی دیر به سمت بردخون است که هر سال قربانیان زیادی می‌گیرد.

محمد مؤمنی افزود: این محور ساحلی به مسافت 60 کیلومتر به سبب عرض کم و نداشتن استانداردهای لازم جاده‌ای، مرگ آفرین است.

وی گفت: به علت کم عرض بودن جاده تاکنون حوادث زیادی در مسیر رخ داده و جان افراد بسیاری را گرفته است که بهسازی جاده، ایجاد روشنایی مسیر با اعتبار ویژه ملی می‌تواند پایان داستان غم‌انگیز قربانیان این مسیر برای مردم باشد.

روزانه حوادث ناگواری در مسیر جاده ساحلی بندر دیر رخ می‌دهد

رئیس شورای اسلامی شهر دیر نیز با اشاره به جاده مرگ مسیر بردخون به دیر افزود: جاده ساحلی دیر به سمت بردخون یکی از پرترددترین مناطق است که روزانه حوادث ناگواری در این مسیر اتفاق می‌افتد.

محمد آلبوغبیش اضافه کرد: این جاده ایمنی لازم ندارد و روزانه به دلیل عرض کم، ارتفاع زیاد و نداشتن شانه و ترافیک سنگین که منجر به ناامنی جاده شده است، حوادث جبران‌ناپذیری شاهد هستیم.

رئیس شورای اسلامی شهر دیر گفت: جاده ساحلی دیر به سمت بردخون به دلیل عرض کم و ناایمن بودن خطرآفرین شده به‌طوری‌که جمعه گذشته 6 نفر در تصادف 2 خودرو در این مسیر جان خود را از دست دادند.

لزوم تعریض این جاده تا شهر بردخون

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای بندر دیر  نیز گفت: مسئولان تلاش وافر برای پیگیری اعتبار لازم در اجرا ادامه تعریض این جاده تا شهر بردخون دارند.

مهدی رسالت پیشه افزود: هم اکنون 9 کیلومتر از سمت دیر به بردخون تعریض و انجام روکش آسفالت صورت گرفته است.

وی گفت: از سمت بردخون به دیر نیز جاده در حال بهسازی و تصادف جمعه گذشته در قطعه دوم تعریض بوده است و با تأمین اعتبار لازم قطعات بعدی انجام می‌شود.

ساماندهی جاده بردخون به دیر در دست پیگیری

فرماندار دیر هم ضمن تأیید لزوم تعریض  مسیر دیر به سمت بردخون خاطر نشان کرد: لزوم تعریض این جاده بر کسی پوشیده نیست و سال‌ها است که این جاده قربانی می‌دهد و خانواده‌ها داغدار می‌شوند.

یونس باربرز افزود: این مسیر باید سال‌های گذشته تعریض می‌شد تا شاهد این حوادث نباشیم.

وی بیان کرد: از 8 ماه قبل تاکنون پیگیر تعریض این مسیر شده و کارهای خوبی انجام شده که 15 کیلومتر از سمت بردخون تعریض توسط پیمانکار اجرا و از سمت دیر نیز 9 کیلومتر عملیات بهسازی جاده انجام شده است .

فرماندار دیر اضافه کرد: استاندار، نماینده مجلس، وزارت راه و شهرسازی و اجماع کلی برای ساماندهی این جاده انجام شده است.

وی تصریح کرد: خوشبختانه اعتبار لازم امسال هم برای تعریض این جاده اختصاص یافته است.

باربرز ضمن تأکید بر لزوم توجه به راه‌های برون شهری دیر ادامه داد: شهرستان دیر حدود 250 کیلومتر راه برون شهری دارد که در این راه‌ها نقاط حادثه‌خیز زیادی وجود دارد که برای ترمیم و بهسازی این جاده‌ها حدود 200 میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

انتهای پیام/

نظرات

هیچ نظری در مورد این خبر تاکنون ثبت نشده است.