تاریخ انتشار : 1401/6/24 چاپ خبر
استاندار بوشهر:

زیرساخت‌های پژوهشکده میگوی کشور در بوشهر تقویت می‌شود

استاندار بوشهر گفت: با برنامه‌ریزی صورت گرفته، زیرساخت‌های پژوهشکده میگوی کشور در بوشهر تقویت می‌شود.

به گزارش سایت خبری "جنوب24" احمد محمدی‌زاده صبح پنجشنبه در بازدید از پژوهشکده میگوی کشور در بوشهر اظهار داشت: استان بوشهر دارای ظرفیت‌های بسیار خوبی در حوزه آبزیان است و به عنوان قطب تولید میگوی پرورشی کشور شناخته می‌شود.

وی اضافه کرد: با توجه به سیاست‌های کلان استان در حوزه شیلات و آبزی پروری، و سوابق ارزشمند پژوهشکده، نیازهای آموزشی و ترویجی می‌بایست از مسیر حفظ و توسعه پژوهشکده میگوی کشور و مرکز تحقیقات و آموزش منابع طبیعی استان بوشهر ادامه یابد.

استاندار بوشهر در بررسی میدانی از محل گذر ۳۵ متری مجاور پژوهشکده میگو که عملیات توسعه آن آغاز شده است، تاکید کرد: این عملیات باید همراه با تثبیت موقعیت و ارزش افزوده برای این مرکز تحقیقاتی باشد.

محمدی زاده با بیان اینکه این گذر جدید، همراه با اهداف توسعه‌ای بخش خصوصی در کنار ساحل است، گفت: در کنار گشایش مسیر از این جاده، همچنان پژوهشکده میگوی کشور و مرکز تحقیقات و آموزش منابع طبیعی، جایگاه محوری خود را در منطقه داشته و در اصلاح و حفظ و توسعه این محدوده مشارکت کنند.

استاندار بوشهر با اشاره به سهم ۵۰ درصدی استان در تولید میگوی کشور و گسترش پرورش ماهی در قفس، اظهار امیدواری کرد که ارزش افزوده این گذر، موجب رونق بیشتر اقدامات پژوهشی شود.

وی از مسئولین پژوهشکده و مرکز تحقیقات کشاورزی خواست که برنامه‌های فعلی و آتی خود را ارائه دهند و قول مساعدت در برنامه‌های پژوهشی و آموزشی در زمینه شیلات به عنوان یکی از پتانسیل‌های بسیار مهم استان بوشهر را دادند.

دشتیان نسب رئیس پژوهشکده میگوی کشور هم برخی از برنامه‌های پژوهشی در حال اجرای پژوهشکده میگوی کشور را تشریح کرد.

انتهای پیام/

نظرات

هیچ نظری در مورد این خبر تاکنون ثبت نشده است.