تاریخ انتشار : 1401/6/24 چاپ خبر

کمبود لوازم و تجهیزات در بیمارستان کنگان/ صنایع پای کار باشند کمبود لوازم و تجهیزات در بیمارستان کنگان/ صنایع پای کار باشند

کمبود لوازم و تجهیزات در بیمارستان کنگان یکی از چالش‌های اساسی در حوزه سلامت جنوب استان بوشهر محسوب می‌شود و انتظار می‌رود صنایع حمایت بیشتری داشته باشند.

به گزارش سایت خبری "جنوب24" شهرستان کنگان به عنوان یکی از میزبانان اصلی صنایع مستقر در جنوب استان بوشهر محسوب می‌شود به گونه‌ای که بیش از نیمی از محدوده منطقه پارس جنوبی در این شهرستان قرار دارد.

طی سال‌های اخیر و به دنبال گسترش صنایع در جنوب استان بوشهر، جمعیت شهرستان کنگان افزایش چشمگیری داشته ولی متناسب با این جمعیت، امکانات و زیرساخت‌های فراهم نشده است.

بیمارستان کنگان بار مراجعین کارکنان صنعت، اهالی شهرستان‌های جنوبی استان بوشهر و حتی برخی از شهرستان‌های استان‌های همسایه را به دوش می‌کشد ولی با مشکلات فراوانی روبرو است.

در همین راستا به منظور بررسی مشکلات بیمارستان امام خمینی کنگان نشستی بین مدیرعامل مجتمع گازی پارس جنوبی و رئیس بیمارستان برگزار شد.

بار مراجعین جنوب استان بر بیمارستان کنگان

رئیس بیمارستان کنگان عصر چهار در این نشست گفت: بار مراجعین چهار شهرستان جنوبی استان موجب فشار مضاعف و تحمیل بدهی بر بیمارستان کنگان شده است و ضروری است که صنایع مستقر در منطقه برای رفع معضلات ایجاد شده در این مرکز درمانی، کنار ما باشند و مساعدت کنند.

کمبود لوازم و تجهیزات، خدمات پشتیبانی و اولیه ما را دچار مشکل کرده است دکتر سیده انسیه سجادی زاده با اشاره به تولید ۷۰ درصد گاز کشور توسط شرکت مجتمع گاز پارس جنوبی اظهار داشت: زحمات کارکنان حوزه صنعت بر کسی پوشیده نیست مخصوصاً که وظیفه ارزشمند تولید و ارزآوری را برای کشور بر عهده دارند.

وی با تقدیر از پرسنل صنعت و کارکنان مجتمع گاز پارس جنوبی اضافه کرد: بیمارستان امام خمینی کنگان به واسطه در اختیار داشتن حدود ۵۰ پزشک و بیش از ۵۰۰ پرسنل خدوم مرکز ارجاع مراجعین چهار شهرستان کنگان، دیر، جم و عسلویه و همچنین پرسنل و صنعت و خانواده آنان است.

رئیس بیمارستان کنگان بیان داشت: کمبود لوازم و تجهیزات، خدمات پشتیبانی و اولیه ما را دچار مشکل کرده است. این بیمارستان علاوه بر پوشش مستقیم مراجعین فوق الذکر، بیمارستان‌های نبی اکرم عسلویه، توحید جم، امام هادی (ع) شهرستان دیر و شهید سلیمانی چاه مبارک را نیز پوشش حداکثری می‌دهد که کار بسیار سنگین و فوق العاده پر هزینه‌ای است.

کمبود لوازم و تجهیزات در بیمارستان کنگان/ صنایع پای کار باشند

صنایع حمایت کنند

سجادی زاده تصریح کرد: بدون شک کامل‌ترین و بالاترین حجم خدمات منطقه جنوب استان بوشهر در بیمارستان کنگان ارائه می‌شود. برای مثال بیمارستان کنگان طی دو سال گذشته مقام اول مراجعین سرپایی میان تمام بیمارستان‌های استان را به خود اختصاص داده است.

این حجم از خدمات گسترده، پر شمار و متنوع باعث شده بیمارستان کنگان در حوزه تجهیزاتی و تاسیساتی با استهلاک مواجه شود وی تاکید کرد: در این فهرست بیمارستان‌های دوم و سوم هر کدام کمتر از ۱۱ درصد مراجعین استان را به خود اختصاص داده اند. این آمار نشانگر حجم بالای مراجعین سرپایی بیمارستان کنگان به نسبت سایر مراکز درمانی استان زیر مجموعه دانشگاه علوم پزشکی است.

رئیس بیمارستان کنگان اضافه کرد: پر واضح است دلیل آن مراجعین صنعت و خانواده این عزیزان هستند و این دقیقاً یعنی سه برابر استاندارد ظرفیت بیمارستان کنگان، مراجعین سرپایی وجود دارد.

وی عنوان کرد: این حجم از خدمات گسترده، پر شمار و متنوع باعث شده بیمارستان کنگان در حوزه تجهیزاتی و تاسیساتی با استهلاک مواجه شود و از طرفی هزینه‌های بسیار سنگینی را در طول هفته، ماه و سال بر این بیمارستان تحمیل کند و نهایتاً منجر به بدهی‌های بسیار کلان و مشکلاتی شود که حل آن، تنها از طریق وزارت بهداشت میسر نیست.

رئیس بیمارستان کنگان درخواست کرد: با توجه به حجم بالای مراجعین بومی و کارکنان صنعت نفت به بیمارستان کنگان و اینکه ما خدمات خود را به همه شهرهای اطراف نیز ارائه می‌کنیم، ضروری است از سوی مسئولین و مدیران صنعت نفت به‌صورت ویژه به این موضوع پرداخته شود.

آماده همکاری با کادر درمان هستیم

مدیر عامل مجتمع گاز پارس جنوبی گفت: مشکلات شما در حوزه درمان را با تمام وجود لمس می‌کنم و مجتمع جهت رفع این مشکلات آماده همکاری با کادر درمان است.

باهوش با تاکید بر این نکته که ما در بحث سلامت مرزبندی نداریم، اظهار داشت: این منطقه نیاز به امکانات و تجهیزات درمانی بیشتری دارد و به‌دلیل کمبود تجهیزات در منطقه در بعضی مواقع حوادث کوچک هم منجر به اتفاقات غیر قابل جبرانی می‌شود.

وی افزود: در موضوع سلامت منطقه با مسئولین نفت و گاز برای تقویت بیمارستان‌های منطقه مذاکرات خوبی صورت پذیرفته است.

باهوش با اشاره به وجود چهار پالایشگاه مجتمع در منطقه کنگان و حضور خانواده‌های کارکنان در این منطقه گفت: برای سلامت کارکنان و خانواده‌های ایشان و همینطور مردم منطقه تلاش می‌کنیم در چارچوب قانون از همه ظرفیت‌های منطقه و مجتمع استفاده کنیم، چرا که موضوع سلامت از موضوعات مهم ما در بحث پایداری تولید است.

انتهای پیام/

نظرات

عبدالله حسینی
9 مهر 1401 03:51:23
ضروری است که صنایع مستقر در منطقه برای رفع معضلات ایجاد شده در این مرکز درمانی کمک کنند.
پاسخ
عباس
9 مهر 1401 03:44:54
اگر صنایع تنها یک درصد از درامد هنگفت خود را به مسائل بهداشتی و اموزش درمانی دهند هیچ گونه مشکلی نیست
پاسخ
حسین
9 مهر 1401 03:35:56
کنگان با دارا بودن منابع عظیم نفتی و گازی و درامد زیاد نیازمند بیشترین امکانات رفاهی بهداشتی و اموزشی می باشد
پاسخ