تاریخ انتشار : 1401/5/11 چاپ خبر

فوت ۶۹ نفر در سراسر کشور/ خسارت سیل به ۲۰ هزار واحد مسکونی

سازمان هواشناسی با صدور هشدار سطح قرمز برای ۸ استان از تداوم، گسترش و تشدید فعالیت سامانه موسمی در کشور و طغیان رودخانه‌ها و آب‌گرفتگی گسترده خبر داد.

به گزارش سایت خبری "جنوب24" به نقل از تسنیم، سازمان هواشناسی با صدور هشدار سطح قرمز برای 8 استان از تداوم، گسترش و تشدید فعالیت سامانه موسمی در کشور و طغیان رودخانه‌ها و آب‌گرفتگی گسترده خبر داد.

بارش‌ شدید باران و جاری شدن سیلاب طی چند روز گذشته 20 استان کشور شامل 111 شهرستان و 310 روستا را درگیر کرده، بارش‌هایی که بنابر اعلام رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر تا این لحظه منجر به جان باختن 61 نفر شده است و بر اساس آخرین اطلاعات تاکنون بیش از 3 هزار و 500 نفر اسکان اضطراری داده و حدود یک هزار و 500 نفر نیز از سیل و آبگرفتگی نجات داده شدند و امدادرسانی به سیل زدگان تا عادی شرایط ادامه دارد.

‌‌بر اساس پیش‌بینی کلی نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری سازمان هواشناسی امروز و فردا در استان‌های کرمان،‌ فارس، بوشهر، هرمزگان، جنوب سیستان و بلوچستان، شرق خوزستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، غرب استان‌های اصفهان،‌ یزد، سمنان،‌ استان همدان، مرکزی، اردبیل، گیلان، مازندران، زنجان، قزوین، البرز، تهران، ارتفاعات خراسان شمالی و خراسان رضوی رگبار،‌ وزش باد شدید،‌ رعدوبرق در برخی مناطق گردوخاک و در مناطق مستعد بارش تگرگ پیش‌بینی شده است. برای مناطقی که بارش در آن‌ها شدت دارد هشدارهای لازم صادر شده است.

روز سه‌شنبه در استان‌های چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، شرق خوزستان، غرب فارس، برخی مناطق بوشهر، ارتفاعات هرمزگان و ارتفاعات البرز مرکزی و روزهای چهارشنبه و پنجشنبه در ارتفاعات البرز مرکزی و ارتفاعات هرمزگان رگبار، رعدوبرق و وزش باد شدید موقتی همراه با گردوخاک روی می‌دهد.

تلفات سیل فیروزکوه به 13 نفر رسید

محمد حیدری‌منش فرماندار فیروزکوهدر گفت‌وگو با خبرگزاری تسنیم در فیروزکوه، با اشاره به وقوع سیلاب و اقدامات صورت‌گرفته در جهت کاهش آسیب‌ها اظهار داشت: چهار روستا در دهستان حبله رود از وقوع سیلاب آسیب دیدیدند و در این میان روستای مزداران آسیب 80 درصدی را شاهد بوده و بسیاری از خانه ها آسیب دیدند.

وی افزود: تا این لحظه 13 نفر ار هموطنان در سیلاب فیروزکوه جان باختند و تعداد مفقودی ها به 2 نفر رسیده است اما به دلیل احتمال حضور گردشگران در منطقه هنگام وقوع سیلاب احتمال افزایش مفقودی ها وجود دارد لذا نیروهای جهادی از ساعات اولیه این حادثه در حال کاوش و پیگیری هستند.

فوت 69 نفر در سیلاب‌های اخیر‌

انتهای پیام/

نظرات

هیچ نظری در مورد این خبر تاکنون ثبت نشده است.