تاریخ انتشار : 1398/11/21 چاپ خبر
در مسیر اقتصاد مقاومتی؛ ت

توسعه اشتغال در بوشهر نیازمند رونق تولید/ واحدهای راکد فعال شوند

توسعه اشتغال و عبور از مشکل بیکاری جوانان در بوشهر نیازمند توسعه و تقویت بخش تولید است و باید تلاش شود تا واحدهای راکد فعال شده و وارد مدار شوند.

به گزارش سایت خبری "جنوب 24" در حالی از بیکاری به عنوان یکی از چالش‌های اصلی در سطح کشور و البته در استان بوشهر یاد می‌شود که ظرفیت‌های بسیار مهمی برای تقویت اشتغال وجود دارد و باید از آن استفاده کرد.

در استان بوشهر با وجود این همه ظرفیت و پتانسیل نباید حتی یک بیکار داشته باشیم و نیاز است که علاوه بر اشتغال همه فرزندان این استان، نیروی کار از بیرون از استان وارد شوند؛ هر چند اکنون نیز بسیاری از غیربومی‌ها فرصت‌های شغلی را در این استان تصرف کرده‌اند و مردم این استان به حق خود نمی‌رسند.

در کنار ظرفیت‌های مهمی که در عرصه نفت و گاز و پتروشیمی در استان بوشهر برای ایجاد اشتغال وجود دارد، دریا، کشاورزی، آبزی‌پروری و.... از دیگر ظرفیت‌هایی هستند که می‌توانند اشتغال در بوشهر را تأمین کنند.

یکی از راه‌های مهم و اساسی برای توسعه اشتغال، تقویت تولید در بوشهر است که یکی از ارکان مهم اقتصاد مقاومتی نیز محسوب می‌شود و باید تلاش شود که با توسعه تولید علاوه بر تقویت اقتصاد کشور و استان، زمینه توسعه اشتغال نیز فراهم شود.

تکمیل طرح‌های تولیدی نیمه‌تمام، راه‌اندازی و احیای واحدهای تولیدی راکد و حمایت از تولیدکنندگان و رفع مشکلات آنها علاوه بر رونق تولید و ایجاد درآمد، نقش مهمی در توسعه اشتغال دارد.

احیای واحدهای تولیدی غیرفعال بوشهر

فرماندار بوشهر در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: در راستای شناسایی و رفع مشکلات واحدهای تولیدی فعال در شهرستان بوشهر تلاش‌های گسترده‌ای صورت گرفته است و عزمی جدی در این زمینه داریم.

عباس جمشیدی یکی از اولویت‌های مهم در بوشهر را احیای واحدهای تولیدی غیرفعال بوشهر دانست و خاطرنشان کرد: بخش عمده و قابل توجهی از مشکلات واحدهای تولیدی بوشهر قابل حل است.

وی تصریح کرد: حل مشکلات واحدهای تولیدی غیرفعال و تملیک شده و بازگرداندن آنها به چرخه تولید از اولویت‌های شهرستان است و از همه ظرفیت‌ها در این راستا استفاده خواهیم کرد.

فرماندار بوشهر اضافه کرد: با همکاری دستگاه‌ها، بانک‌ها، شرکت شهرک‌های صنعتی و منطقه ویژه مشکلات کلیه واحدهای اقتصادی شهرستان شناسایی و احصا شده است.

وی ادامه داد: تاکنون پیرو نشست‌هایی که در سطح شهرستان و استان برگزار شده است بسیاری از این واحدها احیا شده و به چرخه تولید بازگشته‌اند و یا تکمیل شده و به بهره برداری رسیده‌اند.

احیای ۱۷ واحد راکد در بوشهر

مدیرکل شرکت شهرک‌های صنعتی استان بوشهر نیز گفت: حمایت ویژه‌ای از شرکت‌ها و واحدهای تولیدی در شهرک‌های صنعتی داریم و در این راستا تلاش می‌شود تا راهکارهای مناسب برای رفع مشکل آنها اتخاذ شود.

سید مهدی صفوی خاطرنشان کرد: تنها در شهرک‌های صنعتی شهرستان بوشهر در سال جاری با حمایت‌ها و همکاری‌های صورت گرفته، ۱۷ واحد راکد با سرمایه‌ای بالغ بر ۲۰ میلیارد تومان، احیا شده است.

حمایت از فعالان صنعتی و تولیدی باید به صورت مستمر ادامه داشته باشد و با پیگیری مسئولان استان و شهرستان تلاش شود تا این شرکت‌ها وارد عرصه تولید شده و زمینه بهبود اشتغال فراهم شود.

توسعه اشتغال با رونق تولید

استاندار بوشهر به خبرنگار مهر گفت: تلاش ویژه و گسترده‌ای را در راستای رونق تولید و رفع مشکلات بخش‌های تولیدی و صنعتی استان بوشهر داری و از همه ظرفیت‌ها در این زمینه استفاده می‌کنیم.

عبدالکریم گراوند از ارائه تسهیلات مناسب و رفع موانع به منظور راه‌اندازی و فعال شدن واحدهای صنعتی راکد استان خبر داد و اضافه کرد: برای توسعه اشتغال باید واحدهای صنعتی راکد استان بوشهر فعال شوند.

وی بر لزوم تسریع در روند تکمیل و راه اندازی واحدهای جدید تولیدی و صنعتی استان تاکید کرد و ادامه داد: از همه ابزار و ظرفیت‌ها برای رونق تولید در استان باید استفاده شود.

استاندار بوشهر توسعه اشتغال نیروهای بومی در صنایع و تولیدی‌ها را ضرورت دانست و خاطرنشان کرد: ظرفیت‌های بالایی در استان برای اشتغال وجود دارد که حمایت لازم را در این زمینه خواهیم داشت.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

نظرات

هیچ نظری در مورد این خبر تاکنون ثبت نشده است.