تاریخ انتشار : 1403/3/20 چاپ خبر
مدیر عامل شرکت گاز استان بوشهر در نشست خبری مطرح کرد:

99 درصد گاز استان صرف صنایع می شود / جزیره خارگ تنها شهر فاقد گاز استان بوشهر

مدیر عامل شرکت گاز استان بوشهر با بیان اینکه هم اکنون 292 هزار مشترک گازی در استان وجود دارد گفت: 99 درصد گاز مصرفی به بخش صنعت و پتروشیمی ها تعلق دارد و تنها یک درصد در بخش خانگی و بخش عمومی و تجاری مصرف می شود.

به گزارش سایت خبری "جنوب24" علی اکبر فقیه؛  مدیر عامل شرکت گاز استان بوشهر در نشست خبری پاسخگویی مسئولان به اصحاب رسانه که در محل استانداری بوشهر برگزار شد، اظهار داشت: 292 هزار مشترک گازی در استان بوشهر وجود دارد که این تعداد 89 هزار مشترک در بخش خانگی و مابقی به حوزه‌های صنایع پتروشیمی، تولیدی، خدمات، نیروگاه‌های گازی، بخش عمومی‌ و تجاری تعلق دارد.

وی در ادامه با بیان اینکه استان بوشهر پر مصرف ترین شرکت گاز استانی است افزود: 99 درصد گاز مصرفی به بخش صنعت و پتروشیمی ها تعلق دارد و تنها یک درصد در بخش خانگی و بخش عمومی و تجاری مصرف می شود.

مدیر عامل شرکت گاز استان بوشهر ضریب برخورداری خانوار شهری و روستایی استان از نعمت گاز را 99 درصد دانست و اظهار داشت: حدود 55 هزار خانوار هنوز از گاز خانگی استفاده نمی کنند.

وی با اشاره به اینکه در دولت سیزدهم 721 کیلومتر شبکه گازرسانی در نقاط مختلف استان بوشهر اجرا شده است، گفت: در این دولت 14 هزار و 34 انشعاب گاز در نقاط مختلف شهری و روستایی استان نصب و راه‌اندازی شده است.

فقیه از گازرسانی به 190 صنعت استان در دولت سیزدهم را مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: دولت سیزدهم خدمات ویژه‌ای در گازرسانی به مناطق محروم و کم برخوردار استان بوشهر از جمله اتصال 48 روستا به شبکه سراسری گازرسانی انجام شده است.

مدیرعامل شرکت گاز استان بوشهر از پرداخت تسهیلات پرداخت اشتراک لوله‌کشی گاز به 7 هزار سهم از محل مسئولیت اجتماعی به مشرکین گاز خانگی خبر داد و افزود: این تسهیلات از سال گذشته به ازای هر خانوار مبلغ 15 میلیون تومان اختصاص یافته که تاکنون بیش از 180 خانوار از این تسهیلات استفاده کرده‌اند.

فقیه با بیان اینکه این تسهیلات در 9 بانک استان پرداخت می‌شود، اضافه کرد: خانوارهایی که انشعاب گاز دارند می‌توانند از این تسهیلات برای لوله‌کشی گاز استفاده کنند.

وی با بیان اینکه 6 روستا استان بوشهر فاقد انشعاب گاز طبیعی هستند، گفت: در صورت اعتبار لازم این روستاها گازدار می‌شوند.

مدیرعامل شرکت گاز استان بوشهر به مسئولیت‌های اجتماعی این شرکت پرداخت و اضافه کرد: در بعد مسئولیت‌های اجتماعی در اواخر 1400 و  اوایل 1401 برای بیش از 400 خانوار مددجو کمیته امداد و بهزیستی استان لوله‌کشی گاز رایگان انجام شده است.

مدیر عامل شرکت گاز استان بوشهر جزیره خارگ را تنها شهر باقی مانده استان فاقد شبکه گاز خانگی معرفی کرد و اظهار داشت: از سال 90 تاکنون سناریوهای مختلفی برای گازرسانی به آن مطرح بوده، اما هنوز منبع گاز پایداری یافت نشده است.

وی در ادامه افزود: در آخرین اقدام، حدود سه سال پیش پتروشیمی خارگ برای فاز دوم خود درنظر داشت خط انتقال گاز از بندر ریگ به خارگ در دریا اجرا کند که ما نیز برای تامین خوراک پتروشیمی قرارداد بستیم و درنظر داشتیم انشعابی از آن برای گازرسانی به خانوار خارگ بگیریم، ولی پتروشیمی از اجرای این خط انتقال انصراف داد.

وی ابراز امیدواری کرد: اگر منبع پایدار گاز از درون جزیره مثل پالایشگاه یا چاههای پیرامون وجود داشته باشد، آمادگی داریم طی 6 ماه لوله کشی گاز شهر را انجام دهیم.

انتهای پیام/

نظرات

هیچ نظری در مورد این خبر تاکنون ثبت نشده است.