تاریخ انتشار : 1402/6/30 چاپ خبر
رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای واحد استانی بوشهر:

ظرفیت دانشگاه فنی و حرفه ای در اشتغال منحصر به فرد است / 70 درصد فارغ التحصیلان وارد بازار کار می شوند

رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای واحد استانی بوشهر گفت: اشتغال زایی یکی از ظرفیت های ویژه در دانشگاه فنی و حرفه‌ای است به گونه ای که 70 درصد از فارغ التحصیلان وارد بازار کار می شوند.

به گزارش سایت خبری "جنوب24"، احسان بهمیاری، رئیس  دانشگاه فنی و حرفه ای واحد استانی بوشهر در نشست خبری با اصحای رسانه اظهار داشت: از ابتدای فعالیت این دانشگاه، تاکنون ۵ هزار دانشجو از این مرکز آموزش عالی فارغ‌التحصیل شده که حدود ۷۰ درصد آن‌ها جذب بازار کار شده‌اند.

وی در ادامه افزود: استان بوشهر دارای ۳ دانشکده فنی و حرفه‌ای است که ۲ دانشکده در شهر بوشهر و یک دانشکده در کنگان است.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای واحد استانی بوشهر با بیان اینکه در دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان بوشهر ۷۰ درصد آموزش‌ها به‌صورت عملی است، افزود: ۳ هزار و ۲۰۰ نفر در ۳۵ رشته در این دانشکده‌ها مشغول به تحصیل هستند.

بهمیاری اظهار کرد: از محل مسئولیت‌های اجتماعی نفت نیز 60 میلیارد تومان اعتبار در سفر دوم رئیس جمهور به توسعه زیرساخت‌های دانشگاه فنی و حرفه‌ای بوشهر اختصاص یافته که در انتظار تحقق آن هستیم.

وی  کمک به توسعه دریامحور کشور و استان را از سیاست های مهم دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان بوشهر دانست و اظهار داشتند: یکی از شاخصه هایی که بیان کننده دریایی بودن یک کشور است داشتن همین رشته های فنی است باید رشته های که در زمینه های دریایی هستند در آن توسعه داده شود و پیرو پیگیری های صورت گرفته در سال تحصیلی جدید رشته ی موتورهای دریایی به لیست رشته های فنی این دانشگاه اضافه شد.

رئیس دانتشگاه فنی و حرفه ای واحد استانی بوشهرخاطر نشان کرد: رشته های دریانوردی و مخابرات و رشته الکترونیک برای تربیت تکنسین و کارآفرین در دستور کار این دانشگاه جهت اضافه کردن به لیست رشته های دانشگاهی قرار گرفت .

بهمیاری تربیت نیروهای مورد نیاز صنایع استان بوشهر از جمله شرکت های نفت، گاز، پتروشیمی، نیروگاه و دیگر صنایع را مورد تاکید قرارداد و بیان نمود: بومی سازی قطعات مورد نیاز صنایع و تربیت نیروی متخصص شرکت ها یکی از سیاست های مهم دانشگاه فنی و حرفه ای استان بوشهر است.

 

انتهای پیام/

نظرات

هیچ نظری در مورد این خبر تاکنون ثبت نشده است.