تاریخ انتشار : 1401/10/4 چاپ خبر

آموزش ضمن خدمت کارکنان وزارت آموزش و پرورش به دانشگاه فرهنگیان واگذار شد

رئیس دانشگاه فرهنگیان از واگذاری آموزش ضمن خدمت کارکنان وزارت آموزش و پرورش به دانشگاه فرهنگیان خبر داد و گفت: ۹۴۰ هزار معلم، کارمند و مدیر هر کدام سالانه ۲۰۰ ساعت آموزش می‌بینند.

به گزارش سایت خبری "جنوب24" رضا مراد  در نشست مسئولان دانشگاه فرهنگیان با استاندار بوشهر با بیان اینکه مراکز تربیت معلم پس از پیروزی انقلاب اسلامی تا سال 1385 بیش از 816 هزار و 450 معلم تربیت کرد و تحویل وزارت آموزش و پرورش داد اظهار داشت: به سبب نبود کمبود معلم در سال 1389 و 90 دوره خاموشی این مراکز بود.

وی با اشاره به تأسیس دانشگاه فرهنگیان در سال 1390 تصریح کرد: دانشگاه فرهنگیان در دی 1390 با تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی و با تجمیع تمامی مراکز تربیت معلم تأسیس شد و از سال 1391 آغاز به کار کرد.

رئیس دانشگاه فرهنگیان با بررسی مشکلات این مرکز آموزش عالی خواستار توجه ویژه به این مجموعه شد و گفت: استان بوشهر رشد قابل توجهی در شاخص‌های مورد نظر داشته است و از رتبه 20 کشور به اول دست یافت و شایسته تحسین است.

صحرایی حمایت ویژه از دانشگاه فرهنگیان را یک ضرورت دانست و تصریح کرد: با برنامه‌ریزی انجام شده اعضا هیئت علمی دانشگاه فرهنگیان استان بوشهر تقویت می‌شود و به 50 نفر افزایش می‌یابد.

وی از تحویل فضاهای مراکز تربیت معلم گذشته به دانشگاه فرهنگیان خبر داد و بیان کرد: با تصویب و ابلاغ هیئت دولت، فضاهای مراکز تربیت معلم به دانشگاه فرهنگیان برمی‌گردد که نقش مهمی در حل بخشی از مشکلات این دانشگاه دارد.

رئیس دانشگاه فرهنگیان افزایش اعتبارات این دانشگاه را برشمرد و تصریح کرد: اعتبارات تملک دارایی دانشگاه فرهنگیان بوشهر از 7 میلیارد تومان در سال جاری به 10 میلیارد تومان در سال آینده افزایش می‌یابد.

صحرایی از واگذاری آموزش ضمن خدمت کارکنان وزارت آموزش و پرورش به دانشگاه فرهنگیان خبر داد و گفت: 940 هزار معلم، کارمند و مدیر هر کدام سالانه 200 ساعت آموزش می‌بینند.

مهمترین دانشگاه استان بوشهر، دانشگاه فرهنگیان است

استاندار بوشهر نیز دانشگاه فرهنگیان را مهمترین مرکز آموزش عالی دانست و تصریح کرد: اکنون مهمترین دانشگاه استان بوشهر، دانشگاه فرهنگیان است و مورد حمایت ویژه قرار دارد.

احمد محمدی‌زاده، یکی از زیرساخت‌های اساسی پیشرفت و توسعه کشور را تربیت معلم و فرهنگیان دانست و خاطر نشان کرد: زیرساخت تحقق اهداف نظام اسلامی ایران در توجه ویژه به جامعه فرهنگیان از جمله معلم و کارکنان آموزش و پرورش است.

وی اهمیت تربیت معلم را حیاتی دانست و بیان کرد: لباس و شغل معلمی بسیار ارزشمند و فاخر است و توجه به مطالبات این حوزه یکی از اولویت‌ها است.

استاندار بوشهر معلمی را شغل انبیا الهی دانست و خاطرنشان کرد: برای حل مشکلات دانشگاه فرهنگیان از هیچ کوششی فروگذاری نمی‌شود.

تعداد دانشجویان فرهنگیان استان بوشهر 1400 نفر است

رئیس دانشگاه فرهنگیان استان بوشهر نیز تعداد دانشجویان این مجموعه را 1400 نفر اعلام کرد و افزود: دانشجویان دانشگاه فرهنگیان استان بوشهر در رشته‌های آموزش ابتدایی، زبان انگلیسی، مشاوره، تربیت بدنی مشغول به تحصیل هستند.

رضا درویشی با بیان اینکه 75 درصد از این دانشجویان بومی هستند تصریح کرد: برای حل مشکلات اعضای هیئت علمی دانشگاه فرهنگیان استان 500 نفر از طریق آزمون استخدام می‌شوند.

وی از اجرا شدن طرح جامع دانشگاه فرهنگیان استان بوشهر خبر داد و خاطرنشان کرد: با اجرایی شدن طرح جامع دانشگاه فرهنگیان استان بوشهر وضعیت فضای فیزیکی آن بهبود می‌یابد.

رئیس دانشگاه فرهنگیان بوشهر با بیان اینکه 10.5 هکتار زمین برای طرح جامع دانشگاه فرهنگیان این استان پیش‌بینی شده است، گفت: با اجرا شدن این مهم بخش زیادی از مشکلات زیرساختی این دانشگاه برطرف می‌شود.

انتهای پیام/

نظرات

هیچ نظری در مورد این خبر تاکنون ثبت نشده است.