تاریخ انتشار : 1400/8/24 چاپ خبر
بالگرد برای حمل جسد اعزام نشد؛

ماجرای انتقال جسد دامدار/ روایت متفاوت هلال احمر و مسئولان محلی

فوت دامدار جوان از اهالی یکی از روستاهای گناوه بر اثر صاعقه در یک منطقه صعب العبور وعدم اعزام بالگرد برای انتقال جسد وی، واکنش هایی را به دنبال داشته است.

به گزارش سایت خبری" جنوب 24"

روز جمعه و به دنبال بارندگی در شهرستان گناوه دامدار جوان ۲۳ ساله از اهالی روستای چهار روستایی یکی از روستاهای شهرستان گناوه که به مراتع بالادست کوه‌های چهار روستایی شهرستان رفته بود در اثر صاعقه فوت می‌شود و جسد متوفی توسط چهارپا و توسط خانواده وی از کوه‌ها به پایین حمل شد.

در همین زمینه عکسی در فضای مجازی منتشر شد که در آن پدری اهل روستاهای گناوه استان بوشهر جسد پسرش را که بر اثر صاعقه فوت کرده در مسیری کوهستانی با چهارپا حمل می‌کند.

این در حالی است که گفته شده به علت صعب‌العبور بودن مسیر از هلال احمر برای انتقال جسد در خواست بالگرد شد و پاسخ منفی بوده است و هلال احمر بوشهر نیز می‌گوید با هماهنگی بالاخره مجوز حمل با بالگرد صادر شد اما به علت ساعات پایانی روز و تاریکی مجوز پرواز صادر نشد.

هلال احمر استان در اعزام بالگرد همکاری نکرد

روح‌اله یگانه، رئیس شورای بخش ریگ و رئیس شورای شهرستان گناوه، به دنبال وقوع این حادثه نسبت به عدم ارسال امکانات و بالگرد برای انتقال جسد فرد فوت شده در مسیر کوهستانی گلایه کرده است.

وی ضمن عرض تسلیت خدمت خانواده خواجه و اهالی چهار روستایی گفت: طبق بررسی‌های صورت گرفته فرد متوفی صبح روز جمعه به جهت بردن برخی وسایل برای پدرش که در کوه همراه گوسفندان بودند راهی می‌شود. ظهر روز جمعه پدر ایشان از اینکه نیامده نگران شده و خانواده ایشان نیز چون برنگشته دلواپس می‌شوند.

وی افزود: تا صبح روز شنبه که خبری از پسر نمی‌شود، به دهیاری روستا اطلاع داده‌شد و دهیاری و شورای روستا به بخشداری و هلال‌احمر شهرستان گناوه خبر می‌دهند که فردی در کوه مفقود شده و به بالگرد برای جست و جو نیاز است. پس از مکاتبه‌های هلال‌احمر گناوه با استان، خبر دادند که هلال‌احمر استان بعد از انجام هماهنگی‌ها، بالگرد را اعزام می‌کند.

ظهر روز شنبه، خانواده فرد متوفی خبر می‌دهند که جنازه پسرشان با کمک مردم پیدا شده ولی چون بر بلندی ارتفاعات قرار دارد و توان انتقال به روستا را ندارند و به بالگرد نیاز مبرم است.

وی افزود: پس از مکاتبه‌های هلال‌احمر گناوه با استان بوشهر، خبر دادند که هلال‌احمر استان پس از انجام هماهنگی‌ها، بالگرد را اعزام می‌کند اما همکاری در این زمینه صورت نگرفت.

تاریکی هوا دلیل عدم اعزام بالگرد

در همین راستا روابط عمومی جمعیت هلال احمر استان بوشهر در خصوص اظهارات رئیس شورای اسلامی بخش بندر ریگ و رئیس شورای اسلامی شهرستان گناوه جوابیه‌ای صادر کرد.

در متن این جوابیه ضمن تسلیت به خانواده داغدار خواجه، که در غم از دست دادن فرزندشان به سوگ نشسته‌اند، و همچنین مردم شریف شهرستان گناوه، آمده است: پیرو گزارش مفقودی شخصی در منطقه کوهستانی اطراف روستای چهار روستایی از توابع بخش بندر ریگ شهرستان گناوه در مورخ شنبه ۲۲ آبان ماه سال جاری ساعت حدود ۱۳ و درخواست بالگرد از جمعیت هلال احمر، بلافاصله هماهنگی‌های لازم جهت اعزام بالگرد به منطقه حادثه از سوی معاونت امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان انجام گرفت، که خبر پیدا شدن جسد مفقودی توسط آقای بازویی بخشدار بندر ریگ به هلال احمر استان گزارش و عملیات کنسل شد.

در ادامه جوابیه هلال احمر بیان شده است: در همین تاریخ و ساعت حدود ۱۶ و ۳۰ دقیقه با تماس آقای مرادپور عضو شورای اسلامی روستای چهار روستایی مبنی بر درخواست مجدد بالگرد جهت انتقال جسد فرد متوفی، با توجه به صعب العبور بودن منطقه و علیرغم عدم صدور مجوز جهت انتقال جسد توسط بالگرد، مجدداً هماهنگی‌های لازم از سوی معاونت امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان بوشهر جهت اعزام بالگرد صورت گرفت ولی با توجه به ساعات پایانی روز و تاریکی هوا مجوز پرواز صادر نشد.

در پایان این جوابیه آورده شده است: با این وجود جمعیت هلال احمر استان بوشهر ضمن تسلیت مجدد به خانواده داغدار این عزیز از دست رفته، همواره ودر همه حال یاریگر آسیب دیدگان ناشی از حوادث می‌باشد، و سیطره استانی از شمال استان تا جنوب آن را کما فی السابق پوشش امدادی می‌دهد و در خدمت مردم شریف استان بوشهر است.

انتهای پیام/

 

انتهای پیام/

نظرات

هیچ نظری در مورد این خبر تاکنون ثبت نشده است.