تاریخ انتشار : 1399/7/20 چاپ خبر
مدیرکل استاندارد استان بوشهر مطرح کرد:

شناسایی 40 محموله کالای وارداتی غیراستاندارد در بوشهر / واحد های سنتی تیرچه و بلوک دغدغه مهم استاندارد

مدیرکل استاندارد استان بوشهر گفت: در یک سال گذشته در مجموع هشت هزار و ۴۶ اظهارنامه وارداتی توسط این اداره کل مورد بررسی قرار گرفت که از این شمار ۴۰ محموله غیراستاندارد تشخیص داده شد.

به گزارش سایت خبری" جنوب 24"  محمدرحیم بهره‌مند روز شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه به مناسبت 23 مهرماه سالروز تأسیس سازمان استاندارد، اظهار داشت: رعایت استاندارها می‌تواند منجر به کاهش آسیب‌ها شود و امسال سرفصل جدیدی با عنوان «حفاظت از زمین» در سازمان استاندارد آغاز شده است.

وی با اشاره به تولید فرآورده‌های نفتی و صادرات آن از استان بوشهر گفت: در این حوزه زنجیره آزمایشگاه استاندارد برای انجام آزمون و ارزیابی تولید فرآورده‌های نفتی در استان بوشهر تکمیل شده‌است.

مدیرکل استاندارد بوشهر  یادآور شد: اکنون با تکمیل زنجیره آزمایشگاه تست تولید فرآورده‌های نفتی ۱۰۰ درصد در استان بوشهر انجام می‌شود که این یک ظرفیت چشمگیر برای این استان است.

بهره‌‏مند اظهار داشت: ظرفیت استان بوشهر در این حوزه به حدی است که در یک سال گذشته ۲۵۰ پرونده مربوط به فرآورده‏‌های نفتی استان هرمزگان در بوشهر مورد آزمون قرار گرفته‌است.

وی گفت: وجود این ظرفیت باعث شده تا صادر کنندگان فعال در حوزه فرآورده‏‌های نفتی بوشهر را به عنوان مرز خروجی خود انتخاب کند که این مهم کمک زیادی برای رونق و اشتغال‌زایی در بوشهر داشته است.

مدیرکل استاندارد بوشهر اظهار کرد: امسال شعار روز جهانی استاندارد «حفاظت از زمین با استانداردها» انتخاب شده که این موضوع نشانگر اهمیت تولید با کیفیت همراه با کاهش آسیب ممکن به حوزه محیط زیست است.

بهره‎مند ادامه داد: تولید با کیفیت و با کمترین آسیب به محیط زیست از برنامه‌های مهم امسال است که از طریق تدوین استانداردهای ملی و رعایت ضوابط فنی که در تولید نقش دارد، مورد توجه قرار گرفته است.

مدیرکل استاندارد استان بوشهر گفت: در یک سال گذشته در مجموع هشت هزار و ۴۶ اظهارنامه وارداتی توسط این اداره کل مورد بررسی قرار گرفت که از این شمار ۴۰ محموله غیراستاندارد تشخیص داده شد.

وی افزود: این محموله‌ها شامل لنت ترمز، روغن موتور، کلاه ایمنی و محافظ برق به ارزش ۵۰۰ هزار دلار است که از ورود آنها به کشور جلوگیری به عمل آمد.

بهره مند گفت: در یک سال گذشته اداره کل استاندارد بوشهر ۸۲ مورد تدوین استاندارد ملی داشته و ۱۱۰ استاندارد ملی تدوین شده را مورد بازنگری قرار داده است.

مدیرکل استاندارد استان بوشهر با اشاره به اینکه تولید کننده های تیرچه و بلوک در استان به طور عمده سنتی هستند گفت: این تولید کننده ها به شکل سنتی بمهم ترین چالش و دغدغه این این اداره هستند که با استانداردهای پایین اقدام به تولید می کنند.

بهرهمنددر پایان یادآور شد: استان بوشهر اکنون ۴۷ آزمایشگاه همکار استاندارد با توان فنی بسیار بالا دارد که با توجه به کاهش محسوس واردات در راستای حمایت از تولید داخل آنها اکنون باید در حوزه تولید و صادرات تمرکز ویژه‏ای معطوف کنند.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

نظرات

هیچ نظری در مورد این خبر تاکنون ثبت نشده است.