تاریخ انتشار : 1399/6/7 چاپ خبر

زمینه مسافرت از بندر بوشهر به کشورهای حاشیه خلیج فارس فراهم می‌شود

استاندار بوشهر با اشاره به آغاز ساخت اسکله و پایانه مسافری دریایی بوشهر گفت: با ساخت این اسکله و پایانه مسافری زمینه رونق گردشگری و مسافرت دریایی از بندر بوشهر به کشورهای حاشیه خلیج فارس فراهم می‌شود.

به گزارش سایت خبری"جنوب 24" عبدالکریم گراوند ظهر امروز در جمع خبرنگاران با تسلیت ایام ماه محرم و گرامیداشت هفته دولت و با بیان اینکه "در هفته دولت 2 طرح در حوزه توسعه بندر بوشهر اجرا و افتتاح شد" اظهار داشت: اتمام لایروبی کانال بندر بوشهر یکی از این طرح‌ها است که با افتتاح این پروژه پذیرش کشتی‌های تجاری با ظرفیت 30 هزار تن فراهم شده است.

وی با تاکید بر توجه به رونق تجاری بندر بوشهر گفت: در این راستا ضمن قدردانی از تلاش  سازمان بنادر و دریانوردی، باید زمینه پهلوگیری و تردد کشتی‌هایی با ظرفیت 50 هزار تنی در بندر بوشهر در دستور کار قرار بگیرد.

استاندار بوشهر با تاکید بر نقش مهم تردد کشتی‌ها با ظرفیت بالا در رونق بنادر گفت: هر چه کشتی‌هایی با تناژ بالاتری در بندر تردد کنند قطعا رونق بندر افزایش می‌یابد و این بندر می‌تواند میزبان زیادی از  تردد کشتی‌ها در تامین نیاز کشور باشد.

گراوند با بیان اینکه "طرح مهم و بزرگی در پهلوگیری کشتی‌های 30 هزار تنی در بندر بوشهر انجام شده" خاطر نشان کرد: بندر بوشهر این شایستگی و ظرفیت برای تردد کشتی‌هایی تا 50 هزار تن را دارد که باید در این زمینه فضا و امکانات لازم فراهم شود.

وی، با اشاره به آغاز ساخت اسکله و پایانه مسافری دریایی بوشهر افزود: استان بوشهر به عنوان استان ساحلی تعامل و روابط خوبی با کشورهای همجوار دارد که باید در عرصه مسافرت‌های دریایی هم برنامه آماده و اجرایی شود.

گراوند با اشاره به اینکه "بوشهر در عرصه گردشگری و مسافرت دریایی رونق خاصی در تعاملات با کشورهای همجوار داشته است" افزود: امید می‌رود با ساخت و تکمیل  اسکله و پایانه مسافری دریایی بوشهر زمینه رونق گردشگری و مسافرت دریایی از این بندر به کشورهای حاشیه خلیج فارس فراهم شود.

استاندار بوشهر با اشاره به تعارض در جزیره نگین بوشهر در اجرای طرح‌های بندری گفت:در این رابطه مشکل خاصی وجود ندارد و دستورات لازم صادر شده و کمتر از 2 هفته دیگرمشکل برطرف می‌شود.

وی از افتتاح طرح صنعتی‌های در منطقه ویژه اقتصادی بوشهر خبر داد و بیان کرد: در چهارمین روز از هفته دولت 4 طرح صنعتی با سرمایه‌گذاری 334 میلیارد تومان وارد مدار بهره‌برداری شد.

استاندار بوشهر از افتتاح فاز نخست پالایشگاه میعانات گازی در منطقه ویژه بوشهر خبر داد و خاطر نشان کرد: این پروژه  در تولید فراورده‌های سبک و سنگین نفتی و شیمیایی و روغن پایه فعالیت می‌کند.

گراوند از سرمایه گذاری 250 میلیارد تومانی در اجرای این طرح خبر داد و بیان کرد: در چهارمین روز از هفته دولت پروژه‌های تولید مواد یکبار مصرف بهداشتی، سنگ مصنوعی و محرک درب کرکره در منطقه ویژه بوشهر وارد مدار تولید شد.

انتهای پیام/ تسنیم

انتهای پیام/

نظرات

هیچ نظری در مورد این خبر تاکنون ثبت نشده است.