تاریخ انتشار : 1399/6/7 چاپ خبر

استاندار بوشهر: مراسم عزاداری سنتی در استان بوشهر برگزار نمی‌شود

استاندار بوشهر با بیان اینکه حتی با رعایت پروتکل بهداشتی برگزاری مراسم عزاداری سنتی در استان بوشهر امکان‌پذیر نیست گفت: بر اساس تدوین دستورالعمل‌های لازم مراسم عزاداری سنتی ماه محرم در استان بوشهر برگزار نمی‌شود.

به گزارش سایت خبری" جنوب 24" عبدالکریم گراوند بعدازظهر امروز در نشست ستاد مقابله با کرونا استان بوشهر با حضور معاون وزیر بهداشت با تسلیت ایام سوگواری دهه نخست ماه محرم و گرامیداشت یاد و خاطره شهدای سلامت  اظهار داشت:بیماری کرونا در سه ماه نخست شیوع آن  کنترل شد و اوج این بیماری از اواسط خرداد بود که سختی‌‌های فراوانی پشت سر گذاشتیم.

وی، از کاهش بیماران  کرونایی در بخش ای.سی.یو بیمارستان‌های استان بوشهر خبر داد و بیان کرد: از تلاش و همراهی وعاظ، علما، روحانیون و هیئت‌های مذهبی در عرصه مقابله با کرونا قدردانی می‌‌شود.

استاندار بوشهر نگاه عمیق و بزرگ علما در مقابله با کرونا را مورد اشاره قرار داد و بیان کرد:نخستین نماز جمعه‌ای که در راستای مقابله با کرونا تعطیل شد در استان بوشهر بود که با درایت آیت‌الله صفایی بوشهری نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر و ائمه جمعه محقق شد.

گراوند با قدردانی از توجه آیت‌الله حسینی بوشهری در عرصه مقابله با کرونا گفت: علما و روحانیون از همان ابتدا توجه ویژه‌ای به سلامتی جامعه داشتند و این عزیزان در رعایت پروتکل بهداشتی و سلامتی جامعه سنگ تمام گذاشتند.

وی، با بیان اینکه مردم استان بوشهر به ائمه اطهار(ع) علاقه و ارادت خاصی دارند افزود: همه ساله در این ایام شاهد برگزاری پرشور عزاداری دهه نخست ماه محرم بودیم ولی امسال در راستای مقابله با کرونا عزاداری سنتی برگزار نشد که باید الگوی مناسبی برای سایر نقاط باشد.

استاندار بوشهر با بیان اینکه مردم استان بوشهر در این ایام از ظرفیت فضای مجازی بیشتر استفاده می‌کنند تصریح کرد: فرهنگ عاشورا در استان بوشهربین همه مردم نهادینه شده که با همه ابزارها و امکانات نسبت به ترویج این فرهنگ استفاده می‌کنند.

گراوند با تاکید بر استفاده 100 درصد ادارات استان بوشهر بر رعایت پروتکل بهداشتی و استفاده از ماسک تصریح کرد: بازار ماهی فروشان در بوشهر اگر پروتکل بهداشتی رعایت نکند تعطیل می‌شود چراکه هیچ راهی در مقابله با کرونا جزء برخورد سخت‌گیرانه وجود ندارد.

وی، با بیان اینکه حتی با رعایت پروتکل بهداشتی برگزاری مراسم عزاداری سنتی در استان بوشهر  امکان‌پذیر نیست گفت: بر اساس تدوین دستورالعمل‌های لازم مراسم عزاداری سنتی ماه محرم در استان بوشهر برگزار نمی‌شود.

استاندار بوشهر از برگزاری کنکور سراسری در استان با رعایت پروتکل بهداشتی بدون هیچ مشکلی خبر داد و تصریح کرد: در برگزاری این آزمون سراسری ضمن رعایت فاصله‌گذاری 2 متری رعایت تمام پروتکل بهداشتی مورد توجه قرار گرفت.

گراوند با تاکید بر ظرفیت همه بیمارستان‌های استان بوشهر در عرصه رسیدگی به بیماران کرونایی افزود: برخی از بیمارستان‌های استان بوشهر برای خدمات رسانی به بیماران کرونایی نیاز به تجهیزات دارند که لازم است این مهم مورد توجه قرار گیرد.

وی با اشاره به تامین دستگاه‌های اکسیژن‌ساز با همکاری وزارت نفت افزود: با پیگیری لازم وزیر نفت قول همکاری در این عرصه داده‌اند که نیاز به مذاکره وزیر بهداشت با وزیر نفت است.

استاندار بوشهر بر توجه به توسعه بخش اورژانس بیمارستان شهید گنجی برازجان تاکید کرد و گفت: در این راستا از همکاری دانشگاه علوم پزشکی بوشهر در تحقق این مهم قدردانی می‌شود.

انتهای پیام

انتهای پیام/

نظرات

هیچ نظری در مورد این خبر تاکنون ثبت نشده است.