تاریخ انتشار : 1401/7/19 چاپ خبر
مدیرکل استاندارد استان بوشهر:

نیمی از جایگاه های سی‌ان‌جی بوشهر ایمنی ندارند / بهانه‌ای برای استانداردسازی نشدن آسانسورها نداریم

مدیرکل استاندارد استان بوشهر گفت: در خصوص استانداردسازی جایگاه‌های سی‌ان‌جی استان بوشهر گفت: این مراکز مورد بازرسی قرار گرفتند و برخی از آن‌ها غیر استاندارد بودند که مهروموم آن‌ها در مقطعی صورت گرفت و هرکدام که رفع نقص انجام گرفت، رفع پملب شد.

به گزارش سایت خبری "جنوب24" محمدرحیم بهره‌مند مدیر کل استاندارد استان بوشهر در نشست با خبرنگاران در خصوص استانداردسازی آسانسورهای عمومی بیان کرد: این مراکز مورد بازرسی قرار گرفتند و برخی از آن‌ها غیر استاندارد بودند که مهروموم آن‌ها در مقطعی صورت گرفت و هرکدام که رفع نقص انجام گرفت، رفع پملب شد.

مدیرکل استاندارد استان بوشهر با اشاره به پافشاری برخی جایگاه‌های سی‌ان‌جی استان بوشهر برای عرضه سوخت در جایگاه ناایمن، تاکید کرد: سازمان استاندارد به عنوان نماینده مردم هیچگاه این اجازه را نخواهیم داد پایگاه‌هایی که استاندارد لازم را ندارند، فعالیت کنند.

بهره‌مند با اشاره به توانمندی سازمان استاندارد استان بوشهر برای مدیریت ایمنی پایگاه‌های سی‌ان‌جی اظهار کرد: حدود ۳۴ جایگاه سی‌ان‌جی در استان بوشهر وجود دارد که ۲ جایگاه غیر فعال هستند و حدود ۱۷ جایگاه دارای ضوابط ایمنی استاندارد هستند؛ آن‌هایی که شرایط بحرانی داشته‌اند به دلیل نگرانی از وقوع حوادث منجر به حادثه منع فعالیت شدند.

وی بابیان اینکه در شهر بوشهر ۲ جایگاه سی‌ان‌جی منع فعالیت شده‌اند، افزود: برخی از جایگاه‌های سی‌ان‌جی متعلق به شهرداری‌ها هستند که به صورت کرایه‌ای واگذار می‌شوند، اما افرادی که این جایگاه را به اجاره گرفته‌اند همکاری خوبی برای انجام تعمیرات ندارند.

مدیرکل استاندارد استان بوشهر در خصوص استاندارد سازی نازل‌های سوخت مایع در استان بوشهر بیان کرد: امروز طرح پایلوتی در این راستا کار خود را شروع کرده است و خود جایگاه‌ها از لحاظ ایمنی به صورت رندم بررسی می‌شود.

به گفته بهره‌مند، سازمان استاندارد به دنبال عرضه سوخت سالم و جلوگیری از کم فروشی است.

مدیرکل استاندارد استان بوشهر در خصوص استانداردسازی آسانسورهای عمومی بیان کرد: اداره‌ها و مراکز درمانی و رفاهی استان بوشهر پیش از آنکه سازمان استاندارد اقدامات حقوقی را پی بگیرد، دستورالعمل‌های لازم را انجام دهند.

وی به ادراه‌ها و مراکز درمانی و رفاهی استان بوشهر هشدار داد که بهانه‌ای در خصوص اینکه سازمان استاندارد به یکباره اقدام به مهروموم آسانسور کرده است و مردم به دردسر افتاده‌اند، پذیرفتنی نیست.

بهره‌مند بابیان اینکه تمام تجهیزات فنی مورد نیاز در استان بوشهر موجود است، گفت: برای استانداردسازی آسانسورها هیچ وابستگی به خارج از استان نداریم.

مدیرکل استاندارد استان بوشهر در خصوص پارک های بازی نیز گفت: طبق تفاهمنامه با شهرداری بوشهر تا دو ماه آینده استانداردسازی همه پارک‌های بازی این شهر به پایان خواهد رسید.

وی بابیان اینکه کودکانی که در بوستان‌های سبز بازی می‌کنند بسیار آسیب پذیر هستند، تصریح کرد:  اگر سرسره و تاب بازی استانداردهای لازم را نداشته باشد می‌تواند صدمات جبران ناپذیری را به کودکان وارد کنند. از این رو شهرداران باید این تجهیزات را از واحدهای تولیدی دارای پروانه استاندارد خرید کنند.

مدیرکل استاندارد استان بوشهر با اشاره به اینکه دهیارها و شهردارها نسبت به نصب لوازم بازی حساسیت داشته باشند، عنوان کرد: برای مثال جنس نشیمگن‌های تاب‌های بازی و فاصله گذاری لوازم حرکتی و ثابت در بوستان‌های بازی ضوابط خاصی دارد.

بهره‌مند تصریح کرد: لوازم بازی باید در سامانه سازمان ملی استاندارد ثبت شود و تعمیرات دوره‌ای انجام بگیرد تا شهری امن و عاری از حوادث داشته باشیم.

 

 

انتهای پیام/

نظرات

هیچ نظری در مورد این خبر تاکنون ثبت نشده است.