تاریخ انتشار : 1401/5/12 چاپ خبر

۱۵.۳ درصد دانش آموزان استان بوشهردر مدارس غیر دولتی مشغول به تحصیل هستند

رئیس اداره مدارس غیر دولتی و مشارکت‌های مردمی اداره کل آموزش و پرورش استان بوشهر گفت: در زمان حاضر ۳۶ هزار و ۳۶۹ نفر از دانش آموزان این استان در یکهزار و ۴۳۶ مدرسه غیردولتی مشغول به تحصیل هستند.

به گزارش سایت خبری "جنوب24"محمد مهدی ملاکی روز چهارشنبه در نشست میز رسانه ای اداره کل آموزش و پرورش استان بوشهر افزود: براساس بررسی‌های به عمل آمده در زمان حاضر ۱۵.۳ درصد از دانش آموزان این استان در مدرسه های غیردولتی مشغول به تحصیل هستند که این میزان از میانگین ۱۲ درصد کشور بالاتر است.

وی با اشاره به تراکم ۴۰ نفری کلاس‌های درس مدرسه های دولتی در استان بوشهر اظهار کرد: با توجه به تراکم دانش آموزان در مدرسه های دولتی وجود مدرسه های غیردولتی کمک بزرگی به آموزش و پرورش و کمتر شدن تراکم دانش آموزان در مدارس دولتی است.

ملاکی با اشاره به اینکه ۱۶ هزار دانش آموز در شهر بوشهر در مدرسه های غیر دولتی مشغول به تحصیل هستند اضافه کرد: در زمان حاضر بیشترین تراکم دانش آموزان در مدرسه های غیر دولتی در شهرهای بوشهر و برازجان است.

وی در باره استاندارد نبودن فضای برخی مدرسه های غیرانتفاعی گفت: استحکام این مدرسه ها از سوی اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس تائید می‌شود در همین راستا بر اساس ظرفیت ساختمان هر مدرسه ( به ازای هر مترمربع یک دانش آموز) امکان جذب دانش آموز وجو دارد و بیش از ظرفیت از سوی سامانه اجازه ثبت نام داده نمی شود.

میانگین شهریه مدرسه‌های غیردولتی در بوشهر از میانگین کشوری پائین تر است

رئیس اداره مدارس غیردولتی و مشارکت‌های مردمی اداره کل آموزش و پرورش استان بوشهر یادآور شد: میانگین شهریه مدرسه های غیر دولتی در استان بوشهر از میانگین کشوری پایین‌تر است.

وی گفت: با توجه به اینکه خیلی از موسسان مدرسه های غیر دولتی در آستانه ورشکستگی کامل قرار دارند؛  امسال مجوز افزایش ۲۰ درصدی شهریه برای مدرسه های غیردولتی این استان صادر شد براین اساس نرخ نهایی هر مدرسه بر اساس برنامه‌ها و فعالیت‌های آموزشی و پرورشی، فضا، میزان اجاره بها، تجهیزات و هزینه سرانه نیروی انسانی در سامانه mosharekatha.ir مشخص می شود.

ملاکی تاکید کرد: با توجه به اینکه همه اطلاعات و شهریه در این سامانه مشخص شده موسسان حق دریافت رقمی مازاد بر مبلغ ابلاغ شده ندارند و اولیا دانش آموزان به محض مشاهده تخلف می‌ توانند موضوع را از طریق شماره تلفنی که در محل ثبت نام نصب شده به ستاد ثبت نام استان اطلاع دهند.

وی یادآور شد: والدین دانش آموزان با کد ملی فرزند خود می توانند وارد سامانه ثبت نام مدارس غیر دولتی شوند و در جریان نرخ شهریه، امکانات مدرسه، نیروی انسانی و ساختمان مدرسه قرار گیرند.

به گفته ملاکی هر مدرسه غیردولتی طبق قانون ۲۵ تا ۳۰ درصد می تواند خدمات جانبی به دانش آموزان ارائه کند که استفاده از این خدمات اجباری نیست و خانواده ها این اختیار را دارند که در صورت تمایل از این خدمات استفاده کنند.

وی از والدین دانش آموزان خواست با ورود به سامانه mosharekatha.ir، شرایط و شهریه مدرسه غیردولتی فرزند خود را مشاهده کنند و درصورت دریافت مبلغ بالاتر، گزارش دهند تا پیگیری شود.

ملاکی ادامه داد: در راستای حمایت از موسسان مدرسه های غیر دولتی تسهیلات قرض الحسنه صندوق کارآفرینی امید به مبلغ ۲ میلیارد و ۲۲۴ میلیون تومان گرفته شده که در قالب ۵۷ ماه با سه ماه تنفس پرداخت می‌شود. 

۱۵.۳ درصد دانش آموزان استان بوشهردر مدارس غیر دولتی مشغول به تحصیل هستند

وی درباره گلایه معلمان مدارس غیرانتفاعی درباره پایین بودن حقوق پرداختی به آنها گفت: طرحی برای ساماندهی شرایط معلمان چنین مدارسی در دست بررسی است که در صورت تصویب، جایگاه نیروی انسانی و منزلت و معیشت معلمان این مدرسه ها ارتقا پیدا می‌کند. 

ملاکی بیان کرد: وزارت آموزش و پرورش پیگیر سطح بندی مدارس غیردولتی است که به محض اجرایی شدن، شهریه آنها نیز متناسب با این سطح بندی تعیین می‌شود.

مدرسه غیردولتی ستاره دار و ۲ زبانه در استان بوشهر نداریم

رئیس اداره مدارس غیردولتی و مشارکت‌های مردمی اداره کل آموزش و پرورش استان بوشهر در باره برخی تبلیغات مدرسه های غیر دولتی یادآور شد: در این استان هیچ مدرسه ۲ زبانه وجود ندارد و این موارد تبلیغات غیرواقعی و درصورت مشاهده برخورد می‌شود.

وی تاکید کرد: همچنین هیچ مدرسه غیردولتی یک، ۲ و یا چند ستاره نیز در استان بوشهر وجود ندارد.

فعالیت ۵۶ مدرسه هیات امنایی در استان بوشهر

به گفته ملاکی در زمان حاضر ۱۸هزار و ۵۰۲ دانش آموز در ۵۶ مدرسه هیات امنایی، ۴۹۵ دانش آموز در هفت مدرسه وابسته و ۲هزار و ۶۳ دانش آموز در ۲۷ مدرسه از راه دور در استان بوشهر مشغول به تحصیل هستند.

وی ادامه داد: براین اساس ۷.۸ درصد دانش آموزان استان بوشهر در مدرسه های هیات امنایی، ۲۱درصد در مدرسه های وابسته و ۸۷ درصد در مدرسه های از راه دور مشغول به تحصیل هستند. 

انتهای پیام/

نظرات

هیچ نظری در مورد این خبر تاکنون ثبت نشده است.