تاریخ انتشار : 1401/5/1 چاپ خبر
فریاد مردم و کم‌توجهی مسئولان؛

آبرسانی با تانکر جوابگو نیست / بحران آب در جم علاج می‌خواهد

آبرسانی با تانکر پاسخگوی معضل آب در شهرستان جم نیست و حل این مسئله نیازمند اقدامی فوری و تشکیل یک کارگروه ویژه در سطح استان و کشور به صورت تخصصی است.

به گزارش سایت خبری "جنوب24" علی اکبر قیصری: شهرستان جم در جنوب استان بوشهر محل استقرار صنایع عظیم گاز و همچنین میزبان خانواده بسیاری از کارکنان صنایع و شرکت‌های مستقر در پارس جنوبی است.

حضور صنعت در شهرستان جم باعث بروز مشکلاتی برای شهرستان شده است که یکی از مهمترین مشکلات مربوط به حوزه آب است؛ تا جایی که آب مورد نیاز این شهرستان با تانکر تأمین می‌شود.

مدت‌هاست کمبود آب گریبان شهروندان جمی را فرا گرفته و با بی توجهی و سکوت مسئولان این روزها به بحرانی جدی تبدیل شده تا جای که خواسته روزانه مردم از شوراهای شهرستان تأمین آب با تانکر است.

نارضایتی جمی‌ها از وضعیت آب

مسئله آب جم، مسئله بحرانی مربوط به یک ساعت و یک روز نیست؛ بلکه سال‌هاست که در شبکه‌های آبرسانی شهری و روستاهای جم جریان دارد، بدون آنکه برنامه ریزی و تصمیم برای آن اتخاذ شود نباید وعده جدیدی داد.

شرایط کمبود آب نارضایتی شدید مردم جم را در پی داشته و هر از چند گاهی می‌توان این نارضایتی را در گروه‌های مجازی، رسانه و حتی جلسات شوراها مشاهده کرد.

آبرسانی در انتظار خط انتقال برق

مدیر عامل آب و فاضلاب استان بوشهر چندی پیش اعلام کرد: عمده فعالیت باقیمانده پروژه خط انتقال آب به جم، تکمیل خط انتقال برق آن هست که به لحاظ تخصصی بودن موضوع و جهت تسریع در عملیات به شرکت توانیر واگذار شده است.

محمد حسین عالی اضافه کرد: اقدامات و هماهنگی‌های اولیه صورت گرفته و پس از اقدامات مقدماتی، عملیات تکمیل خط انتقال برق پروژه بزودی آغاز خواهد شد و پس از آن انشاالله مردم شهرستان جم از نعمت آب به صورت پایدار بهره مند خواهد شد.

بحران آب در جم علاج می‌خواهد/ فریاد مردم و کم‌توجهی مسئولان

مافیای تانکریسم و بی توجهی مسئولان

هرچند در مقابل وعده‌های آبفا و سکوت مسئولان، مافیای تانکریسم با هزینه گزاف آب ۲۴ ساعته و باکیفیت برای شهرک‌های مسکونی نفت، گاز و پتروشیمی جم تأمین می‌کنند اما تمام دغدغه مردم شهر و روستاهای جم هر روز بی آبی و قطع هفتگی شبکه آب رسانی است.

درواقع بی توجهی مسئولان استان و حتی نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی نسبت به مسئله بحرانی کمبود آب در جم، این پیام را می‌رساند که هنوز بی آبی مردم جم برای آنها نه اولویتی مهمی محسوب می‌شود و نه یک بحران اجتماعی؛ واقعیت این است که جلسات متولیان امر در رابطه با مسئله آب جم شکست خورده و جز امضای چند نامه کاری انجام نمی‌شود.

این مسئله باعث شده حتی مردم جم فکر کنند مسئولان ارشد استان بوشهر آن‌ها را فراموش کرده و کوچک‌ترین توجهی به مسئله بحرانی آب آن‌ها ندارند.

لزوم تکمیل خط آبرسانی سیراف- جم

مدیر عامل آب و فاضلاب استان بوشهر باید به این موضوع توجه کند، آبرسانی از یک حوضه با تانکر آن هم برای شهرک‌های مسکونی راه حل نیست، استفاده از چاه‌های بسیار عمیق و آب بی کیفیت راه حل نیست؛ بلکه تکمیل و بهره برداری از پروژه خط انتقال سیراف به جم تنها راحل ممکن برای این موضوع تنش آبی در شهرستان جم است.

در واقع متولیان امر باید به این سوال پاسخ دهند، چه کسانی پشت ماجرای آب رسانی با تانکر به شهرک‌های جم و طولانی شدن پروژه یک دهه خط انتقال آب به جم هستند؟

هرچند مهمترین سوال این است چرا مدیران صنایع عظیم نفت، گاز و پتروشیمی در منطقه نسبت به این مسئله پاسخگو نیستند که سالیانه چه هزینه گزافی برای حمل آب با تانکر می‌پردازند.

شرایط کنونی معضل کمبود آب در جم از هر مسئله‌ای مهم‌تر است و می‌بایست برای حل مسئله تنش آبی در شهرستان جم با تشکیل یک کارگروه ویژه در سطح استان و کشور به صورت تخصصی پیگیری شود.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

نظرات

هیچ نظری در مورد این خبر تاکنون ثبت نشده است.