تاریخ انتشار : 1401/2/11 چاپ خبر

پرداخت هزینه‌های زوج‌های نابارور در استان بوشهر

مدیرکل بیمه سلامت استان بوشهر گفت: هزینه‌های درمانی زوج‌های نابارور از ابتدای سال ۱۴۰۰ پرداخت می‌شود.

به گزارش سایت خبری، "جنوب24" پرویز رمضانی بیان کرد: در راستای سیاست‌های ابلاغی رهبر معظم انقلاب مبنی بر برنامه‌ریزی برای افزایش جمعیت، هزینه‌های زوج‌های نابارور تحت پوشش بیمه سلامت، با ارائه اسناد پزشکی پرداخت می‌شود.

 
وی افزود: اعتبار این برنامه در اختیار سازمان بیمه سلامت قرار گرفته است و در صورتی که سایر سازمان‌های بیمه‌گر پایه بیمه شدگان را تحت حمایت قرار دهند، با ارائه صورتحساب، هزینه به آن‌ها پرداخت می‌شود.
 
مدیرکل بیمه سلامت استان بوشهر ادامه داد: اگر زوج‌های نابارور به مراکز درمانی طرف قرار داد مراجعه کنند، هزینه‌ها با تعرفه دولتی تا سقف۹۰ درصد پرداخت می‌شود و اگر در مراکز خصوصی تحت درمان قرار گیرند، در صورت ارائه اسناد مورد تایید تا ۹۰ درصد تعرفه بخش عمومی غیردولتی به آن‌ها پرداخت می‌شود.
 
وی همچنین گفت: در راستای افزایش چتر حمایتی بیمه سلامت به تازگی تعهدات این سازمان در مورد خدمات توانبخشی و سقف قیمت دریافت این خدمات افزایش یافته است، هزینه‌های اورتز و پروتز‌های تهیه شده توسط معلولان جسمی حرکتی،   مورد حمایت این سازمان بیمه‌گر قرار گرفته و سقف تعهدات فیزیوتراپی ۲ اندام برای مددجویان بهزیستی نیز حذف شده است.
 
به گفته دکتر رمضانی، در زمان حاضر بیش از ۴۹۰ هزار نفر، معادل نیمی از جمعیت استان تحت پوشش بیمه سلامت قرار دارند که ازمجموع این جمعیت، ۸۰ درصد به صورت رایگان بیمه شده‌اند و از طریق نظام ارجاع و پزشک خانواده خدمات را دریافت می‌کنند.
 
وی عنوان کرد: از ابتدای امسال تا کنون بیش از ۴۰ میلیارد تومان از مطالبات موسسه‌های تشخیصی درمانی استان بوشهر پرداخت شده است.
 
انتهای پیام/
انتهای پیام/

نظرات

هیچ نظری در مورد این خبر تاکنون ثبت نشده است.