تاریخ انتشار : 1401/1/10 چاپ خبر
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر:

استاندارد از مهمترین عوامل رشد اقتصادی هر کشور است

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر ضمن اشاره به اهمیت پیاده سازی استاندارد در هر جامعه، گفت: استاندارد یک نهاد راهبردی است که هم موجب افزایش رشد و اعتماد عمومی در جامعه می‌شود و هم زمینه را جهت رقابت‌های جهانی ایجاد می‌کند.

به گزارش سایت خبری" جنوب 24" آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری در دیدار مدیرکل صنایع فلزی نظارت بر اجرای استاندارد سازمان ملی استاندارد ایران گفت: تاکنون اقدامات خوبی در زمینه استاندارد استان انجام شده است، اقداماتی که در پی آن زمینه جهت ایجاد آرامش و پیرفت‌های اقتصادی فراهم شده است.

او عنوان کرد که اجرای استاندارد، یک اصل اساسی برای ورود به رقابت‌های جهانی است و این امر بر اهمیت استانداردسازی کالا‌ها و حتی خدمات، صحه می‌گذارد.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر می‌گوید: با پیاده سازی استاندارد در شرکت‌های تولیدی به راحتی می‌توان هزینه‌های تمام شده را کاهش و به این روش، میزان سوددهی را افزایش داد لذا واحد‌های تولیدی باید به استاندارد به عنوان یک راهگشا نگاه کنند.

امام جمعه بوشهر گفت: استاندارد از مهمترین عوامل رشد اقتصادی یک کشور تلقی می‌شود، چنانچه در یک کشور، استاندارد به خوبی اجرایی شود، هم آرامش و هم پیشرفت کشور، تضمین می‌شود.

مدیرکل نظارت بر اجرای استاندارد صنایع فلزی سازمان ملی استاندارد نیز در این نشست با اشاره به اجرای طرح عیدانه در سراسر کشور گفت: طرح ویژه عیدانه این سازمان در سال نو و قرن جدید با همکاری مدیران کل میدانی و استانی ۳۱ استان کشور از ۱۵ اسفندماه ۱۴۰۰ تا ۱۵ فروردین ۱۴۰۱ طراحی شده و در حال اجرا است.

پیمان پیرایش گفت: به استناد ماده ۱۷ قانون تقویت و توسعه نظام استاندارد کشور این سازمان مکلف است در مواردی که از نظر ایمنی و بهداشت برای کشور حائز اهمیت است ورود و نظارت کند و نتایج به دست آمده از نظارت‌های به دست آمده را به اطلاع مقامات استانی، کشوری و آحاد مردم برساند.

او می‌گوید: براساس همین قانون مقرر شده در ۳۱ استان کشور درراستای رفاه حال خانواده‌هایی که در نوروز به سفر می‌روند؛ شیوه خدمات رسانی در هتل‌ها، هتل آپارتمان‌ها، رستوران‌ها، زائرسرا‌های اداره‌های کل استانی، خدمات، کالاها، مراکز تفریحی و خدماتی با همکاری دستگاه‌های صادر کننده مجوز فعالیت این بخش از خدمات دهندگان بررسی و نظارت لازم صورت گیرد.

پیرایش گفت: براساس برنامه ریزی انجام شده ایراد‌ها احصا و برطرف و نتایج این بررسی به مقام‌های مسئول و صادر کننده مجوز اطلاع رسانی می‌شود.

مدیرکل دفتر نظارت در اجرای استاندارد‌های صنایع فلزی سازمان ملی استاندارد ایران گفت: طرح عیدانه سازمان ملی استاندارد ایران باید ناظر بر مسئولیت اجتماعی و خیر همگانی باشد.

او هدف از اجرای طرح عیدانه سازمان ملی استاندارد ایران که برای نخستین بار در این وسعت اجرا می‌شود را ارائه خدمات مطلوب و شایسته به شهروندان و مردم عنوان کرد.

مدیرکل استاندارد بوشهر نیز در این نشست با اشاره بر لزوم اجرای استاندارد بر جامعه به ویژه در مقوله آسانسورها، اذعان کرد که از شهرداری‌های استان درخواست دارم با توجه به حساسیت ایمنی آسانسورها، تا پروانه استاندارد آسانسور ساختمان‌های مسکونی را دریافت نکرده اند، مجوز پایان کار ندهند تا خدایی نکرده شاهد بروز حوادث دلخراش استفاده از آسانسور‌های غیرایمن نباشیم.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

نظرات

هیچ نظری در مورد این خبر تاکنون ثبت نشده است.