تاریخ انتشار : 1400/10/21 چاپ خبر
تولید ۲ برابر مصرف است؛

قطب انرژی کشور نباید مشکل برق داشته باشد/ لزوم تقویت زیرساخت‌ها

استان بوشهر به عنوان قطب تولید انرژی کشور شناخته می شود و بیش از دو برابر میزان مصرف خود، برق تولید می‌کند و نباید مشکلی در تامین نیاز خود به انرژی از جمله برق داشته باشد.

به گزارش سایت خبری"جنوب24" استان بوشهر دارای ظرفیت‌های بسیار بزرگی در حوزه انرژی است که استقرار صنایع عظیم نفت و گاز و پتروشیمی، فعالیت نیروگاه اتمی با توان هزار مگاوات و فعالیت نیروگاه‌های گازی، سیکل ترکیبی و… از جمله این ظرفیت‌ها است.

یکی دیگر از ظرفیت‌های استان بوشهر در حوزه انرژی، تولید برق با استفاده از نیروگاه‌های خورشیدی که به خاطر موقعیت جغرافیایی استان، پتانسیل و قابلیت‌های خوبی برای تولید برق خورشیدی وجود دارد.

یکی از مشکلات و چالش‌های اساسی در استان بوشهر، قطعی برق در فصل تابستان است که طی سال‌های اخیر با افزایش میزان مصرف، چالش‌های جدی برای تأمین برق استان در تابستان ایجاد شده و این موضوع سبب نوبت‌بندی و خاموشی شده است.

توسعه و تقویت زیرساخت‌های برق استان بوشهر چه در عرصه تولید برق و چه در زمینه انتقال و توزیع برق یکی از نیازهای اساسی استان بوشهر است که باید با عزمی جدی و جهادی محقق شود.

بی‌برقی زیبنده بوشهر نیست

استاندار بوشهر صبح سه‌شنبه در نشست با مدیران شرکت برق منطقه‌ای فارس و بوشهر اظهار داشت: استان بوشهر به عنوان قطب انرژی کشور شناخته می‌شود نباید با کمبودی در زمینه تأمین برق روبرو باشد.

احمد محمدی‌زاده با اشاره به مشکلات استان بوشهر در تابستان تصریح کرد: در فصل تابستان فشار زیادی به استان بوشهر وارد می‌شود و قطعی برق باعث اذیت شدن مردم و همچنین صنایع و شرکت‌ها می‌شود.

وی مشکل برق تابستان در استان بوشهر را شایسته و زیبنده ندانست و بیان کرد: باید تا قبل از تابستان نسبت به رفع مشکلات و چالش‌های برق در استان بوشهر اقدام شود.

لزوم رفع مشکل تا قبل تابستان

استاندار بوشهر از تولید پنج هزار مگاوات برق در استان بوشهر خبر داد و اضافه کرد: با وجود تولید این میزان برق، همچنان برق استان با مشکل روبرو است و انتظار داریم مشکلات موجود ساماندهی شود.

وی به برخی از مشکلات قطعی برق در استان اشاره کرد و ادامه داد: ۱۰ هزار هکتار مزرعه پرورش میگوی استان اگر با مشکل برق مواجه شوند، تولید، اشتغال و صادرات استان هم با موانع زیادی رو به رو می‌شود.

محمدی‌زاده خواستار نگاه ویژه شرکت برق منطقه‌ای فارس و بوشهر به رفع مشکلات شد و افزود: قطعی و بروز مشکلات تأمین برق علاوه بر بروز مشکلات برای مردم، فعالان اقتصادی و صنعتگران را هم با مشکل مواجه خواهد کرد.

وی تکمیل پروژه‌های ناتمام برق منطقه‌ای در استان بوشهر را ضروری دانست و تصریح کرد: شرکت برق منطقه‌ای فارس و بوشهر تدابیر و اقدامات لازم را برای تأمین برق ایمن در استان بوشهر به ویژه برای فصل تابستان بیاندیشد.

قطب انرژی کشور نباید مشکل برق داشته باشد/ لزوم تقویت زیرساخت‌ها

تولید ۵۲۰۰ مگاوات برق

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای فارس و بوشهر نیز در این دیدار از تلاش ویژه برای بهبود وضعیت برق در استان بوشهر خبر داد و اضافه کرد: قبل از انقلاب ۱۲ مگاوات برق در بوشهر تولید می‌شد که اکنون این رقم ۴۲۵ درصد رشد یافته است.

یدالله حقیقی ادامه داد: شرکت برق منطقه‌ای فارس و بوشهر ۱۷ مشترک بزرگ شامل انرژی اتمی، پالایشگاه‌ها و کارخانه‌های تولید سیمان دارد که ۴۹۴ مگاوات از تولید به این صنایع اختصاص می‌یابد.

وی خط انتقال پست چغادک به بوشهر را از مشکلات مهم استان عنوان کرد و افزود: این خط به دلیل فرسودگی همواره موجب بروز مشکل و قطعی برق می‌شود که برای رفع این مشکل اقدامات لازم در دست انجام است.

مصرف استان ۲۵۰۰ مگاوات است

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای فارس و بوشهر از وجود چهار هزار کیلومتر خط انتقال و فوق توزیع در استان بوشهر خبر داد و بیان کرد: ۶۰ ایستگاه فوق توزیع و انتقال در استان بوشهر فعالیت دارد.

وی میزان مصرف برق در استان بوشهر را دو هزار و ۵۰۰ مگاوات عنوان کرد و ادامه داد: در استان بوشهر دو هزار و ۸۰۰ مگاوات تولید برق توسط وزارت نیرو و دو هزار و ۴۰۰ مگاوات هم توسط وزارت نفت انجام می‌شود.

در حالی که میزان تولید برق استان بوشهر بیش از دو برابر مصرف آن است، انتظار می‌رود مسئولان نگاه بهتری به این استان داشته باشند تا کمبود برق در این استان احساس نشود.

انتهای پیام

انتهای پیام/

نظرات

هیچ نظری در مورد این خبر تاکنون ثبت نشده است.