تاریخ انتشار : 1400/10/21 چاپ خبر
پیگیری مصوبات سفر هیئت دولت- ۳

توسعه صنایع دریایی در استان بوشهر/ ۷۵۰ میلیون دلار تصویب شد

در سفر رئیس جمهور و هیئت دولت به استان بوشهر ۷۵۰ میلیون دلار برای اجرای طرح‌های صنایع دریایی و شناور سازی مصوب شد که نقش مهمی در توسعه این صنایع خواهد داشت.

به گزارش سایت خبری "جنوب 24" استان بوشهر دارای شرایط بسیار خوبی در حوزه دریا و ساحل است و همجواری با خلیج فارس و داشتن بیش از ۷۰۰ کیلومتر ساحل یکی از ظرفیت‌های مهم این استان است.

دریا و ساحل ظرفیتی کم نظیر است و تاکنون فعالیت‌هایی در حوزه دریا از جمله تجارت و دریانوردی، حمل و نقل دریایی، استخراج منابع زیرزمینی، صید و صیادی و آبزی‌پروری، گردشگری دریایی و.. مورد توجه بوده است ولی قابلیت‌های دریا خیلی بیشتر از اینها است.

اقتصاد کرانه‌ای همواره مورد تاکید بوده و کشورهای پیشرفته با استفاده از ظرفیت اقتصاد دریا به پیشرفت‌های گسترده‌ای دست یافته‌اند ولی در ایران به خوبی از این ظرفیت اقتصادی استفاده نشده است.

صنایع دریایی یکی از اضلاع اقتصاد دریاپایه هستند که در استان بوشهر کارهایی در این زمینه صورت گرفته است که از جمله آنها می‌توان به ساخت انواع شناور، سکوهای نفتی و گازی و… اشاره کرد.

استان بوشهر برای توسعه صنایع دریایی و تقویت اشتغال در این حوزه ظرفیت‌های کم‌نظیری دارد که این ظرفیت‌ها مورد توجه دولت نیز قرار گرفته است و در سفر هیئت دولت به استان بوشهر، مصوبات خوبی در این زمینه گذرانده شد.

تصویب ۲۵ هزار میلیارد تومان برای صنایع دریایی

استاندار بوشهر در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: استفاده از ظرفیت دریا را در استان بوشهر در دستور کار داریم و در این راستا از طرح‌هایی که توسط سرمایه‌گذاران ارائه می‌شود حمایت می‌کنیم.

احمد محمدی‌زاده ادامه داد: در سفر مهرماه رئیس جمهور به استان بوشهر، اعتبارات خوبی برای طرح‌های صنایع دریایی و شناور سازی در استان تصویب شد که نقش مهمی در رونق این صنعت خواهد داشت.

وی اضافه کرد: یکی از مصوبات سفر رئیس جمهور به بوشهر اختصاص ۷۵۰ میلیون دلار از محل صندوق توسعه ملی به طرح‌های صنایع دریایی و شناور سازی در این استان است.

استاندار بوشهر با اشاره به اینکه این میزان اعتبار تقریباً معادل ۲۵ هزار میلیارد تومان است بیان کرد: باید در ساخت لنج، قایق و سازه و صنعت دریایی مورد استفاده قرار گرفته شود.

مصوبات خوب حاصل سفر دولت

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان بوشهر نیز به نگاه ویژه به صنایع دریایی اشاره کرد و گفت: رئیس جمهور و هیئت دولت به توسعه صنایع دریایی در استان بوشهر نگاه ویژه‌ای دارند.

علی درویشی بیان کرد: سفر ۱۶ مهر ماه هیئت دولت به استان بوشهر ۹۳ تفاهم نامه برای استان به دنبال داشت و تاکنون رهاورد این سفر چهار هزار و ۹۵۰ میلیارد تومان است.

وی اضافه کرد: از این میزان سه هزار و ۵۴۵ میلیارد تومان سهم سال جاری و یک‌هزار و ۴۰۵ میلیارد تومان نیز مربوط به اعتبارات سال آینده است.

انتظار می‌رود با تلاش و پیگیری مسئولان، زمینه تخصیص اعتبارات حوزه صنایع دریایی هر چه سریع‌تر محقق شود و شاهد تقویت اشتغال در این زمینه باشیم.

انتهای پیام

انتهای پیام/

نظرات

هیچ نظری در مورد این خبر تاکنون ثبت نشده است.