تاریخ انتشار : 1400/10/21 چاپ خبر
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر:

کنترل قیمت کالاها از مهم ترین برنامه های این سازمان است / 239 فقره جواز تأسیس و 42 پروانه بهر برداری برای واحدهای صنعتی و تولیدی صادرشد

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت: در سال جاری 239 فقره جواز تاسیس واحدهای صنعتی و تولیدی و 42 واحد پروانه بهره برداری برای واحدهای تولیدی صادر شده است.

به گزارش سایت خبری "جنوب 24" سید حسین حسینی،رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر پیش از ظهر دوشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه استان اظهار داشت: ساختار جدید وزارت صمت ضمن فراهم کردن ظرفیت‌های کمک به عرصه تولید، همزمان به کسب و کارهای صنف و صنعت توجه ویژه شده است.

رئیس‌ سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر با بیان اینکه با اجرا طرح درج قیمت تمام شده بر روی کالا قیمت‌های ساختگی و کاذب از بین می‌رود خاطر نشان کرد: بررسی‌ها نشان می‌دهد که در حال حاضر قیمت مصرف کننده درج شده روی برخی از کالاها به‌ویژه در فروشگاه‌‌های بزرگ واقعی و قانونی نیستند و اکثر آنها قیمت‌های است که با توافق واحدهای تولیدی و واسطه‌ها و فروشگاه درج می‌شود.

وی کنترل قیمت کالا، جلوگیری از رشد نقدینگی، پرداخت تسهیلات در زنجیره تأمین و تولید کالا را از جمله برنامه‌ها دانست و بیان کرد: برگزاری جشنواره و نمایشگاه بهاره در همه شهرستان‌ها یکی از سیاست‌ها است که امسال در آستانه عید نوروز راه‌اندازی می‌شود.

حسینی با بیان اینکه از اواخر آذر و بر اساس برنامه زمانبندی وزارت صمت طرح درج قیمت تمام شده کالا اجرایی شده است افزود: در استان بوشهر این طرح با هدف شفاف‌سازی قیمت‌ها در 3 گروه اجرا شده است.

وی گفت : بر اساس این طرح واسطه‌های غیرضروری و قیمت‌های ساختگی حذف می‌شود و کالا با احتساب هزینه‌های سود عمده یا خرده‌فروش ، شرکت‌های پخش و هزینه حمل به دست مصرف کنده می‌رسد.

رئیس سازمان صمت استان بوشهر اضافه کرد: عرضه کننده نهایی که همان فروشنده است باید قیمت کالا با احتساب همین هزینه‌ها حداکثر 27 تا 30 درصد بر روی کالا درج شود و دیگر تولید کننده نمی‌تواند قیمت مصرف کننده را درج کند.

حسینی با بیان اینکه از 27 آذر واحدهای سلولز و پوشک بچه مکلف قیمت تمام شده را درج کردند گفت: گروه دوم از 4 دی آغاز شد و شامل لوازم خانگی و پس از آن هم نوبت به واحدهای فروش لوازم یدکی رسید.

وی با بیان اینکه بازرسان سازمان صمت در هنگام نظارت بر بازار و مشاهده تخلف با واحدهای صنفی متخلف برخورد قانونی خواهند کرد افزود: متولیان معتقدند با اجرا کامل این طرح، کالا با قیمت مناسب به دست مصرف کننده می‌رسد و قیمت‌های کاذب از بین می‌رود.

رئیس سازمان صمت استان بوشهر با بیان اینکه در 9 ماه امسال 239 فقره جواز تأسیس برای واحدهای صنعتی و تولیدی صادر شده است گفت: برای این واحدها پیش‌بینی 5 هزار و 780 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری و شش هزار فرصت شغلی شده است.

حسینی از صدور 42 پروانه بهره‌برداری برای واحدهای تولیدی در استان خبر داد و خاطر نشان کرد: این 42 واحد تولیدی با سرمایه‌گذاری یک هزار و 527 میلیارد تومان در استان بوشهر راه‌اندازی و زمینه اشتغال یک هزار و 364 نفر فراهم شده است.

وی توجه به حل مشکلات واحدهای تولیدی را مورد اشاره قرار داد و بیان کرد: در 9 ماه امسال ضمن افتتاح 42 واحد صنعتی و تولیدی 35 واحد تولیدی و معدنی راکد استان بوشهر شامل 21 واحد تولیدی و 14 واحد معدنی به چرخه فعالیت بازگشتند.

رئیس سازمان صمت استان بوشهر راه‌اندازی طرح‌ها با پیشرفت فیزیکی 70 درصد به بالا دارند را در اولویت دانست و افزود: در واقع هدف ما راه‌اندازی واحدهایی است که برای آنها سرمایه‌گذاری ثابت انجام و برخی خطوط تولید آنها هم راه‌اندازی شده و با دریافت تسهیلات اندکی می‌توانند به چرخه تولید بازگردند.

انتهای پیام

انتهای پیام/

نظرات

هیچ نظری در مورد این خبر تاکنون ثبت نشده است.