تاریخ انتشار : 1400/9/24 چاپ خبر
مدیرکل بیمه سلامت استان بوشهر در نشست با خبرنگاران مطرح کرد:

نسخه نویسی الکترونیک در استان 100 درصدی شد/ از اول دی ماه نسخ کاغذی پذیرفته نمی‌شود

پرویز رمضانی، مدیر کل بیمه سلامت استان بوشهر پیش از ظهر امروز در نشست با اصحاب رسانه استان از تحقق نزدیک به 100 درصدی نسخه نویسی الکترونیک در استان خبر داد و گفت: از اول دیماه دیگرنسخ کاغذی از موسسات درمانی و تشخیصی پذیرفته نمیشود.

به گزارش سایت خبری" جنوب24" پرویز رمضانی، مدیر کل بیمه سلامت استان بوشهر با بیان اینکه عملیات نسخه‌نویسی الکترونیکی در استان بوشهر از سال 1397 آغاز شد اظهار داشت: این روند تا سال گذشته ادامه یافت و اکنون همه شهرستان‌های استان بوشهر در بر گرفته است.

وی در ادامه افزود: هم اکنون بیش از 95 درصد و قریب به 100 درصد نسخه نویسی به شکل الکترونیک شده است و از اول دیماه 1400 دیگر نسخ کاغذی مورد پذیرش واقع نمی شود.

وی جلوگیری از نسخه‌نویسی کاغذی را مورد اشاره قرار داد و بیان کرد با اجرا نسخه‌نویسی الکترونیکی مراجعه کنندگان به پزشک و مؤسسات تشخیصی با ارائه کد ملی در سامانه پذیرش می‌شود و خدمات لازم دریافت می‌کنند.

مدیرکل بیمه سلامت استان بوشهر با بیان اینکه بیش از 95 درصد مؤسسات درمانی تشخیصی با بیمه سلامت استان بوشهر قرارداد دارند گفت: 490 هزار نفر معادل 80 درصد از جمعیت این استان از خدمات بیمه سلامت استفاده می‌کنند و بیش از 95 درصد مؤسسات درمانی تشخیصی با بیمه سلامت استان بوشهر قرارداد دارند.

رمضانی با بیان اینکه از اول دی ماه نسخه کاغذی از مؤسسات درمانی و تشخیصی پذیرفته نمی‌شود گفت: اکنون 100 درصد مطالبات مؤسسه‌های درمانی تشخیصی، سرپایی و بیمارستانی از سوی بیمه سلامت تسویه و به روز و بیمه سلامت بدهی در این بخش ندارد.

وی بیان کرد: در سال جاری تاکنون 170 میلیارد تومان مطالبات مؤسسات درمانی و تشخیصی استان بوشهر پرداخت شده که 48 میلیارد تومان آن مربوط به بدهی سال قبل است.

مدیرکل بیمه سلامت استان بوشهر پرداختی به مؤسسات درمانی و تشخیصی سال قبل را 161 میلیارد تومان دانست و خاطر نشان کرد: هزینه‌های درمانی و تشخیصی و دارویی بیمه‌شدگان سلامت امسال نسبت به مدت مشابه سال به سبب پیک پنجم کرونا در تابستان گذشته افزایش قابل توجهی یافت.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

نظرات

هیچ نظری در مورد این خبر تاکنون ثبت نشده است.