تاریخ انتشار : 1399/9/16 چاپ خبر
هزار وعده خوبان یکی وفا نکند؛

تاخیر مجدد در افتتاح یک بیمارستان در بوشهر/ وعده‌ها تمدید می‌شوند

در حالی که وعده افتتاح بیمارستان شهدای هسته‌ای بوشهر در مهرماه محقق نشده و به آبان‌ماه موکول شده بود، حالا نیمی از آذرماه هم گذشته است ولی هنوز خبری از افتتاح این بیمارستان نیست.

به گزارش سایت خبری"جنوب24" استان بوشهر علی‌رغم نقش مهمی که در اقتصاد کشور دارد و بخش زیادی از سبد انرژی خانواده‌های ایرانی را تأمین می‌کند، با کمبودها و مشکلات متعددی در حوزه زیرساختی روبرو است.

کمبود مراکز بهداشتی و درمانی یکی از مسائل اصلی در استان بوشهر است که در روزهای اوج‌گیری کرونا در استان این ضعف و کمبودها به خوبی مشهود بود و نیاز است که تدابیر اساسی برای تقویت این بخش انجام شود.

یکی از اقدامات مهم برای توسعه زیرساخت‌های درمانی در استان بوشهر، احداث بیمارستان شهدای هسته‌ای بوشهر بود که می‌توانست در این شرایط کرونا که نیاز به تخت‌های بیمارستانی افزایش می‌یابد، کمکی به دیگر مراکز درمانی استان باشد.

در شرایطی که پیش‌بینی شده بود که روزهای سختی را به خاطر همزمانی شیوع کرونا و بیمارهای فصل پاییز داشته باشیم، انتظار می‌رفت طی زمانی که باقی مانده بود، مسئولان استان بوشهر عزمی جدی برای تکمیل زیرساخت‌های درمانی در این ایام داشته باشد.

بیمارستان شهدای هسته‌ای بوشهر که در ابتدا تحت عنوان اورژانس هسته‌ای آغاز شده بود، در مراحل انتهایی کار است و ماه‌ها مسئولان وعده می‌دادند مهرماه این بیمارستان تکمیل و به بهره‌برداری خواهد رسید ولی اینگونه نشد.

در حالی که وعده افتتاح بیمارستان شهدای هسته‌ای بوشهر در مهرماه محقق نشده و به آبان‌ماه موکول شده بود، حالا نیمی از آذرماه هم گذشته است ولی هنوز خبری از افتتاح این بیمارستان نیست.

وعده‌هایی که محقق نشد

استاندار بوشهر تیرماه امسال در نشست ستاد کرونا با تاکید بر تسریع در تکمیل بیمارستان شهدای هسته‌ای بوشهر گفته بود: این بیمارستان و اورژانس ۱۱۰ تختی نقش مهمی در افزایش ظرفیت‌های درمانی بوشهر دارد که تکمیل آن در اولویت است.

عبدالکریم گراوند با اشاره به پیشرفت ۹۰ درصدی بیمارستان شهدای هسته‌ای بوشهر افزود: این مرکز درمانی ۱۱۰ تختی تا مهرماه امسال افتتاح و وارد چرخه درمان می‌شود.

استاندار بوشهر مهرماه امسال نیز با بیان اینکه این بیمارستان تاکنون ۱۱۰ میلیارد تومان هزینه در پی داشته است، اضافه کرد: ساختمان این بیمارستان تکمیل شده است و در طبقه بالا عملیات تمیزکاری و رنگ‌آمیزی در دست اجرا است که گروه‌هایی برای تسریع در کار اضافه شده است.

وی از تزریق ۱۰ میلیارد تومان برای تکمیل این بیمارستان خبر داد و اضافه کرد: این پروژه مشکلی از نظر مالی ندارد و اعتبارات تأمین شده است.

استاندار بوشهر با اشاره به نیاز بیمارستان شهدای هسته‌ای به نصب تجهیزات بیمارستانی و دستگاه‌های اکسیژن‌ساز خاطرنشان کرد: تا دو هفته دیگر طبقه بالای بیمارستان کامل می‌شود و طبقه پایین این بیمارستان نیز در آبان‌ماه تکمیل خواهد شد.

وی با بیان اینکه تلاش می‌شود این پروژه در آبان‌ماه تکمیل و به بهره‌برداری برسد، افزود: امیدواریم با حضور وزیر بهداشت و رئیس سازمان انرژی اتمی شاهد افتتاح این بیمارستان باشیم.

تأخیر در افتتاح بیمارستان پذیرفتنی نیست

رئیس مجمع نمایندگان استان بوشهر در مجلس شورای اسلامی در ارتباط با انتقاد مردم از عدم تکمیل این بیمارستان اظهار داشت: بیمارستان شهدای هسته‌ای بوشهر بر اساس پیش بینی‌ها تا کنون می‌بایست چندین بار شاهد افتتاح آن می‌بودیم ولی هنوز افتتاح نشده است.

عبدالکریم جمیری افزود: دو بار از این بیمارستان بازدید کردم، با وزیر بهداشت و درمان، معاون درمان وزیر بهداشت و رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر نشست‌هایی داشتم، الحمدلله بودجه قابل توجه‌ای جذب شد و با دستوری فوری وزیر بهداشت تجهیزات قابل توجهی به این بیمارستان اختصاص داده شد.

وعده پیمانکار برای افتتاح در آذرماه

نماینده مردم بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی افزود: در بازیدی که از این بیمارستان داشتیم، پیمانکار پروژه متعهد شد بخش‌های ویژه بستری را تکمیل کند و تا پایان آذرماه هم همه بخش‌های بیمارستان آماده بهره برداری شود.

جمیری افزود: وقتی مسئولین به مردم وعده‌ای می‌دهند باید تمام ظرفیت‌ها و امکانات را بسیج کنند و با کار جهادی برای عملی شدن وعده‌ها تلاش کنند، برای مردم پذیرفتنی نیست که وعده‌ای برای افتتاح این بیمارستان داده شود و چند نوبت به تأخیر بیفتد.

وی اضافه کرد: با توجه به تأمین بودجه لازم از سوی دولت، باید با افزایش نیروی انسانی مورد نیاز سرعت اجرای پروژه را افزایش داد.

نصب تجهیزات در مراحل پایانی

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر با اشاره به اینکه بیمارستان شهدای هسته‌ای بوشهر شش هزار و ۵۰۰ متر زیربنا دارد، گفت: با تکمیل طرح تجهیزاتی، چون سی تی اسکن، رادیولوژی، تجهیزات اتاق عمل نصب، تأسیسات پشتیبانی راه اندازی و ۱۱۰ تخت وارد مدار خواهد شد.

سعید کشمیری بیان داشت: وجود این مرکز در کنار بیمارستان شهدای خلیج فارس، ظرفیت خوبی به تخت‌های بیمارستانی استان بوشهر اضافه می‌کند و این نقیصه را که بیمارستان دولتی کاملاً درگیر بیماران کرونایی باشد را مرتفع و خدمات غیر کرونایی را می‌توان توسعه داد.

کشمیری خاطر نشان کرد: در زمانی که حوادث پرتویی وجود ندارد کل ظرفیت بیمارستان در اختیار مردم قرار می‌گیرد مانند شرایط کنونی که شیوع کرونا است.

انتظار می‌رود مسئولان در این شرایط سخت کرونایی، تلاش بیشتری برای تکمیل طرح‌های حوزه سلامت داشته باشند چراکه جان مردم به این پروژه‌ها وابسته است.

مردم استان بوشهر فعلاً باید همچنان منتظر باشند تا وعده مسئولان برای افتتاح بیمارستان شهدای هسته‌ای بوشهر محقق شود.

انتهای پیام/

نظرات

هیچ نظری در مورد این خبر تاکنون ثبت نشده است.