تاریخ انتشار : 1399/7/6 چاپ خبر

۶۸۱۴ کارت ملی هوشمند چشم انتظار مراجعه بوشهری‌ها

مدیرکل ثبت احوال استان بوشهر گفت: ۶ هزار و ۸۱۴ کارت ملی هوشمند در دفاتر پیشخوان ثبت احوال استان بوشهر آماده تحویل است.

به گزارش سایت خبری " جنوب 24" اسکندر پاسالار در جمع خبرنگاران با بیان اینکه، ۱۲۳ هزار و ۸۶۴ کارت ملی هوشمند در دست صدور است، گفت: ۶ هزارو ۸۱۴ کارت ملی صادر شده و در دفاترپیشخوان و برخی ادارات ثبت احوال استان است که علیرغم ارسال پیامک و اطلاع رسانی صاحبان آن‌ها برای دریافت اقدامی نکرده‌اند.

وی تعداد کل جمعیت واجد شرایط دریافت کارت ملی هوشمند در استان را ۷۷۵ هزارو ۱۲۹ نفر اعلام کرد و اظهار کرد: این افراد بالای ۱۵ سال سن داشته و واجد دریافت کارت ملی هوشمند هستند.

وی افزود: در حال حاضر ۷۵۲ هزارو ۷۳۳ نفر، معادل ۹۷.۱۱ درصد این جمعیت در استان برای دریافت کارت ملی درخواست داده‌اند و ۲۲ هزارو ۳۹۶ نفر از واجدین شرایط هنوز هیچ اقدام یا درخواستی برای کارت هوشمند خود انجام نداده‌اند.

پاسالار با اشاره به اینکه از کل درخواست های اخذ شده، ۶۲۸ هزارو ۸۶۹ کارت تا کنون صادر شده است، خاطرنشان کرد: ۱۲۳ هزارو ۸۶۴ کارت در صف صدور قرار دارند.

مدیرکل ثبت احوال استان بوشهر در خصوص تمهیدات سازمان ثبت احوال کشور برای افرادی که درخواست کارت ملی داده اما کارت آن‌ها هنوز صادر نشده است، گفت: این افراد با کد رهگیری و رسید کارت ملی خود می‌توانند کارهای اداری و روزمره خود را انجام دهند؛ این کدها، به عنوان سریال کارت ملی هوشمند در سامانه اطلاعات جمعیت کشور بارگذاری شده است.

اسکندر پاسالار با تاکید بر اینکه افرادی که کارت هوشمند آنها صادر شده است نمی‌توانند با رسید و کد رهگیری کارت ملی، خدمات اداری دریافت کنند، تصریح کرد: متقاضیانی که کارتشان صادر شده و پیامک دریافت کرده اند هر چه زودتر برای تحویل گرفتن کارت خود اقدام کنند تا برای انجام کارهای اداری با مشکل مواجه نشوند.

وی با بیان این موضوع که زمان صدور کارتهای هوشمند ملی قابل پیش بینی نیست، تصریح کرد: به دلیل مشکلاتی که در تامین بدنه کارت ملی هوشمند وجود دارد روند صدور کارتها با تاخیر انجام می شود؛ البته این روند کمی سرعت گرفته که امیدواریم هر چه زودتر با برطرف شدن تمامی مشکلات صدور کارتها با سرعت بیشتری صورت گیرد و عقب ماندگی سال های گذشته را جبران کنیم.

مدیرکل ثبت احوال استان بوشهر با تاکید بر اینکه افرادی که بیش از یک سال از درخواستشان گذشته برای اطلاع از وضعیت کارت خود، به پورتال ثبت احوال بوشهر مراجعه کنند، یادآور شد: زمانی که کارت هوشمند افراد صادر می شود پیامکی مبنی بر صدور کارت و محل مراجعه به متقاضی ارسال می شود تا نسبت به دریافت آن اقدام کند؛ گاهی به دلیل اختلال شبکه شاید متقاضی، پیامک دریافت نکرده باشد که توصیه می کنیم شهروندانی که یک سال از درخواست کارت ملی هوشمندشان گذشته با مراجعه به پورتال ثبت احوال استان بوشهر در قسمت پیگیری وضعیت کارت هوشمند ملی، با وارد کردن کد رهگیری، وضعیت صدور کارت ملی هوشمند خود را مشاهده کنند.

انتهای پیام

انتهای پیام/

نظرات

هیچ نظری در مورد این خبر تاکنون ثبت نشده است.