تاریخ انتشار : 1399/6/13 چاپ خبر

گزارش / شرحی از سفر یک روز اهالی رسانه استان با استانداری بوشهر + تصاویر

روز گذشته دومین تور عمرانی رسانه ای استانداری بوشهر با هدف گرامیداشت یاد و خاطره خبرنگار فقید عبدالکریم قاضی زاده و همچنین معرفی پروژه های عمرانی استان با حضور گروهی از فعالان عرصه رسانه استان برگزار شد.

به گزارش سایت خبری، "جنوب 24" روز گذشته در اقدامی ارزشمند دومین تور عمرانی رسانه ای استانداری بوشهر با هدف یادمان خبرنگار فقید عبدالکریم قاضی زاده و همچنین گرامیداشت هفته دولت و معرفی پروژه های عمرانی استان با حضور گروهی از فعالان عرصه رسانه استان برگزار شد.

در این سفر، گروهی از خبرنگاران و عکاسان علاقمند با رعایت پروتکل های بهداشتی مقابله با کرونا و پس از آنکه تست pcr  کرونا از آنها گرفته شد در این تور حضور یافتند و صبح روز چهارشنبه  دوازدهم شهریوماه به همراه استاندار بوشهر و معاونان عمرانی و شهر روستایی  وی از مقابل  ساختمان استانداری عازم بازدید از پروژه های عمرانی استان شدند.

در این تور رسانه ای، خبرنگاران استان به ترتیب از طرح های در حال توسعه و تکمیل شده همچون آبشیرین کن 35 هزار متر مکعبی بوشهر، پارک لیان، موزه منطقه ای خلیج فارس، سالن اجتماعات شهر آبدان، پروژه آبرسانی سیراف - جم، اسکله کنگان و در نهایتا از منطقه گردشگری در روستای خورشهاب بخش دلوار از شهرستان تنگستان بازدید کردند.

یک سوم آب شیرین کن بوشهر امسال وارد مدار می شود

به گزارش خبرنگار " جنوب24" اولین پروژه ای که در این تور خبری از نظر خبرنگاران گذشت، آبشرین کن 35 هزار متر مکعبی بوشهر در منطقه ریشهر بوشهر بود که در حال ساخت و تکمیل است.

عبدالکریم گراوند، استاندار بوشهر در این خصوص به خبرنگاران گفت: در فاز اول احداث آبشیرین ۳۵ هزار متر مکعبی بوشهر، تا پایان امسال ۱۵ هزار متر مکعب این پروژه وارد مدار می‌شود.

استاندار بوشهر با اشاره به پیشرفت ۳۲ درصدی این پروژه آبشیرین کن گفت: پروژه آب شیرین کن بوشهر از سال 1397 استارت خورده و قرار بود در مدت ۱۸ ماه به بهره‌برداری برسد اما به دلیل مشکلات تخصیص اعتبارات، تا کنون به طول انجامید.

گراوند خاطرنشان کرد: در حال حاضر تمام کارهای زیرسازی و مهندسی این پروژه به اتمام رسیده و هم‌اکنون می‌توان گفت که در حال توسعه پروژه آبشیرین‌کن بوشهرهستیم.

وی در خصوص هزینه های این آب شیرین کن اظهار داشت: بیش از 950 میلیارد تومان برای این پروژه هزینه شده است و اگر خط انتقال آن را هم اضافه کنیم بالای یکهزار میلیارد تومان هزینه در بر خواهد داشت.

استاندار بوشهر میزان بهره‌برداری از آبشیرین‌کن‌ها را تا قبل از دولت دوازدهم ۲۰ هزار متر مکعب عنوان کرد و افزود: در دولت دوازدهم، روزانه به میزان ۱۲۰ هزار متر مکعب شیرین سازی آب در استان بوشهر صورت می گیرد.

بهره برداری از فاز اول پارک ساحلی لیان بوشهر

بازدید و شرکت در آیین افتتاح فاز اول پارک ساحلی لیان بندر بوشهر دومین طرحی بود که با حضور استاندار، معاون عمرانی استاندار، فرماندار، سرپرست شهرداری، رئیس شورای شهر بوشهر ، جمعی از مسئولان اجراییف پیمانکار طرح و اصحاب رسانه انجام شد.

فردین خورشیدیان، سرپرست شهرداری بندر بوشهر در این آئیین افتتاح به خبرنگاران گفت:پارک ساحلی و گردشگری لیان  با جاذبه‌های بکر و منظره طبیعی به‌عنوان یکی از بزرگترین و زیباترین پارک های ساحل خلیج فارس می باشد که هم اکنون فاز اول آن آماده بهره برداری است.

خورشیدیان در ادامه افزود: با توجه به رویکرد  مدیریت شهری در خصوص توزیع مناسب و عدالت محور امکانات در سطح شهر بوشهر و همچنین توجه به محلات جنوبی ، اجرای فاز اول پروژه پارک ساحلی لیان در تابستان سال ۹۸ کلید خورد.

سرپرست شهرداری بندر بوشهر مساحت پارک ساحلی لیان بوشهر برای اجرای پروژه‌های گردشگری در فاز اول را ۲/۵هکتار عنوان نمود و گفت: در این پارک با جاذبه‌های بکر و منظره طبیعی و به‌عنوان بزرگترین و زیباترین پارک کنار خلیج فارس ضمن توسعه فضای سبز و تفریحی زیرساخت‌های لازم برای رفاه و آسایش گردشگران فراهم شده است.

وی خاطرنشان کرد: کل مبلغ موافقت شده بین استانداری و شهرداری برای فاز اول  پروژه پارک ساحلی لیان در نظر گرفته شده است 142 میلیارد و 600 میلیون ریال بوده است که تا کنون 90 میلیارد آن پرداخت شده است.

سرپرست شهرداری بوشهر در پایان ضمن تقدیر از همه مدیران و افرادی که در تکمیل این پارک ساحلی نقش داشتند ابراز امیدواری نمود با تخصیص و تأمین اعتبار لازم در آینده فازهای بعدی این پروژه به مساحت چهار هکتار عملیاتی و به بهره برداری برسد.

پیشرفت 95 درصدی پروژه تالار فرهنگ و ادب شهر آبدان

تالار فرهنگ و ادب شهر آبدان از توابع شهرستان دیر سومین مقصد خبرنگاران جهت بازدید بود.

مهرداد ستوده، معاون عمرانی استانداری بوشهر در حاشیه بازدید خبرنگاران از تالار فرهنگ و ادب آبدان گفت: پروژه مجموعه فرهنگ و هنر آبدان شهرستان دیر ۹۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد که با تکمیل آن در ارتباط ویدئو کنفرانس با رئیس جمهور افتتاح خواهد شد.

ستوده با اشاره به روند پیشرفت فیزیکی سالن اجتماعات آبدان تصریح کرد: پس از هشت سالی که عملیات اجرایی این پروژه گذشته بود تنها ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشت ولی در این دولت با ۷۵ روز کاری پیشرفت آن به ۹۵ درصد رسیده است.

وی افزود: میزان اعتبار این پروژه هشت میلیارد تومان است که پیش بینی شده بزودی پنج درصد باقیمانده پروژه تکمیل و به بهره‌برداری برسد.

آبرسانی اظطراری به شهرستان جم از اول مهر ماه با بهره برداری از پروژه آبشیرین کن سیراف - جم

پس از تالار فرهنگ و ادب آبدان خبرنگاران به اتفاق مسئولان عمرانی استانداری به شهرستان جم رفتند تا از پروژه آبرسانی سیراف به جم بازدید کنند.

مهرداد ستوده، معاون عمرانی استانداری بوشهر در حاشیه این بازدید به خبرنگاران گفت: با بهره‌برداری کامل از این پروژه آبی، امکان شیرین‌سازی 52 هزار متر مکعب آب روزانه فراهم خواهد شد که با توجه به معضل کم آبی، کار آبرسانی اضطراری به شهر و روستاهای جم تا پایان شهریور و اوایل مهر ماه آغاز خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه این پروژه ۹۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد، اظهار داشت: باتوجه به اینکه مردم جم مدت زیادی پذیرای صنعت نفت هستند، باید پیش از این از ظرفیت آب شیرین‌کن بهره‌مند می‌شدند و در همین راستا، فاز دوم شیرین سازی روزانه 10 هزار متر مکعب آب در فروردین سال آینده در دستور کار خواهد بود.

معاون عمرانی استاندار بوشهر افزود: میزان اعتبار مجموع آب‌شیرین‌کن با خط انتقال یک هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان است.

توسعه اسکله بندر کنگان با هدف توسعه گردشگری

 در ادامه تور عمرانی رسانه ای استانداری بوشهر، بازدید از پروژه گردشگری اسکله بندر کنگان مقصد بعدی اهالی رسانه استان بود.

مهرداد ستوده، معاون عمرانی استانداری بوشهر در حاشیه بازدید از این پروژه به خبرنگاران گفت: پروژه توسعه گردشگری بندر کنگان در هفته دولت عملیات اجرایی آن آغاز شد و هدف از اجرای این پروژه توسعه حوزه گردشگری استان بوشهر و تقویت زیرساخت‌های این حوزه است.

ستوده در ادامه بیان کرد: این پروژه با ۱۷۰ میلیارد تومان اعتباری که به آن اختصاص یافته پیش بینی می‌شود ظرف مدت ۳۰ ماه به اتمام برسد.

معاون عمرانی استانداری بوشهر با اشاره به اجرای طرح گردشگری ۲۰۲۰ در استان بوشهر اظهار کرد: توسعه اسکله بندر کنگان اقدامی مهم در این راستا است چراکه با برگزاری مسابقات فوتبال جام جهانی در کشور قطر اجرای این پروژه زمینه جابجایی گردشگر بین بندر کنگان و کشور یاد شده فراهم می‌شود.

سید علی اکبر هاشمی، مدیر اداره بندر و دریانوردی کنگان در تشریح روند اجرا این پروژه اظهار داشت: عملیات اجرایی احداث موج شکن های توسعه بندر کنگان به عنوان یکی از پروژه‌های سفر سال ۹۷ رئیس جمهور به استان بوشهر همزمان با هفته دولت امسال با اعتبار یکهزار و ۷۰۰ میلیارد ریال آغاز شد.

وی در ادامه بیان کرد: در این پروژه موج شکن جدید شرقی بندر کنگان به طول یکهزار و ۳۲۵ متر، موج شکن جدید غربی به طول ۴۴۰ متر و برچیدن ۲۰۰ متراز طول موج شکن شرقی فعلی بندر اجرایی خواهد شد.

هاشمی ادامه داد: تهیه و نصب بولارد و اجرا روسازی آسفالتی روی موج‌شکن‌های شرقی و غربی، تهیه و نصب چراغهای روشنایی روی موج شکن از دیگر مشخصات این پروژه است.

وی با اشاره به مساحت ۳۶ هکتاری حوضچه بندر کنگان عنوان کرد: فاز اول پروژه با اعتبار یکهزار و ۲۵۰ میلیارد ریال و به مدت ۳۰ ماه اجرایی خواهد شد.

هاشمی اظهار کرد: با اتمام این پروژه ظرف مدت ۳۰ ماه بندر کنگان با تغییر و تحول اساسی از یک بندر سنتی به یک بندر مدرن با قابلیت پهلوگیری کشتی های فلزی تبدیل خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه توسعه زیرساخت های گردشگری کنگان به رونق گردشگری کمک خواهد کرد گفت:همزمان با پروژه احداث موح‌شکن‌های جدید بندر کنگان اسکله شناور کوچک این بندر به طول ۴۴۰ متر با ۴۹ میلیارد ریال اعتبار احداث و راهاندازی خواهد شد.

 معرفی روستای خورشهاب به عنوان هدف گردشگری

پایان بخش تور عمرانی رسانه ای استانداری بوشهر بازدید خبرنگاران و مسئولان استانداری از روستای بکر خورشهاب دلوار و سپس شنیدن درخواست های اهالی و دهیار روستا بود.

بنجویی، دهیار روستای خورشهاب ابتدا با معرفی این روستا، قدمت و پیشه مردم آن برای خبرنگاران از معاون عمرانی استاندار درخواست برای توسعه زیر ساخت های گردشگری برای این روستا و به تبع تولید اشتغال مردم روستا را داشت.

معاون عمرانی استانداری بوشهر پس از آن قول همکاری به معرفی روستای خورشهاب را به عنوان روستای هدف گردشگری به مردم این روستا داد.

پس از آن حسن ختام این سفر، گشت دریایی اهالی رسانه با قایق های دریایی در ساحل خورشهاب بود.

گزارش از: فرهاد پروین

انتهای پیام/

انتهای پیام/

نظرات

هیچ نظری در مورد این خبر تاکنون ثبت نشده است.