تاریخ انتشار : 1399/2/18 چاپ خبر
در نشست خبری مدیر عامل هلال احمر استان بوشهر مطرح شد؛

غربالگری یک میلیون نفر از سوی جمعیت هلال احمر استان در اوج کرونا/ توزیع 900 بسته غذایی ماه مبارک رمضان میان نیازمندان

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان بوشهر با اشاره به بحران کرونا و نقش امدادگران هلال‌احمر گفت: در 40 روز عملیات غربالگری و تب سنجی در مبادی ورودی و خروجی شهرها یک‌میلیون نفر غربالگری شدند.

به گزارش سایت خبری " جنوب 24" غلامرضا حاجیانی، مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان بوشهر ظهر چهارشنبه در نشست با اصحاب رسانه که به منظور گرامیداشت روز جهانی صلیب  سرخ و هلال احمر برگزار شد اظهار داشت: جمعیت هلال احمر دارای 7 اصل مهم بی‌طرفی، بی‌غرضی، مستقل و نداشتن وابستگی، خدمت داوطلبانه، بشردوستی، یگانگی و جهان شمولی است که اهداف راهبردی آن نجات زندگی انسان‌های در معرض خطر و مشکل، آمادگی مقابله با سوانح و بحران‌ها، ذخیره سازی کالاهای امدادی و بازتوانی افراد پس از سوانح است.

وی با بیان اینکه 52 حادثه در جهان جان انسان‌‌ها را به مخاطره می‌اندازد خاطر نشان کرد: ایران در یکی از مناطق حادثه خیز جهان قرار گرفته و در برخی از حوادث ایران جزو 10 کشور پرریسک و حادثه خیز جهان رتبه بندی می‌شود.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان بوشهر از فعالیت 18 پایگاه امداد و نجات در استان خبر داد و بیان کرد: پایگاه‌‌های امدادی استان بوشهر شامل 9 پایگاه جاده‌ای، 5 پایگاه ساحلی و دریایی، و پایگاه‌های کوهستان، هوایی، سگ های نجات(آنسَت) زنده یاب، جستجوگر و مراکز واکنش سریع است.

حاجیانی بابیان اینکه سال گذشته سال پرحادثه‌ای در کشور ثبت شد تصریح کرد: سیل در استان‌های خوزستان، گلستان، لرستان ازجمله حوادث سال قبل بود که جمعیت هلال‌احمر استان بوشهر به عنوان معین خدمات زیادی به این مناطق ارائه کرد.

وی اعزام تیم 42 نفری به پل‌دختر را ازجمله فعالیت در رسیدگی به سیل‌زدگان لرستانی دانست و خاطرنشان کرد: در سیل خوزستان نیز تیم 38 نفری قایقرانی خدمات ویژه‌ای ارائه کردند.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان بوشهر با اشاره به اینکه 15 کامیون لوازم زیستی و غذایی به مناطق سیل‌زده ارسال شد گفت: در سیل امسال در سیستان و بلوچستان و هرمزگان جمعیت هلال‌احمر استان بوشهر 4 کامیون لوازم زیستی و غذایی ارسال کرد.

حاجیانی، بابیان اینکه در فروردین امسال سیل در کنگان خسارتی وارد کرد افزود: هلال‌احمر در این بحران خدمات گوناگونی ازجمله نجات 40 نفر در مناطق صعب‌العبور با 4 پرواز هلی کوپتر انجام داد.

وی برگزاری 160 مانور را از دیگر فعالیت جمعیت هلال‌احمر استان بوشهر دانست و خاطرنشان کرد: در مانور هسته‌ای هلال‌احمر نقش مهم و تأثیرگذاری در امدادرسانی ایفا کرد.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان بوشهر با اشاره به بحران کرونا و نقش امدادگران هلال‌احمر افزود: در 40 روز عملیات غربالگری و تب سنجی در مبادی ورودی و خروجی شهرها یک‌میلیون نفر غربالگری شدند.

حاجیانی بابیان اینکه این نهاد در رسیدگی به نیازمندان در بحران کرونا خدمات مختلفی با همکاری افراد خیر انجام داده است گفت: در راستای رسیدگی افراد نیازمند با همکاری خیران بسته‌های معیشتی و غذایی میان افراد نیازمند توزیع شد.

وی با اشاره به راه‌اندازی 109 خانه هلال و خانه داوطلب در استان بوشهر افزود: در هفته هلال‌احمر دو خانه هلال و داوطلب در عالی شهر و نیروگاه بوشهر افتتاح می‌شود.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان بوشهر تعداد اعضای داوطلب را هزار و 919 نفر دانست و تصریح کرد: در مجموع تعداد جوانان و داوطلبان 3 هزار و 439 نفر است.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

نظرات

هیچ نظری در مورد این خبر تاکنون ثبت نشده است.