تاریخ انتشار : 1399/2/16 چاپ خبر
توریسم روستایی تقویت شود؛

گنج پنهان در روستاهای استان بوشهر/ گردشگری نیازمند نگاهی بهتر

روستاهای استان بوشهر دارای ظرفیت‌های بسیار خوبی برای تقویت گردشگری هستند ولی تاکنون به خوبی از این فرصت‌ها استفاده نشده است.

به گزارش سایت خبری" جنوب 24" استان بوشهر دارای ظرفیت‌های گردشگری بسیار خوبی در نقاط مختلف است که از مهمترین ظرفیت‌ها می‌توان به برخورداری از حدود ۷۰۰ کیلومتر ساحل، طبیعتی خاص با نخلستان‌ها و باغات متنوع، مناظر تاریخی و میراث فرهنگی گران‌بها، زیستگاه‌های طبیعی و مناطق حفاظت شده و… اشاره کرد.

بخش مهمی از این ظرفیت‌ها در مناطق روستایی استان بوشهر قرار دارد که استفاده از این ظرفیت‌ها می‌تواند عاملی برای توسعه و تقویت گردشگری در مناطق روستایی استان باشد.

طی سال‌های اخیر تلاش‌های بسیار زیادی برای توسعه گردشگری در استان بوشهر و خصوصاً روستاهای استان صورت گرفته است ولی هنوز به نقطه مطلوب نرسیده‌ایم و باید با تلاش بیشتر زمینه تقویت گردشگری روستایی در استان صورت گیرد.

یکی از مهمترین اقدامات صورت گرفته در این حوزه توسعه بوم‌گردی‌ها است و در کنار آن باید زمینه تفریحات آبی و دریایی در روستاهای ساحلی نیز فراهم شود که می‌تواند مشتاقان بسیار زیادی از نقاط مختلف کشور داشته باشد.

تقویت توریسم روستایی معاون امور عمرانی استاندار بوشهر در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: توسعه و تقویت گردشگری روستایی در استان بوشهر را به عنوان یک اولویت بسیار مهم در دستور کار داریم و در این راستا حمایت لازم انجام می‌شود.

مهرداد ستوده با اشاره به تلاش برای افزایش زیرساخت‌های گردشگری در حوزه‌های شهری، روستایی، عشایری و دریایی در استان بوشهر خاطرنشان کرد: از ظرفیت بخش خصوصی در این زمینه بهترین استفاده را خواهیم کرد.

وی با اشاره به اینکه توسعه گردشگری استان بوشهر زمینه‌ساز تقویت اشتغال و درآمدزایی خواهد بود اضافه کرد: گردشگری صنعتی اشتغال‌زا است که تلاش داریم تا زمینه تقویت اشتغال در این زمینه در سطح استان فراهم شود.

معاون استاندار بوشهر با اشاره به استفاده از ظرفیت بخش خصوصی برای توسعه گردشگری در استان ادامه داد: از ظرفیت همه سرمایه‌گذاران در عرصه گردشگری استان بوشهر استفاده خواهیم کرد.

معرفی جاذبه‌های گردشگری روستایی مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری بوشهر نیز در گفت‌وگو با خبرنگار مهر از شناسایی نقاط هدف گردشگری در روستاهای استان خبر داد و اظهار داشت: گردشگری نقش مهمی در توسعه اقتصادی و فرهنگی و اجتماعی خواهد داشت.

فاطمه دهقانی تصریح کرد: معرفی جاذبه‌های گردشگری روستایی استان بوشهر از دیگر اولویت‌هایی است که تلاش داریم تا ضمن معرفی این ظرفیت‌ها زمینه را افزایش گردشگران در روستاها فراهم سازیم.

وی از توانمندسازی روستایی استان بوشهر به منظور توسعه طرح‌های گردشگری خبر داد و بیان کرد: روستاهای منتخب استان بوشهر مشخص شده و برای توسعه زیرساخت‌ها تلاش لازم انجام خواهد شد.

اختصاص ۷۰ میلیارد برای تقویت زیرساخت‌های گردشگری در ۱۰ روستا معاون عمران روستایی اداره کل بنیاد مسکن استان از اختصاص ۷۰ میلیارد ریال با هدف تقویت و توسعه زیرساخت‌های گردشگری در ۱۰ روستا خبر داد. غلامرضا زارعی با بیان اینکه مطالعات روستاهای مورد اشاره انجام شده است، افزود: تقویت زیرساخت‌های گردشگری این روستاها برای جذب توریست و توسعه صنعت گردشگری مورد توجه قرار دارد و اکنون در حال انتخاب پیمانکار هستیم.

وی یادآور شد: ۷۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات استانی است که اعتبارات ملی نیز به آن افزوده خواهد شد.

وی گفت: جاده سازی، ایجاد پارک‌های روستایی با رویکرد گردشگری و محوطه سازی مراکز محلات از جمله پروژه‌های مهم در این راستا هستند.

معاون عمران روستایی اداره کل بنیاد مسکن استان بوشهر تأکید کرد: زیرساخت‌های گردشگری اولویتی مهم است که می‌تواند توسعه گردشگری را شتاب بخشد.

زارعی با بیان اینکه استان بوشهر باید از معبر گردشگری به مقصد گردشگری تبدیل شود، افزود: این هدف جز با توسعه زیرساخت‌ها مهیا نمی‌شود.

وی نقش بنیاد مسکن را در عمران و آبادی روستاها و جلوگیری از مهاجرت مردم روستاها به شهرها مهم خواند و افزود: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی توانسته است در توسعه و پیشرفت روستاها از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی گام‌های مؤثری بردارد.

انتهای پیام

انتهای پیام/

نظرات

هیچ نظری در مورد این خبر تاکنون ثبت نشده است.