تاریخ انتشار : 1399/2/7 چاپ خبر
استفاده از ظرفیت فضای مجازی؛

اولویت برنامه‌های رمضان سلامت مردم است/همه برنامه‌ها نیازمند مجوز

چند روزی تا شروع ماه مبارک رمضان باقی نمانده است و با هماهنگی‌های صورت گرفته سلامت مردم در اولویت برنامه‌های این ماه مبارک است و همه برنامه‌ها باید مجوز بگیرند.

به گزارش سایت خبری" جنوب 24"  ماه مبارک رمضان از چند روز دیگر آغاز می‌شود و هنوز برای مردم سوال است که امسال برنامه‌های این ماه همچون سال‌های قبل است و یا به خاطر کرونا تحت تأثیر قرار می‌گیرد.

از ابتدای شیوع کرونا، به منظور پیشگیری از شیوع آن در بین مردم، بسیاری از فعالیت‌های جمعی ممنوع شد و برنامه‌های مذهبی و اجتماعات مختلف و جشن‌ها و مراسم عزاداری نیز طی این ایام برگزار نشده است.

با توجه به اینکه کرونا هنوز به عنوان یک تهدید جدی برای سلامت جامعه شناخته می‌شود، شرایط برای برگزاری تجمعات عادی نشده است و در ماه مبارک رمضان نیز برنامه‌ها تحت تأثیر همین شرایط خواهد بود.

هر خانه یک مرکز دینی در رمضان

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان بوشهر در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: با شیوع ویروس کرونا، فعالیت‌های گسترده‌ای از سوی سازمان تبلیغات اسلامی و نهادهای وابسته برای مقابله با کرونا صورت گرفته است.

حجت‌الاسلام عبدالرضا سروستانی با اشاره به فعالیت قرارگاه استانی رزمایش مواسات و همدلی در استان بیان کرد: مسجد به عنوان محور فعالیت‌های دینی و انقلابی امروز هم محور سلامت و مواسات است.

وی به روند اجرای برنامه‌های مجازی در این ایام اشاره کرد و ادامه داد: با توجه به شیوع کرونا و نامناسب بودن شرایط برای فعالیت حضوری و جمعی، برنامه‌هایی به صورت مجازی برای مردم اجرا می‌شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان بوشهر با اشاره به برگزاری برنامه‌های رمضان امسال به صورت مجازی و با شعار هر خانه یک مرکز دینی خاطرنشان کرد: در ماه رمضان امسال ۶۰۰ مبلغ کار تبلیغ را برعهده دارند.

وی با اشاره به تمرکز فرهنگ‌سازی مواسات بین مردم ادامه داد: تبلیغات استان بوشهر با محوریت معنویت و انفاق در راستای تهیه و توزیع بسته‌های بهداشتی و معیشتی بین اقشار آسیب‌پذیر، کمک به فقرا و مستمندان و کمک به افراد بی‌بضاعت و شناسایی فقرای محلات تلاش ویژه‌ای داشته است.

حجت‌الاسلام سروستانی اضافه کرد: همگام با سایر نقاط کشور، روحانیون استان بوشهر علاوه بر وظیفه ذاتی خود در انجام امور دینی و شرعی علیرغم تعطیلی مساجد و مراکز دینی در مسئله ویروس کرونا هم به نحو مطلوبی به ایفای نقش پرداختند.

سلامت مردم اولویت است

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر عصر شنبه در نشست شورای تبلیغ استان بوشهر به تشریح روند برگزاری برنامه‌های ماه مبارک رمضان پرداخت و اظهار داشت: سلامت در این ایام به عنوان یک اولویت مهم در دستور کار است.

آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری با تاکید بر اینکه همه برنامه‌ها باید مجوز ستاد فرهنگی و تأیید ستاد مقابله با کرونا را داشته باشد، اضافه کرد: همه تجمعات ماه مبارک رمضان باید با مجوز این ستاد برگزار شود.

وی با تاکید بر انجام غبارروبی و ضدعفونی کردن مساجد با نگاه بهداشتی ادامه داد: در صورت اجرای برنامه در مساجد، به منظور حفظ سلامت مردم پذیرایی به هیچ عنوان انجام نشود.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر خاطرنشان کرد: پخش اذان و دعاهای ویژه این ماه در ساعت مقرر باید پخش شود و ملاک و میزان زمان آن با صدا و سیمای مرکز استان است.

ترتیل‌خوانی به صورت مجازی

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان بوشهر نیز گفت: هر ساله در استان بوشهر و دیگر نقاط کشور برنامه‌های متنوعی به مناسبت ماه مبارک رمضان در شهرها و روستاها برگزار می‌شود که امسال شرایط متفاوتی را شاهد هستیم.

حجت‌الاسلام محمدرضا اسماعیل پور با اشاره به برنامه‌های قرآنی به صورت مجازی بیان کرد: ستاد ترتیل خوانی قرآن کریم امسال قرائت قرآن را زنده و به صورت مجازی در ماه مبارک رمضان انجام می‌دهد.

وی افزود: طبق برنامه‌ریزی صورت گرفته ترتیل خوانی قرآن ۱۵ روز اول ماه مبارک در بقعه امام محمد باقر و ۱۵ روز دوم در حسینیه عاشقان ثارالله انجام می‌شود.

انتهای پیام

انتهای پیام/

نظرات

هیچ نظری در مورد این خبر تاکنون ثبت نشده است.