تاریخ انتشار : 1398/7/7 چاپ خبر
هم والدین گلایه دارند، هم رانندگان تاکسی

سرویس مدارس بوشهر روی دست انداز مشکلات

با وجود گذشت یک هفته از آغاز بکار سال تحصیلی جدید، چرخ سرویس دانش آموزان در برخی مدارس به خوبی نمی چرخد.

به گزارش سایت خبری" جنوب "از یک سو اولیا از ارقام اعلامی و نحوه محاسبه هزینه سرویس گلایه دارند، از سوی دیگر رانندگان از پایین بودن قیمت‌ ها ناراضی اند و می گویند که مدارس 4 هزارتومان از هزینه سرویس هر دانش آموز را برای خود بر می دارند، درحالی که خدمات خاصی انجام نمی دهند.

این روزها، خانواده‌ های زیادی هستند که پدر و مادر هر دو شاغلند یا فاصله مدرسه با خانه زیاد است، در چنین شرایطی، سرویس مدارس با راننده مطمئن خاطر والدین را جمع می کند.

برهمین اساس، اگر سال های گذشته عمدتا در کلانشهرها برای ساماندهی ترافیک و رفاه حال دانش آموزان و والدین آنها، سرویس های مدارس کار جابجایی دانش آموزان را بر عهده می گرفتند، اما چندسالی است بازار این فعالیت در شهرهایی مانند بوشهر هم داغ شده، طوری که رانندگان تاکسی روی درآمدی که بصورت تضمینی در سال تحصیلی دارند، حساب ویژه ای باز کرده و امیدوارند بخشی از کسری های زندگی شان را جبران کند.

وعده ای که محقق نشد

با توجه به اتفاقات تلخی که در قالب سرویس های مدارس طی سالیان اخیر برای دانش آموزان رخ داده، یکی از راهکارها، مکانیزه شدن نظارت بر فعالیت آنها است.

براین اساس، سال گذشته سامانه "سپند" در کلانشهرها فعال گردید و امسال مقرر شد در مراکز استان ها نیز مورد استفاده باشد تا از طریق اپلیکیشن وابسته به سامانه، والدین با گوشی همراه، رفت و آمد فرزند خود را رصد کنند و همچنین نسبت به رفتار راننده نظر دهند.

اما در بوشهر هنوز این سامانه برای رانندگان و اولیای دانش آموزان فعال نشده، موضوعی که به گفته مسئولان سازمان حمل و نقل شهرداری ناشی از عدم همکاری مدیریت سابق آموزش و پرورش شهرستان بوشهر بوده که امیدوارند با توجه به تغییر مدیریتی که رخ داده، مرتفع و زمینه برقراری این سامانه فراهم گردد.

رانندگان خانم بیشتر از آقا

براساس اعلام سرپرست سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری بوشهر 300 راننده به عنوان سرویس مدارس در بوشهر ساماندهی شده و فعالیت دارند که از این تعداد حدود 190 نفر خانم و 110 نفر هم آقا هستند.

افزایش 15 درصدی هزینه سرویس مدارس

حسن شجاعی پور درباره از افزایش 15 درصدی هزینه سرویس مدارس برای سال تحصیلی جدید خبر داد.

وی با بیان اینکه جابجایی دانش آموزان شامل اتوبوس یا ون-سواری است ادامه داد: طبق مصوبه شورای شهر، جابجایی هر دانش آموز با اتوبوس در محدوده منطقه یک یا دو شهرداری ماهیانه 70 هزار تومان تعیین شد. اما اگر جابجایی دانش آموز از منطقه یک به منطقه دو یا بالعکس باشد، این رقم به 83 هزار تومان افزایش می یابد.

وی خاطرنشان کرد: همچنین جابجایی هر دانش آموز با ون یا سواری در محدوده منطقه یک یا دو شهرداری 115 هزار تومان تعیین شد. از طرفی جابجایی دانش آموزان از منطقه یک به دو یا بالعکس 150 هزار تومان مصوب گردید.

ماجرای پرداخت هزینه در فروردین و اردیبهشت

یکی از گلایه های والدین، درباره دریافت هزینه سرویس مدارس بصورت کامل طی دو ماه نخست سال است، درحالی که به دلیل قرارگیری ایام نوروز و فصل امتحانات، اغلب روزها کارایی ندارند.

براساس مصوبه شورای شهر، مقرر شده پرداخت هزینه به رانندگان در فروردین و اردیبهشت که بخشی از آن تعطیل است، طبق روزهای کاری رسمی سال باشد و مدارس باید بر این موضوع نظارت کنند.

از این رو، هزینه سرویس مدارس در تعطیلات نوروز باید کسر شود و این سرویس ها نیز موظف هستند ازمهر ماه تا آخرین روزی که دانش آموز به مدرسه می رود به صورت منظم سرویس دهند.

همچنین درباره سوار کردن بیش از حد مجاز (چهار سرنشین) در هر خودرو سواری توسط سرویس دانش آموزان، پلیس راهور مامورانی برای جلوگیری از این تخلف تعیین کرده، ولی انتظار می رود مسئولان مدارس در این خصوص نظارت کافی داشته باشند.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

نظرات

هیچ نظری در مورد این خبر تاکنون ثبت نشده است.