تاریخ انتشار : 1398/6/2 چاپ خبر

حمایت از تولید واقعی باشد/ لزوم رفع مشکلات صنایع بوشهر

حمایت از تولیدکنندگان را نباید فقط از زبان مسئولان استان بوشهر بشنویم بلکه این حمایت باید در عمل نیز صورت گیرد و شاهد باز شدن گرهی از مشکلات تولیدکنندگان باشیم.

به گزارش جنوب 24؛ در سال‌های اخیر و به دنبال تاکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر حمایت از تولید داخلی، مسئولان دولت در سطح ملی و همچنین در استان بوشهر نیز حمایت از تولیدکنندگان را به عنوان یکی از اولویت‌های خود عنوان کرده‌اند.

در کنار حمایت‌هایی که از تولیدکنندگان صورت گرفته و تسهیلاتی که برای رونق تولید و یا ایجاد صنایع تولیدی جدید ارائه شده است، شاهد توسعه زیرساخت‌ها در سطح استان و خصوصا شهرک‌های صنعتی بوده‌ایم.

ایجاد زیرساخت‌ها این امید را برای تولیدکنندگان ایجاد می‌کند که می‌توانند با استفاده از این زیرساخت‌ها و امکانات به تولید پایدار خود ادامه دهند و مشکل و خللی در عرصه تولید نخواهند داشت.

مسئولان استان بوشهر از استاندار و معاونین گرفته تا مدیران کل دستگاه‌های اداری و اجرایی همواره تاکید می‌کنند که در حمایت از تولید از همه ظرفیت‌ها استفاده می‌کنند و اجازه نمی‌دهند خللی در روند تولید استان فراهم شود.

فراتر از ایجاد مشکل، کارگروه‌هایی برای گره‌گشایی از مشکلات تولید با عنوان کارگروه رفع موانع تولید در استان تشکیل شده و به صورت مستمر نشست‌هایی را در این راستا تشکیل می‌دهند ولی باز هم شاهد مشکلاتی برای تولیدکنندگان هستیم که آنان را آزار می‌دهد.

تاکید مستمر بر حمایت از تولید

استاندار بوشهر همواره بر حمایت از تولید تاکید ویژه دارد و در این زمینه می‌گوید: حمایت از تولیدکنندگان با هدف رونق تولید در اولویت برنامه‌های استان بوشهر است.

عبدالکریم گراوند با تاکید بر پیگیری مسئولان برای رفع مشکلات واحدهای تولیدی و صنعتی استان اضافه کرد: برای حل مشکلات تعدادی از این واحدها پیگیری های لازم انجام شده است ضمن اینکه سیاست های حمایتی از این واحدهای تولیدی باید ادامه یابد.

استاندار بوشهر همچنین از دستگاه‌های اداری و اجرایی، عمومی، دولتی و خصوصی به‌ویژه شهرداری‌های این استان خواسته است که اقلام و کالاهای موردنیاز خود را از تولیدات باکیفیت این استان تأمین کنند.

وی بیان کرد: اجناسی که تولید کننده آن در استان بوشهر فراهم است نباید از خارج از استان تهیه شود که در این زمینه مدیران دستگاه‌های اجرایی باید تذکر دهند و ذی‌حسابان این مهم را کنترل کنند. 

مانع تولید نشوید

یکی از مشکلات تولیدکنندگان را می‌توان قطع گاز شرکت تولیدی به دلیل یک دوره تعویق در پرداخت هزینه گاز دانست. موضوعی که با تعامل مناسب می‌شود خیلی راحت مانع بروز چنین مشکلاتی شد.

مدیر یکی از شرکت‌های تولیدی استان بوشهر به خبرنگار مهر گفت: به علت عدم پرداخت بموقع و تعویق یک دوره‌ای در پرداخت هزینه گاز، شرکت گاز اقدام به قطع گاز شرکت ما کرده است.

وی اضافه کرد: در حالی که تنها دو روز از مهلت پرداخت قبض گاز شرکت گذشته بود، شاهد قطع گاز شرکت بودیم که باعث شد تا کار تولید قطع شود و کارگران پرتعداد ما نیز بیکار شوند. در حالی که سه روز از پرداخت هزینه گاز گذشته است، شرکت گاز هنوز هم اقدامی برای وصل گاز شرکت نکرده است.

حمایت از تولید را باید به صورت واقعی و عملی ببینیم نه اینکه فقط از زبان مسئولان بیرون بیاید و اینگونه شاهد خلل در روند تولید باشیم.

چنین مشکلاتی باعث می شود تا تولید با چالش جدی روبرو شده و تداوم چنین اقداماتی باعث نارضایتی سرمایه‌گذاران شده و ممکن از مانع از سرمایه‌گذاری جدید شود و حتی شرکت‌هایی را نیز تعطیل کند.

انتهای پیام/

نظرات

هیچ نظری در مورد این خبر تاکنون ثبت نشده است.