تاریخ انتشار : 1398/5/16 چاپ خبر
رئیس دانشگاه علمی کاربردی استان بوشهر در نشست با خبرنگران مطرح کرد:

14 مرکز علمی کاربردی در استان فعالیت دارند / آغاز به کار دانشگاه فرهنگ وهنر در مهر ماه / راه حل مشکل بیکاری جوانان آموزش های مهارتی است

رئیس دانشگاه علمی کاربردی استان بوشهر پیش از ظهر سه شنبه در نشست با اصحاب رسانه فعالیت های این دانشگاه را تشریح کرد.

به گزارش سایت خبری " جنوب 24" حسین اسکندری پیش از ظهر سه شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه استان که به مناسبت روز خبرنگار برگزار شد با تاکید بر نقش مهم اصحاب رسانه در توسعه و پیشرفت جامعه اظهار داشت: خبرنگاران طلایه‌داران آگاهی و چشمان با بصیرت ملت محسوب می‌شوند.

وی در ادامه افزود: هدف اصلی دانشگاه علمی و کاربردی عرضه دانش آموختگانی به جامعه است که بتوانند در عرصه‌های مختلف جامعه گره‌ای را از مشکلات جامعه باز کنند.

رئیس دانشگاه علمی کاربردی استان بوشهر گفت: در سال‌های اخیر تلاش کردیم به مساله آموزش مهارتی و کارآفرینی توجه داشته باشیم و ارتقای کیفیت آموزش‌های مراکز یکی از این اقدامات بوده است؛ همچنین در بحث بازنگری درسی متناسب با نیازهای جامعه کارهایی را انجام داده‌ایم.

وی افزود: همواره سعی ما بر این بوده که کیفی‌ترین مدرسان را در فرآیند گزینش جذب کنیم همچنین تجهیز کارگاه‌های آموزشی و مراکز و محیط خط قرمزی بوده است که آن را در همه مراکز رعایت کردیم.

اسکندری با اشاره به ساماندهی مدرسان اظهار داشت: بیش از 500 مدرس قبلی در این ساماندهی شرکت داده شدند و صلاحیت علمی آنها مورد بازبینی قرار گرفت.

رئیس دانشگاه علمی کاربردی استان بوشهر تقویت ساز و کارهای نظارتی و تعامل شایسته با مراکز، تقویت و توسعه دوره‌های تک پودمانی در حوزه صنعت، کشاورزی و فرهنگی و هنر را از اقدامات این مرکز جامعه علمی کاربردی استان عنوان کرد و گفت: دوره‌های کوتاه مدت برای توسعه کسب و کار جدید برنامه ریزی شد.

وی از فعال بودن 14 مرکز علمی کابردی در سطح استان خبر داد و گفت: اخیراً یک مرکز جدید نیز تأسیس شد که با این مرکز تعداد رشته محل این مراکز به 130 رسید. 

اسکندری اظهار داشت: دانشگاه علمی کاربردی تنها دانشگاهی است که به تیم مهارتی تسهیلات خوبی پرداخت می‌کند که این تسهیلات به مبلغ 500 میلیوین ریال با کارمزد دو درصد می‌باشد.

رئیس دانشگاه علمی کاربردی استان بوشهر افزود: این آمادگی را داریم که هر صنعتی در استان که بتواند جوانان را به کار مشغول کند و نیاز به آموزش مهارتی داشته باشد، برای آن مرکز علمی کاربردی راه اندازی کنیم.

وی از راه اندازی مراکز نوآوری و کارآفرینی در تمام مراکز علمی کاربردی خبر داد و ابراز داشت: در ستاد علمی، علم و فناوری به دانشگاه علمی کاربردی مأموریت تدوین سند راهبری توسعه کارآفرینی استان بوشهر توسط استاندار بوشهر داده شد تا بر این اساس نقشه راه و برنامه ریزی شاخصی برای ارتقای کارآفرینی استان تدوین شود.

رئیس دانشگاه علمی کاربردی استان بوشهر راه حل مشکل بیکاری را توجه به موضوع آموزش‌های مهارتی و کارآفرینی عنوان کرد.

اسکندری همچنین گفت: مرکز فرهنگ و هنر دانشگاه علمی کاربردی بوشهر که تا پیش از این دولتی بود به شرکت خصوصی واگذار شد و از مهر ماه سال جاری می‌تواند در رشته‌هایی همچون امور فرهنگی، عکاسی، روابط عمومی، گرافیک، طراحی لباس جذب دانشجو داشته باشد.

وی افزود: تعداد 10 هزار دانشجو در مراکز علمی و کاربردی استان بوشهر مشغول به تحصیل هستند که 57 درصد این افراد در مقطع کاردانی و 43 درصد در مقطع کارشناسی هستند؛ همچنین تعداد 450 مدرس فعال در این مراکز علمی و کاربردی استان مشغول به تدریس می‌باشند.

انتهای پیام/

 

انتهای پیام/

نظرات

هیچ نظری در مورد این خبر تاکنون ثبت نشده است.