تاریخ انتشار : 1398/4/25 چاپ خبر
رئیس بیمارستان تامین اجتماعی بوشهر در نشست با خبرنگاران:

بیمارستان سلمان فارسی رتبه اول استان را دارد / هیچ تخلفی در بیمارستان گزارش نشده / 193 تخت فعال در بیمارستان وجود دارد/103 هزار نفر در سال 97 به بیمارستان مراجعه کردند

رئیس بیمارستان تامین اجتماعی سلمان فارسی استان بوشهر در نشست با خبرنگاران گفت: 193 تخت فعال در این بیمارستان وجود دارد و در سال 97 بیش از 103 هزار نفر مراجعه کنند در این بیمارستان ویزیت و بستری شده است که با توجه به ارزیابی های وزارت بهداشت از میان کل بیمارستانهای دولتی و غیر دولتی استان رتبه اول استان را کسب کرد.

به گزارش سایت خبری " جنوب 24" جلال شجاعت، رئیس بیمارستان  تامین اجتماعی سلمان فارسی بوشهر پیش از ظهر دو شنبه، در نشست با اصحاب رسانه که به مناسبت هفته تامین اجتماعی برگزار شد، گزارشی از عملکرد این بیمارستان ارائه داد و سپس به سوالات خبرنگاران پاسخ داد.

رئیس بیمارستان تامین اجتماعی استان بوشهر گفت: بیمارستان سلمان فارسی تامین اجتماعی استان بوشهر ۲۳ سال پیش در زمینی به مساحت ۱۰۳ هزار مترمربع با ۳۷ هزارمترمربع زیربنا احداث شده است.

وی در ادامه افزود: کارکنان درمانی و غیر درمانی این بیمارستان ۹۱۲ نفر است که از این شمار ۷۲ نفر پزشک متخصص و ۲۶ نفر پزشک عمومی هستند

شجاعت خاطرنشان کرد: همچنین در سال ۹۷ پروژه دریافت استاندار ایزو ۵۰۰۱ مصرف انرژی در این بیمارستان کلید خورد که با اقدام های اساسی انجام شده در کاهش هزینه و مصرف برق تاثیرگذار بود.

وی بیان کرد: استفاده از پنل های خورشیدی نیز در دستور کار قرار گرفت که این مهم سبب شده هیچ زمان برق اطاق عمل و بخش های ویژه قطع نشود.

شجاعت گفت: براساس استانداردها و صرفه جویی هایی که در حوزه لوازم مصرفی و دارویی صورت گرفته به میزان قابل توجهی منجر به صرفه جویی در هزینه ها شده که این مهم به افزایش سطح خدمات رسانی بیمارستان کمک کرده است.

رئیس بیمارستان تامین اجتماعی گفت: در بحث ایمنی در سال های قبلی فعالیت خاصی وجود نداشته که در یکسال گذشته در حوزه های مختلف تاسیساتی و درمانی اقدام های قابل توجهی در این زمینه صورت گرفته است.

شجاعت خاطرنشان کرد: در یکسال گذشته مقیم سازی پزشکان زنان و زایمان، بیهوشی و طب اورژانس انجام شد که در ادامه پزشکان داخلی و اطفال نیز مقیم سازی می شوند.

وی بیان کرد: اینک با توجه به توسعه امکانات و کادر درمانی، میزان رضایتمندی بیماران و همراهان از خدمات ارائه شده به ۹۶.۱ درصد رسیده است.

شجاعت تاکید کرد: در کنار توسعه بیمارستان درمان با احترام بیماران در اولویت کاری همه همکاران در بیمارستان سلمان فارسی است.

وی افزود: استقرار بالگرد ویژه خدمات اورژانس هوایی، جدا سازی اورژانس سرپایی، راه اندازی تریاژ ۲۴ ساعته از دیگر اقدام های صورت گرفته در بیمارستان سلمان فارسی بوشهر است.

رئیس بیمارستان تامین اجتماعی سلمان فارسی در خصوص موفقیت های این بیمارستان در سالهای گذشته گفت: در همه ارزیابی هایی که در کل بیمارستان های دولتی و غیردولتی استان بوشهر توسط وزارت بهداشت انجام شده نشان می دهد که بیمارستان سلمان فارسی در استان بوشهر مقام اول را کسب کرده است.

وی تصریح کرد:تنها بیمارستاتی در استان بوشهر که هیچ تخلفی دال بر اخذ زیرمیزی پزشکان در آن در سال گذشته گزارش و در پرونده آن ثبت نشده، بیمارستان سلمان فارسی تامین اجتماعی بوشهر بوده است.

وی ادامه داد: با ورود بازرسان تامین اجتماعی به مطب پزشکان طرف قرارداد سازمان حتی در مطب ها نیز اجازه دریافت هرگونه وجهی در قالب زیرمیزی از پزشکان گرفته شد.

شجاعت یادآورشد: بیمارستان سلمان فارسی ۱۸۶ تخت فعال مصوب دارد ولی با طرح توسعه تخت های سی سی یو و آی سی یو هر کدام به ترتیب با ۷ و ۱۲ تخت اکنون بیمارستان در سیستم ۱۹۳ تخت فعال دارد.

وی ادامه داد: میانگین ضریب اشغال تخت بیمارستان های تامین اجتماعی در سطح کشور ۷۶ درصد است که این شاخص در بیمارستان سلمان فارسی تامین اجتماعی بوشهر ۹۶ درصد است.

وی بیان کرد: شمار مراجعه کنندگان به اورژانس بیمارستان در سال ۹۶، ۸۰ هزار نفر بود که در سال ۹۷ این میزان با رشد ۲۹ درصدی به ۱۰۳ هزار نفر افزایش یافته است.

شجاعت اظهار داشت: میانگین مراجعه کننده در کشور در بیمارستان های تامین اجتماعی از سال ۹۶ به ۹۷، ۹ درصد است در حالی که این ضریب در استان بوشهر ۲۹ درصد گزارش شده است.

وی یادآور شد: میزان مراجعه کنندگان به ام آر آی در سال ۹۶، ۶ هزار و ۸۶۱ بود که با افزایش ۵۳ درصدی این میزان در سال ۹۷ به ۱۰ هزار و ۵۳۱ نفر افزایش پیدا کرد.

شجاعت ادامه داد: در یکسال گذشته ۶۸ عمل تعویض مفصل در بیمارستان سلمان فارسی انجام شد که با آموزش دوره های جدید به پزشکان اکنون عمل مفصل زانو و انحراف بصورت همزمان با یکدیگر در این بیمارستان صورت می گیرد.

وی گفت: خدمات زایمان در آب اکنون در بیمارستان سلمان فارسی بوشهر فعال است و برای سال جاری نیز زایمان بدون درد در این مرکز راه اندازی می شود.

رئیس بیمارستان سلمان فارسی تامین اجتماعی بوشهر با بیان اینکه  این بیمارستان اکنون به عنوان مرکز عمل های ارتوپدی، اورولوژی و چشم در استان بوشهر است خاطر نشان کرد: این بیمارستان نیز تنها بیمارستانی که در سال ۹۷ موفق به کسب لوح دوستدار کودک در استان بوشهر شد همین بیمارستان است.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

نظرات

هیچ نظری در مورد این خبر تاکنون ثبت نشده است.