تاریخ انتشار : 1398/4/16 چاپ خبر
برخلاف سال‌های گذشته؛

طرح دریابست در بوشهر به زمستان موکول شد

طرح دریا بست هرسال قبل از آغاز صید میگو از ۱۵ تیر تا اوایل مرداد اجرا می‌شد و در این مدت هیچ شناوری حق رفتن به دریا را نداشته است.

به گزارش جنوب 24؛ معاون صید و بنادر ماهیگیری اداره کل شیلات استان بوشهر گفت: طرح دریابست برای ممنوعیت صید گونه های آبزی امسال مطابق معمول سه سال گذشته قبل از آغاز فصل صید میگو انجام نمی شود و به زمستان موکول شده است.

طرح دریا بست هر سال بر اساس تصمیم مدیریت صید قبل از آغاز صید میگو از ۱۵ تیر تا اوایل مرداد اجرا می‌شد و در این مدت هیچ شناوری حق رفتن به دریا را ندارد و هرگونه سرپیچی به عنوان تخلف حساب می‌شد.

منصور پاپری در گفتگو با ایرنا افزود: تغییر زمان اجرای طرح دریابست بر اساس نظر جامعه صیادی انجام و در فصل زمستان همزمان با آغاز تخم ر یزی آبزیان از اواسط بهمن ماه اجرا می‌شود.

وی بیان کرد: باوجه به اینکه از اوایل فصل زمستان تا اوایل بهار فصل باروری و تخم ر یزی ماهیان و پس از آن زمان بازسازی آبزیان است اجرای طرح دریا بست فرصتی برای تنفس دریا به شمار می‌آید.

پاپری تاکید کرد: همراهی جامعه صیادی موفقیت اجرای طرح‌ها را بیشتر می‌کند.

وی اضافه کرد: با توجه به تنوع گونه‌های آبزی در خلیج فارس و دریای عمان تلاش می‌شود با اجرای طرح دریا بست در زمان تخم ر یزی گونه‌های آبزیان کف زی از این گونه‌ها محافظت شود.

پاپری یادآور شد: امروز بر اساس نظر مؤسسه تحقیقات بیش از ۲ هزار گونه در قالب ۳۵۰ خانواده از آبزیان در خلیج فارس و دریای عمان وجود دارد که باید از آنها محافظت شود.

معاون صید و بنادر ماهیگیری اداره کل شیلات استان بوشهر گفت: با اجرای طرح دریا بست از ورود چندین هزار ادوات صید به دریا که منجر به تخریب برخی از زیستگاه‌ها می‌شود، جلوگیری خواهد شد.

وی رسیدن ماهیان به اندازه مشخص، انجام تعمیر اساسی شناورها و بهسازی آنها، جلوگیری از تخلف صیادی و صید غیرمجاز را از جمله هدف‌های اجرای طرح دریا بست عنوان کرد.

وی با اشاره به انجام گشت‌های تحقیقاتی برای تعیین زمان صید میگو گفت: نخستین گشت تحقیقاتی گشایش صید میگو در سالجاری از سوی پژوهشکده میگوی کشور در استان بوشهر انجام شد.

پا پری یادآور شد: دومین گشت تحقیقاتی نیز از ۱۵ تیرماه در آب‌های استان بوشهر انجام می‌شود.

استان بوشهر دارای ۱۵ هزار صیاد حرفه‌ای است که در قالب یک هزار شناور (قایق و لنج) در استان فعالیت می‌کنند و از این تعداد صیاد هشت هزار نفر دارای مجوز صید میگو هستند.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

نظرات

هیچ نظری در مورد این خبر تاکنون ثبت نشده است.