جنوب 24

رسانه خبری مستقل جنوب کشور
مهمترین عناوین خبری
1398/4/13 :: 15:53
لینک خبر چاپ خبر ارسال خبر

تکریم و ارائه خدمات تشخیصی درمانی مطلوب، حق بیمه شدگان است

تکریم و ارائه خدمات تشخیصی درمانی مطلوب، حق بیمه شدگان است

به منظور تعامل و همکاری بهتر اداره کل بیمه سلامت با مؤسسات ارائه دهنده خدمات، جلسه ای با حضور مدیرکل بیمه سلامت در بیمارستان شهدای خلیج فارس برگزار شد.

به گزارش جنوب 24؛ مدیرکل بیمه سلامت در نشست هم اندیشی با مدیران بیمارستان شهدای خلیج فارس ضمن تقدیر از خدمات ارائه شده به بیمه شدگان این سازمان از سوی بیمارستان، گفت: حدود 20 درصد هزینه های درمان سال 97 اداره کل بیمه سلامت مربوط به بیمارستان شهدای خلیج فارس است و بیانگر میزان خدمات و اهمیت این بیمارستان است و بر لزوم ارتقاء کیفیت خدمات تأکید و تعامل و همکاری بیشتر در جهت تسهیل ارائه خدمات به بیمه شدگان را خواستار شد.

دکتر پرویز رمضانی ضمن تشریح ضرورت و نحوه پایش مداوم کیفیت خدمات توسط کارشناسان بیمه سلامت و مدیران بیمارستان افزود: با تعامل و هماهنگی صورت گرفته در پایان سال 97 تمام اسناد را از بیمارستانها و مؤسسات پذیرش کردیم و سند مازاد نداشتیم و کسی از خدمت محروم نشده و سقف اعتبارات مصوب را نیز رعایت کردیم که در همین راستا 66 میلیارد تومان اعتبار تخصیصص یافته مربوط به بیمارستان ها و موسسات دانشگاهی در سال 97 بوده است.

مدیر کل بیمه سلامت استان بوشهر با بیان اینکه در سال 97 به میزان 10 درصد کاهش هزینه های غیر ضرور داشته ایم گفت: اجرای راهنماهای بالینی و تجویز و ارائه خدمات با کیفیت بر مبنای اصول علمی و تخصصی ، از یک سو با تجویزهای علمی و منطقی تأثیر زیادی بر بهبود بیمار دارد و از طرف دیگر با پرهیز از ارائه خدمات غیر ضرور ، در مدیریت منابع و کنترل هزینه ها نقش مهمی دارد.

دکتر رمضانی همچنین به موضوع پذیرش اسناد بیمارستانی به صورت الکترونیک اشاره کرد و افزود: با توجه به بار مراجعات و هزینه های زیاد بخش بیمارستانی، پذیرش و رسیدگی الکترونیک اسناد بیمارستانی یکی از اولویتها و برنامه های سالجاری اداره کل بیمه سلامت است و با توجه به آمادگی زیرساختهای لازم، به زودی در یکی از بیمارستانهای استان بصورت پایلوت آغاز می شود و تا پایان سال در تمامی بیمارستانهای تابعه وزارت بهداشت می بایست اجرایی شود.

مدیرکل بیمه سلامت استان بوشهر امکان رصد منظم و دقیق بار مراجعات و هزینه ها و مدیریت منابع و جلوگیری از اتلاف منابع از طریق جلوگیری از ارائه خدمات غیر ضرور و پایش فرآیند اجرایی راهنماهای بالینی ابلاغی را از اهداف و مزایای پذیرش و رسیدگی الکترونیک اسناد بیمارستانی برشمرد.

انتهای پیام/

ثبت نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط "مدیریت سپاس" در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد
  • نظرات

    هیچ نظری در مورد این خبر تاکنون ثبت نشده است.
    گزارش تصویری
    سایر اخبار و مطالب