تاریخ انتشار : 1398/4/5 چاپ خبر
مدیرکل بیمه سلامت بوشهر:

نسخه‌نویسی الکترونیکی در ۳ شهرستان استان بوشهر انجام می‌شود

مدیرکل بیمه سلامت استان بوشهر گفت: نسخه نویسی الکترونیکی در گناوه از اسفند سال گذشته و در دیلم و دشتی از تیرماه امسال انجام می شود.

به گزارش جنوب 24؛ پرویز رمضانی بعد از ظهر سه‌شنبه در نشست با خبرنگاران در خصوص رسالت بیمه سلامت اظهار داشت: رسالت بیمه سلامت پوشش فراگیر و همگانی تمامی آحاد جامعه، سلامت محوری به جای درمان محوری و حفظ مالی از مردم در حوزه درمان است که در این راستا برنامه های خوبی تدوین و در حال انجام است.

وی افزود: پوشش بیمه ای بیمه سلامت در پنج صندوق کارکنان دولت، روستائیان، بیمه سلامت همگانی، بیمه ایرانیان و سایر اقشار تحت پوشش قرار می گیرند و امروز این امکان برای همه افراد جامعه وجود دارند که تحت بیمه سلامت قرار گیرند.

مدیرکل بیمه سلامت استان بوشهر با بیان اینکه یکی از برنامه هایی که از ابتدای سال آغاز شده است، تحت پوشش قرار دادن مددجویان کمیته امداد می باشد، تصریح کرد: از سال ۸۴ بیمه مددجویان ساکن شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر در قالب بیمه روستائیان انجام شده اما از ابتدای سال مددجویان ساکن در شهرهای بالای ۲۰ هزار نفر نیز تحت پوشش بیمه سلامت قرار گرفته اند.

پوشش بیمه سلامت برای مددجویان

رمضانی با اشاره به اینکه از ابتدای تیرماه کارت بیمه‌ای کمیته امداد مددجویان باطل می‌شود و افراد تحت پوشش تنها با کارت بیمه سلامت خدمات درمانی ارائه می‌شود، خاطر نشان کرد: تعداد مددجویان ساکن در شهرهای بالای ۲۰ هزار نفر در استان بوشهر بالغ بر ۲۰ هزار نفر هستند اما تا کنون تنها پنج هزار مددجو برای دریافت دفترچه بیمه سلامت مراجعه کرده‌اند.

وی با بیان اینکه بیشترین بیمه شده‌های بیمه سلامت در استان بوشهر در شهرستان دشتستان و کمترین بیمه شده در شهرستان‌های دیلم و عسلویه است، گفت: درحال حاضر بالغ بر ۴۹۹ هزارو ۵۲۵ نفر در استان بوشهر تحت پوشش بیمه سلامت می‌باشند که ۷۰ درصد آن را روستائیان تشکیل می‌دهند.

مدیرکل بیمه سلامت استان بوشهر بیان کرد: اکنون ۴۷۰ مرکز تشخیصی درمان طرف قرارداد بیمه سلامت در استان بوشهر وجود دارد که بر اساس مصوبه هیات دولت مبنای بیمه گری پایه ۷۰ درصد و بستری ۹۰ درصد در مراکز دولتی توسط بیمه سلامت پرداخت می‌شود.

وی در ادامه افزود: بیمه روستائیان به دلیل اینکه از طریق نظام ارجاء به مرکز مراجعه می‌کنند بجای پرداخت ۱۰ درصد هزینه‌ها پنج درصد پرداخت می‌کنند.

افزایش ۲۷۳ درصدی هزینه‌کرد بیمه سلامت

رمضانی با عنوان اینکه هزینه کرد بیمه سلامت در سال ۹۷ در مقایسه با سال ۹۲ بالغ بر ۲۷۳ درصد رشد داشته است، بیان کرد: کل هزینه کرد بیمه سلامت در تمامی سطوح در سال ۹۷ بالغ بر یک میلیارد ۴۴۳ میلیون و ۲۷۰ هزار ریال است.

مدیرکل بیمه سلامت استان بوشهر خاطر نشان کرد: بدهی بیمه سلامت به مراکز درمانی و داروخانه‌ها بالغ بر ۲۰ میلیارد تومان است که ۱۵ میلیارد تومان آن بدهی به مراکز دولتی و ۵ میلیارد تومان آن به مراکز غیر دولتی است.

وی در خصوص خدمات ویژه به بیماران خاص عنوان کرد: بیماران خاص شامل بیماران کلیوی (دیالیز و پیوند کلیه)، تالاسمی، هموفیلی و ام اس است که هزینه درمان این بیماران به صورت ۱۰۰ درصد و یا ۹۰ درصد توسط بیمه سلامت پرداخت می‌شود.

هزینه درمان بیماران خاص ۴۵ برابر افراد عادی است

رمضانی در ادامه با اشاره به اینکه هزینه درمان بیماران خاص ۴۵ برابر افراد عادی است، گفت: بالغ بر ۱۱ میلیون تومان در سال هزینه بیماران خاص است که این میزان برای افراد عادی ۲۴۰ هزار تومان است.

مدیرکل بیمه سلامت بوشهر در خصوص خدمات الکترونیکی بیمه سلامت عنوان کرد: نسخه نویسی الکترونیکی در گناوه از اسفند ۹۷ و در دیلم و دشتی از تیرماه ۹۸ پذیرش می‌شود.

وی بیان کرد: نسخه نویسی الکترونیکی مانع تداخل دارویی، اشتباه تایپی و خوانش اشتباه توسط دارو خانه‌ها نیز می‌شود.

انتهای پیام/

نظرات

هیچ نظری در مورد این خبر تاکنون ثبت نشده است.